Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1038 besök totalt |
Re: Mercedes 230 SLK?
Räcker det med att accat ifrån på motorvägen? Är väl en normal tung klump som går anständigt som vanlig bil men sportbil... ![]() _________________ Roland Johansson |
||||
Jag har haft två C-klass med som ju är samma bottenplatta. Det är nog de mest välbalanserade bilar jag någonsin haft, på torr asfalt fick man ligga i för att få dem att avvika från absolut neutralt. På våt asfalt och på vintern kunde man köra med valfritt uppställ. Tyvärr var jag för feg på den tiden för att köra på bana så jag vet inte hur de går där, dock.
Mercas manuella lådor är bland de vidrigaste som finns. Deras gamla fyrstegade automat är IMHo den bästa som gjorts, hur de nya femstegade är vet jag inte. Grannarna retar sej! Det kan man ju valfritt tolka ![]() ![]() Kvaliten är hög, men inte riktigt så hög som märkets rykte gör gällande. Småfel när de är nya. De andra som har SLK är antagligen damfrisörskor (gäller ju min MR2 också), det kan man ju också tolka efter eget kynne. och så till slut det vanliga rådet. Provkör, om du gillar den köp en och skit i vad andra tycker. Det är dina pengar. JohanR _________________ Johan Rådlund |
||||
Jag har kört en SLK 230 kompressor.
Tråkig/kul? Tråkig. Potential? Nej. På den bilen hade kompressorn oskicket att gå sönder i norra Tyskland med följden att jag saknade generatorladdning. Jag var tvungen att köpa på mig fyra batterier på vägen hem mot Stockholm för att ha ström till motorelektroniken. Kvalité då? När en trasig kompressor kostar mer än hela min race-Alfa är det nog inte ordet kvalité jag kommer att tänka på. _________________ ------------------------------------------------------- Daniel Lindgren |
||||
Var den orginal i chassit? Hur var balans? underhållningsfaktor? _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Jag har för mig att den rullade på 19". Kan inte svara på dina frågor då jag inte körde. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1038 besök totalt |