Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Bilsport chockhöjer priset för hyra av Emmaboda
2483 besök totalt
mäcen
Veddige, Halland
Här sen Apr 2004

Trådstartare

Bilsport har höjt priset för hyra av banan 2011 från 8500kr till 15000kr per helgdag. Hel vardag kostar 10000kr och halv vardag 5000kr. En rejäl höjning... thumbs down
Dessutom ska grannarna ha semester 4-24 juli och då vill de inte bli störda av någon aktivitet på banan.

Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Emmaboda och Nürbrurgring - lika som bär.

Båda chockhöjer priset

Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Hur ser banornas priser ut i år? Följer FABAS (för det är väl de som plockar in kulorna?) bara trenden, eller försöker man bara skapa en egen?

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

(jag splittade tråden)

Fixhult
Här sen Apr 2004

Stor höjning procentuellt men inga direkta pengar. Kan det säkerställa att anläggningen sköts (så det inte börjar växa björksly ur asfalten) så är det inte så illa (speciellt om det är ett varaktigt avtal mot omgivningen så det inte försvinner med ett pennstreck hos kommunen).
Det gäller bara att se till att skapa värde av tiden, betalningsvilja från entusiasterna finns, men inte för vad som helst.

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Körs det bara superstage på Emmaboda (förutom raktframrace då förstås)? Vad jag tänker på är att det är skillnad på att hyra en bana där man bara kan ha en bil ute åt gången mot en där man kan ha flera. Flera bilar samtidigt funkar ju på en del flygfält där man kan använda taxibanor och göra en slinga där åtminstone några bilar kan vara ute o köra samtidigt. Emmaboda har inga taxibanor...

Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Man får väl göra lite vad man vill om man hyr banan? PCS körde en slalomfinal där för några år sen med annan banläggning. Det har i alla fall tidigare körts en hel del halk-övningar där, men något i minnesbanken klingar om att även de fick ett rejält påslag för en tid sen och då letade reda på alternativa platser.

Är man 20 bilar på plats får man ju en del åka på en dag. Men även om det är arrangerat för att vara icke vinstgivande handlar det ju ändå om 750:- per skalle en helgdag, och det är det inte i närheten av att vara värt. Det är ju nästan så att jag tar mig till, på och hem ifrån en kväll på Sviestad för de pengarna. Gissa vad jag väljer...

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

P.P. skrev:
Man får väl göra lite vad man vill om man hyr banan?

Man kan såklart ställa upp bilarna och sätta sig o knyppla mitt på banan hela dan (undrar varför just knyppling är så bespottat)

Men jag tänkte att med de ytor som finns så är det inte helt enkelt att få till en rundbana som känns säker med en bunt bilar ute på banan samtidigt. Och då blir banhyran ganska dyr om det bara kan vara en bil ute åt gången. Kostnaden per körd minut per bil blir ganska hög även jämfört med att hyra en bana för fyra gånger så mycket...

Jag är väl grinig gammal gubbe idag

Vingåker
Här sen Maj 2006

Riktigt tråkigt att höra! thumbs down

Veddige, Halland
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Nytt för i år är iofs att det, utöver hangaren, även kommer gå att utnyttja stationsbyggnaden med
pentry, lektionssal och två toaletter varav en med dusch. Men det motiverar inte en så kraftig prishöjning.

Jag antar att de kommer köra vidare med den gamla strulande tidtagningsutrustningen även i år.

När vi hyr banan är vi aldrig över 15 pers. Är man fler blir det inte mycket körning för pengarna.

Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
Citera
{BÅGEN}
Göteborg
Här sen Maj 2007

Max 12 pers tycker jag. Men helst 10 då jag hellre betalar mer för att få köra mer då de är ganska långt för mig att åka.

Men de är tråkigt att dom höjer.

www.Hondaklubben.com
Citera
ace67
Sverige
Här sen Feb 2004

Jag hade varit mer förvånad om dom sänkt priset vad jag vet är det inte mycket som blir billigare .......
Är tur att man fått en fet löneförhöjning och att elen är billig (obs ironi).

Citera
Allmänt banåkaforum
2483 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande