| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Telefon för att logga varvtider?
|
1081 besök totalt |
|
Hallo! Tänkte kolla med er om ni har koll på en billig android/smartphone som man kan lägga i nån form av varvtagnings app i? Jag är helt nollad när det gäller avancerade telefoner och liknande så har ni bara ett tips på en telefon som klarar sånt (billigast möjliga helst) och vart man hittar appen skulle jag vara jätte tacksam, brukar bara köpa bland dom billigaste enklaste telefonerna och har dom tills nått går sönder annars
Känns lite sisådär att be kompisar ta varvtider med sina telefoner i depån, tror jag fått tid på 10% av mina varv förra säsongen och kanske bör ta dom med en nypa salt med. Mvh Daniel _________________ Daniel Ollikkala 200sx rs13 - Mantorp 1:34.56 (2011) Sviestad 1:05.15 (2012) Honda Civic Type-R - Mantorp 1:34.293 (2018) Sviestad 1:05.67 (2019) |
||
|
En billig nokia och Racechrono är nog det bästa och enklaste man kan ha nu! Jag har inte testat något annat än Racechrono men att döma av dom andra trådarna här på Rejsa verkar det vara racechrono man ska köra på för bäst resultat!!
Sök på Racechrono och Trackmaster så hittar du 2 trådar med massa info! |
||
|
Ta kontakt med killen i Sveriges värsta bilförare, han slängde ju ihop en egen app för att hjälpa honom bromsa i rätt tid så han skulle klara att stanna innan kartonglåde väggen
_________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||
|
Jag har en Nokia 6220 Classic till övers här hemma (gummans gamla), den kan du få ett bra arbetskamratpris på
Installera Racechrono, fixa en billig blåtandsgpspuck på ebay och du har bra och billig tidtagningsutrustning. Denna setup kör jag i Mantan och det funkar klockrent Länk till gpspucken jag kör med --> http://cgi.ebay.de/80-DISCOUNT-51-CH _________________ Dennis Stransky Manta 2.0t <--SÅLD
|
||
|
Re:
Jaha oki, låter ju enkelt , trodde man behövde nån android telefon för racechrono och liknande.
Kommer förbi nån dag i veckan så kan vi ju snacka lite _________________ Daniel Ollikkala 200sx rs13 - Mantorp 1:34.56 (2011) Sviestad 1:05.15 (2012) Honda Civic Type-R - Mantorp 1:34.293 (2018) Sviestad 1:05.67 (2019) |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1081 besök totalt |