Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Uppgradering av TL C
2574 besök totalt
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005

Trådstartare
Uppgradering av TL C

Är någon intresserad av att uppgradera sin funktionärslicens så är ni välkommna, se våran tråd https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52014

Der drüben
Här sen Dec 2002

sorry om jag rotar i Audis domäner

Jag är intresserad av en funktionärslicens. Jag tror mig ha uppfyllt dom åtagande som behövs i BMW SC, hur går jag vidare?

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

Johan,

olof är enligt mig rätt person att kontakta.

Jönköping
Här sen Sep 2005

Trådstartare
Re:

Johan Sjöström skrev:

Jag är intresserad av en funktionärslicens. Jag tror mig ha uppfyllt dom åtagande som behövs i BMW SC, hur går jag vidare?

Det finns några alternativ, du kan ex gå licenskursen för TL B hos lämpligt distrikt och sedan vid minst 4 tillfällen arbeta som funktionär vid HP som bitr TL, sen kan du uppgradera licensen. Eller så gör du tvärtom, skaffar dig praktiken först och sedan går kursen.

Är det Göteborg du tänker på? så skriver jag upp dig!

Jönköping
Här sen Jul 2004

Vi tackar och bugar! Vi skall sprida detta vidare till alla medlemmar! Superviktigt för oss att få mer B gubbar i klubben!

RosenquistAudiTTRACING
www.rattracing.com

www.guldgossarnaracing.se
Citera
rust29
Vikingstad (Lkpg)
Här sen Jun 2005

Re:

Vätterleden Racing skrev:
Johan Sjöström skrev:

Det finns några alternativ, du kan ex gå licenskursen för TL B hos lämpligt distrikt och sedan vid minst 4 tillfällen arbeta som funktionär vid HP som bitr TL, sen kan du uppgradera licensen. Eller så gör du tvärtom, skaffar dig praktiken först och sedan går kursen.

Korrigerar lite angående meriter:

B-licens
Begäran om uppklassning till B-licens görs på blankett som finns tillgänglig på SBF:s hemsida,
www.sbf.se. Ansökan inlämnas till klubben som efter kontroll och godkännande skickar ansökan vidare till SBF.
Krav för licens: Under kalenderåret fylla lägst 18 år. Arbetat som funktionär vid fem tävlingar varav minst tre som chefsfunktionär och därefter Steg 3-utbildning.
Utbildning och funktionärsuppdrag skall genomföras i den kategori man ansöker om. Praktiska meriter skall vara genomförda efter erhållande av C-licens.
Uppdrag som parkeringsvakt, speaker, programförsäljare, serveringspersonal o dyl. är inte meriterande för uppklassning till B-licens.

http://web.sbf.se/regler/up/99/Gemensamma_Regler_2011.pdf se sida 26

Uppgradering av TL C
2574 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande