Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
WTCC 2011
1, 2, 3, 4   >>
13025 besök totalt
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7992


Trådstartare
WTCC 2011

Ny tråd och nytt år.
Kan omöjligt bli sämre än förra året

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8579



Re: WTCC 2011

Lillen skrev:
Ny tråd och nytt år.
Kan omöjligt bli sämre än förra året

Botten är inte nådd än
Fast det ska bli kul att se hur volvo & dahlgren klarar sig.

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7992


Trådstartare
Re: WTCC 2011

Michael Bäck skrev:
Lillen skrev:
Ny tråd och nytt år.
Kan omöjligt bli sämre än förra året

Botten är inte nådd än
Fast det ska bli kul att se hur volvo & dahlgren klarar sig.


Haha spontanskratt när jag läste din komentar

Men blir det sämre så vet jag inte hur och OM Fia har någon som helst trovärdighet kvar.
Inte för att det känns så just nu heller.

Se på BTCC de klarar sig fina fisken med eget reglemente och TOCA som organisation.
Även STCC går ju nu åt det håller och skippar det rena FIA-reglementet.

Jaja fick mig ju ett gott skratt iaf thumbs up

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696




_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7992


Trådstartare
I brist på annat startar WTCC i helgen!

Wtcc verkar vara redo.
Hoppas det kan lyfta för annars är det nog kört för denna serie!
Länk: http://www.touringcartimes.com/article.php?id=5848

Volvo sägs vara redo.
Länk: http://www.touringcartimes.com/article.php?id=5855

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7992


Trådstartare
Mot min egen vilja nästan så är det ju bara WTCC och MotOGP i helgen.
Så klart kollade jag lite på WTCC införprogrammet och kvalet.

Undrar hur det kommer bli?
Nummer tio i Q1 av två delar blir Polesitter i rejs två
Krångligt , nja men iaf , sedan vidare till Q2 och kval till rejs två.

Bilarna har just nu en salig röra av motorer:

Seat har just nu TDi-motorer likt förra året tills deras 1,6Turbo kommer.

BMW har redan sina 1,6Turbo.
Fabriksutvecklade bilar och motorer enligt uppgifterna.
Går bra men är inte snabb nog ännu.

Chevrolet har 1,6Turbo.
Har testat sedan mitten av förra säsongen.
Snabba , fungerar och verkar vara favoriter i början av året.

Volvo har sugmotor från S2000.
Kommer med sin turbomotor ganska snart.

Rejs senare idag.
Går på Eurosport med start kl 16.45.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006
Inlägg: 1306



Kvalsystemet suger verkligen stenhårt thumbs down . Förare bryr sig inte om pole, utan satsar på någonstans mittemellan i bägge racen. Missar du Q1 så är du rökt i både race 1 och 2. Kul när det ska köras på kaosbanor som Porto där det inte går att köra om... Korkat!

Verkar vara FIA's modell att testa tokiga idéer i WTCC, och sen se om det går att använda i andra sammanhang. Toleransen har ju ökat i WTCC de senaste åren, ingen blir förvånad längre

_________________
Linus Pettersson

Svenska Wankelregistret
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7992


Trådstartare
Heat 1.

1. Huff.
2. Muller.
3. Bueno.

Huff ledde från start till mål.
Fight nere runt fjärde till sjätte plats.
Poulsen körde friskt och Coronel var snabbare.

Dahlgren blev 12:a.

Bra eller anus??

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7992


Trådstartare
Heat 2.

1. Menu.
2. Coronel.
3. Muller.

Coronel var hela behållningen.
Stretade mot bra.


Hoppas WTCC rycker upp sig annars blir detta värre.
Något man inte trodde kunde ske efter förra året.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006
Inlägg: 1306



Tyckte race 2 var ganska underhållande, säkert pga att jag höll på Coronel. Man såg heller inte att FWD-bilarna tappade speciellt mycket mot slutet (inte alls faktiskt). Blir säkert annorlunda när dom kommer till Europa och kör i högsommarvärme.

Roligast var dock att höra Dahlgrens Volvo yla i bakgrunden, var mest den bilen man hörde hela tiden

_________________
Linus Pettersson

Svenska Wankelregistret
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2493



Ja det är grymt ljud i den, lite skillnad mot 1.6 l 4 cyl turbo...
Är det samma dB krav som i STCC?

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
magnusrx7
Gränna, Jönköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 925



Håller med Klurax om att heat 2 var lite underhållande.

Men är det verkligen VM status på detta?
En tillverkare som utvecklat, dom andra inte.
Jag tror att Cheva kommer att köra skiten ur dom andra !

// Magnus

_________________
Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977
Wankel? Yes!
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7992


Trådstartare
Instämmer åxå.
Rejs två var bra.
Höll åxå på Coronel

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8579



Re:

Lillen skrev:
Heat 2.

1. Menu.
2. Coronel.
3. Muller.

Coronel var hela behållningen.
Stretade mot bra.


Hoppas WTCC rycker upp sig annars blir detta värre.
Något man inte trodde kunde ske efter förra året.


