Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 22604 besök totalt |
Ikväll började jag bygga bakåt från huvudbågen, hann få klart 6 rör.
Fattas 2 ännu + bältesstag. Tog inga bilder under arbetets gång men såhär slutade det ikväll.. ![]() ![]() ![]() _________________ Per Sandvik MR2 AW11 -86 "Touge Special" Yaris SCP10 -00 Brukis Corolla KE11 -69 Starlet KP60 -80 Carina CA60 -81 |
||||
Ikväll fick jag klart allt bakåt förutom bältesstagen.
![]() Allt notchat, Thomas TIGar. ![]() Samma. ![]() Stämningsbild. ![]() Många rör på samma ställe. ![]() Ska bygga klart framåt imorgon. _________________ Per Sandvik MR2 AW11 -86 "Touge Special" Yaris SCP10 -00 Brukis Corolla KE11 -69 Starlet KP60 -80 Carina CA60 -81 |
||||
Ikväll byggde jag boxar på främre dämpartornen och notchade rören framåt.
![]() Vänster sida klar. ![]() Höger sida klar. Imorgon ska jag jag börja valsa plåtar till alla kryss. _________________ Per Sandvik MR2 AW11 -86 "Touge Special" Yaris SCP10 -00 Brukis Corolla KE11 -69 Starlet KP60 -80 Carina CA60 -81 |
||||
Hann inte alls till garaget igår, men jobbar kväll idag så det blev ett par timmar nu på förmiddagen.
![]() Plåtar till höger dörrkryss klara. ![]() Samma. ![]() Vänster sida. ![]() Gjorde även plåtar till övre ändan på toyotastagen. _________________ Per Sandvik MR2 AW11 -86 "Touge Special" Yaris SCP10 -00 Brukis Corolla KE11 -69 Starlet KP60 -80 Carina CA60 -81 |
||||
|
||||
|
||||
Re:
He he, kan inte mer än att hålla med..... suck... _________________ Johan Roxlin Caterham Super 7 Phantom P91 MSCC |
||||
Tack grabbar, verkligen motivationshöjande.
![]() Igår blev det bara en timme ungefär i garaget, Thomas fortsatte helsvetsa och jag hjälpte Jimmy med hans tryckrör. Ikväll började jag på tvärstaget mellan dämpartornen fram. ![]() Jäkligt att få bockat rätt vinklar på allt. ![]() ![]() ![]() Ska dit med stag i den vinkeln ungefär. Ska sova på saken. _________________ Per Sandvik MR2 AW11 -86 "Touge Special" Yaris SCP10 -00 Brukis Corolla KE11 -69 Starlet KP60 -80 Carina CA60 -81 |
||||
Är det bara för vissa former av dörrkryss som Toyotastaget skall korsa dörrsträvorna (dvs inte gå vid sidan om)?
Edit: Tillåtet att låta staget ansluta till dörrsträva, men inte ett krav, som jag läser det (men det kan vara deltolkning) ![]() |
||||
Precis så jag tolkade den punkten också, det får ansluta mot dörrsträvan men är inte ett krav.
![]() _________________ Per Sandvik MR2 AW11 -86 "Touge Special" Yaris SCP10 -00 Brukis Corolla KE11 -69 Starlet KP60 -80 Carina CA60 -81 |
||||
Idag blev det en heldag i garaget. Thomas har helsvetsat alla rör som var klara och en del plåtar.
Dock tog gasen slut nu, måste byta flaska igen på måndag. ![]() Såhär blev stagen vid dämpartornen tillslut. ![]() Båda på plats. ![]() Jäkligt ställe att komma åt med TIGen, Thomas tittar genom övre dämparfästet. ![]() ![]() ![]() Samma men underifrån, armen genom bakre sidorutan. Jäkla bökigt.. ![]() ![]() Fick även tag på stol ikväll, lätt begagnad Sparco PRo ADV L, februari 2009, så duger 3 sommrar till. ![]() Testar position och mäter in bältesstag. ![]() Avklädd, allt ligger i tvättmaskinen som bäst nu. Fick klart båda bältesstagen + ett hjälmkrossarstag, så 3 rör och 4 plåtar kvar på buren. Börjar kännas som slutet är nära. ![]() ![]() Blir nog en heldag även imorgon. Borde få stolfästen imorgon också. _________________ Per Sandvik MR2 AW11 -86 "Touge Special" Yaris SCP10 -00 Brukis Corolla KE11 -69 Starlet KP60 -80 Carina CA60 -81 |
||||
Blev en ordentlig sovmorgon idag, men lite hann jag få gjort iaf.
Hämtade stolfästen. ![]() Sebastian Sundfors som ritat dem i CAD, vattenskurna i alu, riktigt fina. ![]() Byggde nytt golv under stolen, fick inte ställt in den som jag ville ha den. Förstärkt med 5x100mm flatjärn längsgående under stolfästena. ![]() Bockade och notchade nytt hjälmkrossarstag, var inte alls nöjd med förra. Maxmått nu. ![]() Så ser det ut framifrån. _________________ Per Sandvik MR2 AW11 -86 "Touge Special" Yaris SCP10 -00 Brukis Corolla KE11 -69 Starlet KP60 -80 Carina CA60 -81 |
||||
Snyggt burbygge, en bra grund för ett fint chassi
![]() Hur funkar det att köra klädseln i tvättmaskin? inga problem med att det drar sig eller liknande och får dålig passform sen? Skulle behöva tvätta en stol själv nämligen _________________ Mattias Holmgren |
||||
Re:
Tack tack. ![]() Gotland Ring är en bana jag väldigt gärna hade testat. ![]()
Tackar, får ju hoppas den styvar upp lite. ![]() Har inte hunnit testmontera det på stolen än, ska ta och göra det imorgon, återkommer med rapport. ![]() Än sålänge ser klädseln bra ut iaf. Körde 40c, mindre dos tvättmedel och utan sköljmedel, ingen centrifugering. Följt din tråd sen den dagen du började, vet inte om jag skrivit nått i den här på rejsa dock. Men har nog inget att säga som inte blivit sagt där, sjukt imponerande bygge du gjort. ![]() ![]() Den finishen du har hoppas jag att kunna uppnå någon dag i framtiden, i vinter finns det inte tid dock. ![]() Ikväll hann jag inte göra mycket alls på Hondan, Jimmy helsvetsade sina tryckrör så jag var tvungen att sköta gasflaskan eftersom vi körde med rotgas. ![]() Jimmy sprakar på. ![]() Extraklocka för rotgasen. ![]() Perfekt fog även inuti rören. ![]() Hann iaf bocka och notcha hjälmkrossarstaget på andra sidan. _________________ Per Sandvik MR2 AW11 -86 "Touge Special" Yaris SCP10 -00 Brukis Corolla KE11 -69 Starlet KP60 -80 Carina CA60 -81 |
||||
Igår gjorde jag om bältessträvorna, blev osäker på min uträkning när jag tittat på dem en stund.
och efter lite klurande kom jag fram till att bältena skulle ha lutat ca 16 grader. Gör om gör rätt. ![]() Nu borde det vara ca 10,5 grader. ![]() Klädde stolen igen. ![]() Thomas fortsatte helsvetsa så nu är alla jäkliga ställen klara. Ikväll ska jag punkta fast hela buren för sista gången och börja fila till plåtar mellan bur/kaross. _________________ Per Sandvik MR2 AW11 -86 "Touge Special" Yaris SCP10 -00 Brukis Corolla KE11 -69 Starlet KP60 -80 Carina CA60 -81 |
||||
Ikväll har jag fixat material till dom gängade holkarna för bältesstaget och lämnat det till en bekant.
Sen har jag borrat 20mm hål i bältesstagen. Fixade även förstärkningarna mellan A-stolparna och buren. ![]() Vänster klar. ![]() Båda klara. Ska fixa likadana plåtar mellan B-stolparna och huvudbågen imorgon. _________________ Per Sandvik MR2 AW11 -86 "Touge Special" Yaris SCP10 -00 Brukis Corolla KE11 -69 Starlet KP60 -80 Carina CA60 -81 |
||||
Re:
Tack tack Jesper. ![]() Dags att börja fixa till Peggan inför sommaren nu! Ikväll fick jag lite gjort iaf men det blev inte många timmar i garaget. ![]() 50x20mm hylsor med 7/16 UNF gänga. ![]() Punktade på plats. Sen gjorde jag plåtar mellan bur och B-stolpar. ![]() Höger sida klar. ![]() Vänster klar, blev lite dålig bild. _________________ Per Sandvik MR2 AW11 -86 "Touge Special" Yaris SCP10 -00 Brukis Corolla KE11 -69 Starlet KP60 -80 Carina CA60 -81 |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 22604 besök totalt |