Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3405 besök totalt |
Jag tycker det verkar bli en vääääldigt stor bil tyvärr. Men frågan är om de ändå inte kan hålla ner vikten ganska bra jmfrt med de sensate generationerna av M5'an ändå? Därför nyfiken på vikten...
_________________ ![]() |
||||
Dom har ju sagt att den ska bli lika lätt eller lättare än föregångaren. Den låg ju på 1800kg. Låg vikt är bra. Men det är ju inte det just M5:an är byggd för. Den ska gå fort och gött. Ska man åka bana ska det va lättad M3.
|
||||
|
||||
Haha, kolla bilden snett bakifrån. Det första som slog mig var:
Subaru Impreza WRX Nja snygg är inte nya 5 serien, men dom säger att den ser mycket bättre ut i verkligheten. _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
Att ingen har kommenterat att det inte finns några sidospeglar på bilden bakifrån
![]() Jag tycker i alla fall att det är blir bara bättre och bättre vart efter som man ser dom. och sen så är en M5 alltid en M5. Jag kan bara säga att man ser mest ut så här ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() man får ![]() _________________ Pelle Mattsson Btg: 9:04:8 Scuderia Hanseat våren -09 |
||||
![]() ![]() ![]() |
||||
Tycker att den ser riktigt bra ut!
Låter det inte lite märkligt om effekten ska öka med 100hk men vridet ligger kvar på 500nm. Skulle innebära att nya maskinen kommer att varva betydligt mer än den gamla 8:an. Hur mycket varavar den förresten? _________________ Jonas Edling |
||||
Efterhand som jag blir äldre tycker jag att nyare BMW'ar blir fulare & fulare. Innan var E36 favoriten, nu är det nog 2002'an.
omedveten kompensation för åldrande månne? ![]() Både nya 5'an och nya 7'an är ju rent ut sagt fula, men tekniken under skalet verkar ju fin, även om det är lite väl mycket "smakar det så väger det". |
||||
8500 tror jag. |
||||
Ujuj... vilket ljuuuud!! V10 som sniffar upp emot 9000rpm.... _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Hmm..!
Utseendet tänker jag inte kommentera, men tycker prestandan låter liiite i överkant... En Gallardo gör ju 0-200 på c:a 13s, skulle den här alltså vara lika snabb? ![]() ![]() Nja...jag är skeptisk, faktiskt. ![]() Lite fler 0-200 siffror (från Track Challenge) för olika prestandabilar att jämföra med... Audi RS6 18,7 s BMW M3 CSL 16,7 s Ferrari 360 Modena 16,1 s Maserati Coupé CC 16,8 s Mercedes SL55AMG 13,8 s Pagani Zonda S 11,2 s Porsche 996TT 14,6 s _________________ ![]() |
||||
Att BMW håller ner vridmomentet tror jag beror på att de vill att låda och koppling ska hålla. M5 E39 var ju "lite känslig" för felbehandling med koppling/gas.
Atariman, Gallardo har 4x4 att släpa på så helt omöjligt borde inte 13s vara. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Iofs, men tror du den är lättare/mer aerodynamisk än en Gallardo också? Iofs spelar ju givetvis utväxling och annat in det med - men jag ställer mig mycket skeptisk till den påstådda 0-200-siffran innan jag blivit överbevisad. ![]() _________________ ![]() |
||||
Håller med M5án är väl mest lik M3án och RS6án som man jämför med ovan. Audin har en V8 med dubbelturbo med 450 hk och 560 Nm, verkar inte lika varvvillig som BMW'n men når som sagt 200 på 18s+. Audin har förre hästar men bättre vrid men är 5 sek långsammare, enligt uppgift, om utväxling vet jag intet. 5sek är ganska stor skillnad men det vore ju kul om siffrorna stämmer. |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3405 besök totalt |