Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1744 besök totalt |
Ställe för slalom i Stockholm
Blackstage i Göteborg kör ju på "Räddningstjänstens övningsplan vid Eriksberg". Finns det något liknande i Stockholm? Vad är "Räddningstjänten" egentligen ![]() _________________ ![]() |
||||
De kör på en parkeringsplats som jag tror tillhör räddningstjänsten:
http://sleepy.matrixen.net/bilder/67 _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Jag tänkte mest såhär, om man i Göteborg fått en deal med Räddningstjänsten att då och då låna deras "övningsplats" så kanske man skulle kunna göra det i Stockholm också om det fanns någon liknande stor plan.
En bra ingång till en förfrågan här i Sthlm skulle ju vara Göteborgs Blackstage som AFAIK har god relation till Gatukontoret, Polis osv osv precis som i Sthlm. _________________ ![]() |
||||
Jepps, det stämmer att vi kör på en av räddningstjänsten "övningsplatser"..
Övningsplatsen är egentligen inget mer än en parkeringsplats men med en bom vid infarten som gör att vi kan få köra ostört på "ej allmän gata".. Du kan ju höra med Lelle som har hand om en del av blackrace i stockholm å höra vad han säger.. Lelles mail: lelle@nitroz.se Mer bilder från "Rädden" på mig å min bil... http://www.wide-network.com/budda/bi _________________ MackeMaehlum |
||||
Räddnings tjänsten i huddinge,farsta mfl brukar öva i vidja,några km efter ågesta golf.
Men ja kommer inte ihåg hur det såg ut där riktigt,men ja tror de är en stor plan där. Ja ska kolla me vår larm central (södertörns brandförsvar) vart dom har för ställen dom övar mer på. /Richard |
||||
Tjejen var och intervjuade nån polis för några veckor sen, angående blackrace. Jag stack in med en fråga om oss som gillar att svänga också och han pratade om nån ny övningsbana som skulle byggas/har byggts för räddningstjänst/polis och att det kunde vara nått att köra konbana på...
|
||||
![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Vad är det för fel på bilslalom på vintern ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Nej jag sålde skrället i oktober - och tänker under inga som helst omständigheter köpa något nytt förrens tidigast till April månad. Jag, Stockholmsgators bristfällande snöröjning och kyla i över huvudet taget i kombination med bilar är inte en bra kombination.... _________________ Lars H Bamsefar kan vara närmare än du tror.... |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1744 besök totalt |