Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Maffig banträff på Mantorp
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
8440 besök totalt
cwik
Sollentuna
Här sen Feb 2003

Det här var nog den värsta tråden jag läst på rejsa... Förstår inte vad folk kan ha emot det här evenemanget? Jag personligen ser framemot videon som de ska göra.

Människan är ju faktiskt en perfekt varelse, som tycker att väghållning ska prioriteras och inte får kosta för mycket!

Audi RS4 B9 2018
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003

Anders C> Jag håller med dig om att just förfarandet att informera om något för en större mängd människor bara för att säga att de inte är välkomna är ett osunt handlande. Påminner om beteenden jag sett i andra sammanhang, men på den tiden klädde jag mig i bävernylon.

Men annars tycker jag det låter som en kul idé och är säker på att grabbarna får en kul dag. Lika så har jag full förståelse för att de inte vill ha "löst folk" springande, hade inte jag heller velat. Affisheringsmässigt så är de naturligtvis fria att göra som de vill... vi har olika synsätt här i livet.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
För det första så är jag väldigt förvånad och även lite besviken på gnället i den här tråden

-------------

Först las det upp en tråd på Zatzy där alla som ville fick anmäla intresse att komma helt gratis på en heldagsträff på Mantorp. Arrangören (som betalar hela kalaset) gick dock ut o sa att de naturligtvis skulle välja ut de bilar som de själva tyckte var häftigast. Och smaken är ju som baken, vissa gillar bara Italienska sportbilar, vissa gillar lätta små Sevenliknande bilar osv osv. En hint om vad som gällde, dvs vilken typ av bilar de gillar, var mycket hk per kg.

Sen när alla hade haft möjlighet att anmäla sig och arrangörerna plockat ut vilka bilar som skulle komma så la de upp en ny tråd med listan av bilarna så att alla kunde se om man kommit med eller inte.

Jag kan ÖHT inte se något som helst att klaga på det allra minsta.

/Besviken Magnus

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
rIK skrev:
Allt är uppfattat som fy fan!!

1.
Jag förstod faktiskt inte vad du menade här?

2.
Svärord är bara okej på forumet om de används i inverterat läge. Dvs för att skriva om något skoj

Laholm
Här sen Nov 2002

Hoppas att varvtiderna går att få fram från videon i efterhand, så att vi antigen kan imponeras eller ha något att småflina åt

omröstning, hur stor andel kommer att köras under 1:30?

Stockholm
Här sen Okt 2003

Nu fattar jag ingenting!

Först blir dom emellanåt "häcklade" för att dom bara kör rattlås med sina bilar och nu när dom vill testa hur ratten fungerar - då är det "inte vad banracing handlar om"???? Att "gnälla" över vikt/hk-förhållandet begriper jag än mindre. Visst är siffrorna är för de flesta av oss låga & imponerande men de är ju knappast några unika siffror i banracingsammanhang.

Personligen så tycker jag att detta "rimmar" betydligt bättre än t ex Drifting. Jag tar nu ingenting ifrån Drifting eftersom jag tycker det verkar skitkul själv men - åka och bränna upp bakdäck - vad har DET med banracing och göra?

Jag tror att för de allra flesta av oss här på rejsa så handlar det trots allt / främst om att ha kul på banan och att köra så nära gränsen av vad man själv klarar av och vad bilen klarar av. Jag inbillar mig att det är precis vad dessa grabbar kommer att göra!

Tänk vad kul om dessa grabbar börjar hänga här på rejsa också för att dom nu kanske får intresse för "resten av Mantorps bana".

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
rIK skrev:
En dag på typ Mantorp med liknande arr. som denna maffiga träff.....och försöka samla sveriges mest extrema byggen å kora olika titlar i en massa antal kategorier..

Det har ju gjorts varje år de senaste åren... Men på Action Meet har ju intresset för att svänga varit 1% av raktframåkat. Så då blir ju svängdelen inte utökad precis...

Sports Car Show och äsch-glömt-vad-den-heter-just-nu har ju hållits på Sviestad och Mantorp i flera år (tyvärr inställt just i år som det ser ut ) Där man kunnat köra bana med egna bilen (om man var med i någon av de många inbjudna klubbarna) om den så var en McLarenF1, hembyggd Countach(!) eller fyrdörrars BMW M3 (sen att tävlingen Sveriges snabbaste sportbil hade lågvattenmärke i upplägg 2003... ja shit happens. Men en cool bil vann iaf )

Sen har du samträffarna mellan bilklubbarna ett par stycken varje år med bl.a. slalomtävling.

En dag på räserbanan finns ju också iof men det är i mitt tycke för mycket "en dag i depån" / "adrenalin urspårat på banan"

-----------

Så frågan är, vilka träffar brukar du köra bana på och vad tycker du skulle kunna förbättras på dem?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Pär Hylander skrev:
Hoppas att varvtiderna går att få fram från videon i efterhand, så att vi antigen kan imponeras eller ha något att småflina åt

Under 1:30? Många tror jag. Behövs ju inte så vansinnigt häftiga grejer för det

(jag körde iof bara 1:33 som bäst i räsergolfen förra sommaren men jag har MASSA ursäkter )

Värnamo
Här sen Dec 2002

Jag kan inte se något negativt med detta event, visst vore det jättekul att åka dit och titta, men jag har full förståelse för dem att de inte vill ha massa folk rännande omkring i depåomr. Och dylikt. Det ska bli intressant att se hur dessa bilar uppför sig på bana också, några av dem är väl bilar som bara kört "rattlåsracing" men är byggda för bana enligt ägarna men aldrig har kört ett varv. Bara hoppas att eventuell film även visar vad som hände i kurvorna och inte bara på långa rakan eller att deltagarna tröttnar och "gör upp" på 402m.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Mycket väl sagt!! Tack!

