Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1823 besök totalt |
Amerikansk motor i tysk bil.
Jag ville inte förstöra Anders Jeppssons tråd utan gör en ny istället. Det finns ju dom som sätter in jänkeveåttor i tyska bilar annars. ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||
![]() tanken slog mig att man kanske skulle köpa en 540 och sen bara byta motorerna mellan bilarna... fast sen kom jag fram till att det nog inte finns så stor marknad för en BMW med jänkejärn i... Hade ju varit rätt kul dock - borde väl bli en BMW 565? ![]() |
||||||
Det gäller väl att ha full tank och ett par backar bira i bagaget, eller stödhjul på framspoilern, framtung ser det ut att vara iallafall.
![]() _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||
Den kanske planerar köra "back-tävling" ![]() *ordvits* ![]() Ne skämt åsido... Förstår inte att någon med kunskapen att genomför ett sådant bygge tycker att det är värt besväret för en sån störtbombare... Det vore juh en helt annan sak med stor motor och bakhjulsdrift ![]() |
||||||
den där Northstar motorn är ju inte så extremt tung. Den är på under 5 liter och hel alu.
Men framtung lär det vara ändå. _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||||||
![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Som tur är så tror jag bara att det är nån som har provat sin kunskaper i Photoshop ![]() _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||||
Inte skrämmas så ![]() _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||
Dagens understatement ![]() Förstår dock inte hur man kan besudla en 911 med så "fel" motor. Inte det att det är ett jänkejärn utan mer att en sån motor inte passar med bilens framtoning. För mig är Porsche 911 sport och rejs, då vill man ju ha en motor som varvar nå sjukt och bara sjunger av glädje varje gång man drar den till varvstoppet. Inte en som mullrar o som dör efter 5500rpm. Helgerån ![]() ![]() ![]() _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||||
En saabmotor kanske är bättre? ![]() ![]() |
||||||
Det här var en grov missuppfattning......Det är inga som helst problem, att med små medel få en smalblock att varva 8-8500 rpm. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1823 besök totalt |