Vad var det jag sa botten är inte nådd än
helt klart var Coronel hela behållningen av detta

Ska bli kul att se hur det går för polestar när det blivit lite varma i kläderna
med helt uppdaterad bil

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7992


Trådstartare
Re:

Michael Bäck skrev:
Lillen skrev:
Heat 2.

1. Menu.
2. Coronel.
3. Muller.

Coronel var hela behållningen.
Stretade mot bra.


Hoppas WTCC rycker upp sig annars blir detta värre.
Något man inte trodde kunde ske efter förra året.


Vad var det jag sa botten är inte nådd än
helt klart var Coronel hela behållningen av detta

Ska bli kul att se hur det går för polestar när det blivit lite varma i kläderna
med helt uppdaterad bil


Haha mmm "the botten is inte nådd" ännu nej!

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Kanske en synvilla, men nog gick det väl snabbare på rakorna med turboknuff? Seatdieslarna hade ju inte en suck mot Chevorna och Coronel?

Ravaglia kostade till och med på sig ett leende efter Coronels framfart.

Har BMW sekventiell låda nu för tiden?

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006
Inlägg: 1306



Re:

Sörpan skrev:
Kanske en synvilla, men nog gick det väl snabbare på rakorna med turboknuff? Seatdieslarna hade ju inte en suck mot Chevorna och Coronel?

Ravaglia kostade till och med på sig ett leende efter Coronels framfart.

Har BMW sekventiell låda nu för tiden?


Märkte samma sak, SEAT-bilarna tappade en del, framför allt just i slutet av långa rakan. Såg även ut som att BMW:n hade snäppet bättre skjuts än Chevrolet på rakorna, men det kan ha varit en synvilla. BMW ska nog vara nöjda, ROAL, Engstler m.fl. hade ju bara testat 2-3 dagar på Vallelunga med de nya motorerna. Priaulx hade väl kört den innan jul, men det var först innan avresa till Brasilien som kundteamen fick prova sina nya bilar/motorer. Så det borde finnas kapacitet, dom hängde på bra trots att Chevrolet varit igång länge med sina motorer. Sen vägde ju BMW 20kg mer än Chevrolet på Curitiba.

Alla 320 TC har sekventiell låda, samt en lite omarbetad bakaxel som nyheter förutom motorn.


Hungaroring verkar ersätta Marrakech?
http://www.touringcartimes.com/article.php?id=5885

Bra val isf thumbs up . F1-racen brukar väl vara sisådär, men touringbilarna kan nog passa där.

Hemmaföraren Norbert Michelisz laddar redan
http://www.youtube.com/watch?v=_Ss9i2qPOYw

_________________
Linus Pettersson

Svenska Wankelregistret
Citera
Mr C
Stockholm
Här sen Sep 2008
Inlägg: 587



Gick ju bra för Dahlgren i 1'a heatet då han låg och hetsade Monteiro. På denna bana ska turbobilarna vara klart vassare pga höjden över havet. Dahlgren var väl bästa sugmotorbil?

_________________
Christoffer Silfverberg
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Re:

Klurax skrev:
Sörpan skrev:
Kanske en synvilla, men nog gick det väl snabbare på rakorna med turboknuff? Seatdieslarna hade ju inte en suck mot Chevorna och Coronel?

Ravaglia kostade till och med på sig ett leende efter Coronels framfart.

Har BMW sekventiell låda nu för tiden?


Märkte samma sak, SEAT-bilarna tappade en del, framför allt just i slutet av långa rakan. Såg även ut som att BMW:n hade snäppet bättre skjuts än Chevrolet på rakorna, men det kan ha varit en synvilla. BMW ska nog vara nöjda, ROAL, Engstler m.fl. hade ju bara testat 2-3 dagar på Vallelunga med de nya motorerna. Priaulx hade väl kört den innan jul, men det var först innan avresa till Brasilien som kundteamen fick prova sina nya bilar/motorer. Så det borde finnas kapacitet, dom hängde på bra trots att Chevrolet varit igång länge med sina motorer. Sen vägde ju BMW 20kg mer än Chevrolet på Curitiba.

Alla 320 TC har sekventiell låda, samt en lite omarbetad bakaxel som nyheter förutom motorn.


Jämförde poletiderna ifjol jämfört med i år och det gick ca 1,5 sekunder snabbare i år.

WTCC på Nordslingan?

http://www.autosport.com/news/report.php/id/90143

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Ganska rena rejs på Zolder. En bana som ser ut att ha passerat bäst-före-datum för länge sedan...

Chevrolet borde köra ifrån allt och alla om man håller sig på banan vilket inte Huff och Muller gjorde i andra rejset...

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Tuffa tag mellan Chevagrabbarna på Monza...

Rob Huff verkar vara den starkaste av de tre just nu, men BMW verkar ha hamnat i bakvatten...

Annars var det riktigt bra racing i WSR 3.5 som kördes tillsammans med WTCC. thumbs up

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Elitracing (åskådarracing)
WTCC 2011
1, 2, 3, 4   >>
13025 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande