Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2011-02-26/27 SLC Winterhell 24h. Mantorp | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 22494 besök totalt |
EDIT:
Nu får det vara nog....jag skriver inget mer ! _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||||
Dom senaste inläggen är precis det jag menade med..... lägg inte in några specifika händelser... utan snacka rent generellt istället....
nu är det som vanligt, olika åsikter och vad som är sant är det egentligen ingen som vet, inte ens dom inblandade... eftersom alla tycker alltid nästan att det är den andras fel och argumenterar och berättar sin färgade syn av det. fakta är..... jag vet att det är lika lätt att vara skyldig när man är den som är framför som den bakom.... Och om någon betvivlar hur jag vet det, så har jag tillräckligt många svartflaggor personligen för att ha fullständig koll på vad man kan göra...... men oftast i den här nivån så beror det på missbedömningar som många har svårt för att erkänna och då är det enklare att skylla på den andra..... jag är pisstrött på klagandet på varandra här..... det var därför jag bad er att inte skriva i den här tråden och istället ha den positiv och få fram konstruktiva förslag....... så snälla.... skriv inget mer överhuvudtaget negativ OM NÅGON ANNAN TÄVLANDE..... ta det med mig, eller starta en annan tråd...... klaga på mig eller arrangemanget som sådant, det kan ni göra... jag kan ta det men sluta nu kasta skit på varandra..... för det eskalerar bara till nivåer som KOMMER se till att ni "hämnas" på banan nästa eller nån annan gång när ni får läge...... |
||||||||||
Jag accepterar inte inlägg där det svärs både "SÅ JÄVLA", "FÖR FAN" med versaler dessutom. Inlägget raderat. Var snälla och följ forumets regler. www.rejsa.nu/regler
_________________ Magnus Thomé |
||||||||||
EDIT:
Nu får det vara nog....jag skriver inget mer ! _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||||
Men jag tror alla förstår ändå vad jag vill åt _________________ Magnus Thomé |
||||||||||
EDIT:
Nu får det vara nog....jag skriver inget mer ! _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||||
Det var ta mig fan bland det dummaste jag hört. _________________ Ernesto Poletto #88 |
||||||||||
Ja, det var jag som körde 88an och som försökte hålla mig undan så gott jag kunde. Men securia-bmwn försökte ändå pressa mig utåt i parisen trots att jag försökte underlätta för dem att komma om där. Så ja, jag var inblandad. Edit: Ah. Du kommenterade han som skrev om backspeglar förstår jag nu, det såg jag inte först. Då behövde jag inte förklara mig. Jävligt märklig inställning att skylla på den som ligger framför och som blir påkörd i alla fall, men det belyser väl bara problemet. _________________ Ernesto Poletto #88 |
||||||||||
Skärpning. Läs och följ reglerna
Man skriver inte "det var ta mig fan det dummaste jag någonsin hört". Man backar i det läget. Man går INTE på attack. Så funkar reglerna på Rejsa. och sluta att svära och skriva upprörda inlägg. Du får INTE skriva inlägg om du är upprörd eller irriterad. LÄS och FÖLJ reglerna! _________________ Magnus Thomé |
||||||||||
Ja du har så klart rätt, det tjänar inget till att argumentera mot sånt. objection noted! _________________ Ernesto Poletto #88 |
||||||||||
Tack _________________ Magnus Thomé |
||||||||||
Jag vill tacka Butterfly racing för tillfället att köra deras nya bil.
Lite reflektioner: Jag började köra när det var mörkt och när jag hoppade in i bilen sattes extraljusrampen på. Ordern från Håkan var klar "-Inga besök i det vita! Ta det lugnt och försiktigt...", så första varvet blev väldigt lugnt eftersom jag inte hade kört bilen innan och dessutom ville se var det låg is. När jag kom upp till hårnålen på första varvet var det dags att bromsa, jag tryckte på bromspedalen och... det var becksvart ute innan men nu var det ännu mörkare och dessutom tyst. Så fort jag nuddade pedalen dog all el i bilen, så det var bara att rulla så långt det gick mot depåinfarten och ropa på radion. Jag måste säga det att det känns lite läskigt att sitta i mörkret, i en halvmattsvart bil, utan belysning på en racebana och hoppas på att de som kommer bakom ser en och inte dundrar in i baken. Men det gick bra och funktionärerna knuffade bilen från depåinfarten till vår depåplats. TACK! Dessvärre är det inte första gången de knuffar mig från depåinfarten till depån (jag tror det är tredje... ). Håkan lagade elen och ut åkte jag. Första varven gick toklugnt och efter ett tag så varvet i princip ut så här: * Vid kurvan efter start/mål så körde jag höger om isfläcken och tog ytterspår utanför det stora isflaket och hade 4'an i, det fanns hur mycket grepp som helst och det gick att gå på fullgas tidigt bort mot Parisern * Parisern var hal, gasade man kom baken på bilen, hade man lite för hög fart kom baken i utgången... Men den sladdade inte lika hejvilt som Kebaben och de småsladdar man fick var lätta att hämta hem. * Chikanen var inget att orda om, bara att bromsa in, svänga och sedan gasa på. * Rakan... Jag låg bakom Willy några varv och när vi kom ut på rakan så accelerarade han ifrån mig men på slutet av rakan var det inget snack om att BMW'n var snabbare. Det Willy vann i början tog jag igen på slutet. Bromspunkten var isflaket, bromsade man där så var man toksäker. Oftast bromsade jag lite senare, en gång satt jag och funderade på annat och glömde bort den helt men det gick problem ändå. Jag tror att om jag satsat på riktigt bra tider kunde jag ha bromsat bra mycket senare än vad jag gjorde. * Mjölby... Odramtiskt och bra fäste hela tiden. * "Vänsterknixen", här släppte jag av och bromsade alldeles för tidigt för att inte riskera något. * F2-kurvan... jag hatar den kurvan över allt annat. > Sista tävlingen med Kebaben så satt jag första passet och det gick bara fel varenda gång, efter halva andra så började det funka och tredje så gick det hur bra som helst. Men nu i mörkret så kände jag mig aldrig nöjd med den kurvan, bara mindre missnöjd emellanåt. Var man inte försiktig i utgången så gick det brett... * Kurvan in på Start/mål-rakan, inga problem och inte ens några sladdar. Min intryck av bilen (Håkan får skicka PM så att jag kan ändra texten om han vill): Välbyggd (om vi bortser från elen, men 1000watt extraljus ger lite påfrestning ;-)), motorn drog bra även om jag växlade tidigt för det mesta (någon gång missade jag det ). Bromsarna var lite tunga men de tog bra, bromsbalansen tyckte jag var bra under mitt pass. Väghållningen var bra och kändes "säkrare" än kebaben. A-stolpen kändes som att den var ivägen för sikten, men det är nog bara jag som inbillar mig. Tankningsbygget får en stor tumme upp Summasumarum: Tack för att jag fick köra bilen, jag skulle hemskt gärna vilja prova den en dag när det är varmare ute, det sitter sommardäck på och det är dagsljus. Då kan den vara riktigt snabb, nästan Kebabsnabb. Tack även till Fredrik och alla funktionärer. _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||||||
EDIT:
Nu får det vara nog....jag skriver inget mer ! _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||||
Jag vill minnas att Anders har satt en hög 1:39 tid och jag någon 1:40. Edit: Anders: 1:39.971 i höstas iaf _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||||||
Här kan ni se, hur jäkla långt ut nr 8 Hatchback kom när bromsarna inte tog alls.......
http://www.youtube.com/watch?v=siVk_ |
||||||||||
Jo, jag hade första parkett till det där och tänkte att "hoppas han inte börjar rulla..." det gick riktigt snabbt rakt fram... _________________ Ernesto Poletto #88 |
||||||||||
japp, det är en av dom viktigaste anledningarna till att jag vill försöka få er alla att ha helbur, nät, riktig stol och bälte........ sånt här händer ibland, det är bara att inse..... Och med riktig säkerhetsutrustning så klarar man sig. |
||||||||||
Pratade just med en kamrat om skrotbilsracet, han funderade på vad det var och vi vart snabbt överens om att det fanns bättre saker att riskera hälsan på.
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||||||||
Det där måste vara något slags rekord ! Finns det inte leca kulor för vinter, fyll dom med glykol :-) Eller kanske en vajer som man har på hangarfartyg... /b _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||||||||||
Han var på väg mot Nürburgring bara. _________________ Olle Danielsson #88 Stötdämparexperten |
||||||||||
Eftersnack 2011-02-26/27 SLC Winterhell 24h. Mantorp | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 22494 besök totalt |