640k skrev:
Nu fattar jag ingenting!

Först blir dom emellanåt "häcklade" för att dom bara kör rattlås med sina bilar och nu när dom vill testa hur ratten fungerar - då är det "inte vad banracing handlar om"???? Att "gnälla" över vikt/hk-förhållandet begriper jag än mindre. Visst är siffrorna är för de flesta av oss låga & imponerande men de är ju knappast några unika siffror i banracingsammanhang.

Personligen så tycker jag att detta "rimmar" betydligt bättre än t ex Drifting. Jag tar nu ingenting ifrån Drifting eftersom jag tycker det verkar skitkul själv men - åka och bränna upp bakdäck - vad har DET med banracing och göra?

Jag tror att för de allra flesta av oss här på rejsa så handlar det trots allt / främst om att ha kul på banan och att köra så nära gränsen av vad man själv klarar av och vad bilen klarar av. Jag inbillar mig att det är precis vad dessa grabbar kommer att göra!

Tänk vad kul om dessa grabbar börjar hänga här på rejsa också för att dom nu kanske får intresse för "resten av Mantorps bana".

Habo
Här sen Jan 2003

Jag tillhör den stora grupp som mest läser vad ni andra har att säga, och bara suger i mig av den stora kunskap som faktiskt finns här. Jag tycker att det diskuteras mer sakligt här än vad det gör på Zatzy, där det oftast handlar om idoldyrkan varvat med pajkastning.
Därför blev jag väldigt besviken när jag läste denna tråd. Varför kan man inte bara bli glad att någon hittar på nåt kul och annorlunda?!?!
Stackars Magnus har kämpat hårt för att bygga upp ett bra forum utan skitsnack, låt oss se till att det förblir så...

PS. En del av inläggen i tråden är ju faktiskt positiva, tyvärr överskuggas de av de negativa.

FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002

Pär Hylander skrev:

Förmodligen ett fåtal, men i ärlighetens namn så skulle 99% av medlemmarna på rejsa.nu (oavsett bil) ha problem att klara 1:35,
så jag vet inte varför vi ska stå i depån och gnälla.

Såna experter är vi inte.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
söderblom skrev:
....
några av dem är väl bilar som bara kört "rattlåsracing" men är byggda för bana enligt ägarna men aldrig har kört ett varv
....

Men... vilket misstroende hela tiden

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
FredrikÅ skrev:
....ha problem att klara 1:35...

Njaee, med lite pulver på den långa rakan och slicks så är väl 1:30 knappast något svårt mål. Kika på tiderna många team kör på med rdäck i SLC thumbs up

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
AndreasNystrom skrev:
När ska vi på rejsa.nu hyra mantorp då, och göra Rejsa - the movie?

Halar du fram stålarna så kör vi

Tjockholm
Här sen Feb 2003

Vuxna män skall inte lipa när de inte får ta del av kakan
Citera
David Söderblom
Värnamo
Här sen Dec 2002

Magnus Thomé skrev:
söderblom skrev:
....
några av dem är väl bilar som bara kört "rattlåsracing" men är byggda för bana enligt ägarna men aldrig har kört ett varv
....

Men... vilket misstroende hela tiden

Jag formulerade mig lite väl negativt där...
Men jag tycker bara att det är kul att någon arrangerar något sådant här!!

Halmstad
Här sen Jun 2003

Jag tycker att det ska bli kul att se filmen - och jag är jätteavundsjuk på de som har råd med såna bilar

/Dennis med 9 kg/hk

Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002

Magnus Thomé skrev:
... vad tippar du på att du skulle ta dig runt långa Mantorp på med den nya bilen?

Tar jag mej inte runt på 1.30.........så får jag väl gå hem och lägga mej.

Är listan reda spikad.......så det ite är ågo idee att söka....???

(jag skriver inget om kärring gnäll......men ni vet vad jag tycker)

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
ButterflyRacing skrev:
Magnus Thomé skrev:
... vad tippar du på att du skulle ta dig runt långa Mantorp på med den nya bilen?

Tar jag mej inte runt på 1.30.........så får jag väl gå hem och lägga mej.

Är listan reda spikad.......så det ite är ågo idee att söka....???

(jag skriver inget om kärring gnäll......men ni vet vad jag tycker)

Listan är helt spikad inkl. flera på reservlista om någon bil inte kan komma. Tyvärr...

Men du kommer nog ut o köra med din bil tidigare med SLC. Så om det är banabstinensen som tittar fram för din del så hade det iaf inte hjälpt.

Forshaga
Här sen Dec 2002

Magnus Thomé skrev:

Men du kommer nog ut o köra med din bil tidigare med SLC. Så om det är banabstinensen som tittar fram för din del så hade det iaf inte hjälpt.

Jag tänkte täppa till truten på några gaphalsar........

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Allmänt banåkaforum
Maffig banträff på Mantorp
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
8440 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande