|
Fredrik - SLC
Här sen Nov 2002
Trådstartare

24 Mar 2011 11:17
Kolla F1 i datorn 2011 ......
Nu närmar vi oss säsongsstarten i Australien och jag och säkert en hel del till råkar väl ut för att man befinner sig på en plats där man inte kommer åt sitt Viasat satellite och kan titta på Viasat Motor....
så vilka alternativ finns det i år som fungerar för att kolla F1 i datorn? både Live-feeds och annat.
både gratis och betalalternativ.
Ett tips jag har som är kul och funkar bra är F1 appen för Ipad/iphone
http://itunes.apple.com/gb/app/formula1-com-2011/id425286517?mt=8 gratis så vet inte hur bra den funkar...
http://www.softpauer.com/f1site/ 255:- men funkar helt suveränt.
|
xtimmyx
Stockholm, Sweden
Här sen Sep 2010

24 Mar 2011 11:30
Ett sätt att se BBC:s sändning live vore ju gryyymt uppskattat. Jag skulle inte ha några problem med att betala för det heller.
_________________ Timmy Lundin
Toyota MR2 AW11 - Projektet
Toyota Chaser JZX90 - Drift-grisen
BMW 120i E87 - Brukisen / vinter-släden
|
Naqref
Christianstad/Scania
Här sen Jul 2005

24 Mar 2011 11:36
Re:
xtimmyx skrev: | Ett sätt att se BBC:s sändning live vore ju gryyymt uppskattat. Jag skulle inte ha några problem med att betala för det heller. |
+1
_________________ Anders Eriksson
Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon.
|
Emil Sällberg
Stockholm
Här sen Jan 2008

24 Mar 2011 11:45
Senast ändrad av Emil Sällberg, 24 Mar 2011 11:54, ändrad totalt 1 gång
Jag har köpt mig en proxy för £5.50 i månaden från AdTelly.tv för att kunna se BTCC, F1 osv. Fungerar snabbt och smidigt med ett eget program så man slipper att ändra inställningarna manuellt varje gång. Använder man Firefox så finns det en praktisk toolbar som gör att det är ett knapptryck för att gå till BBC iPlayer (som sänder alla BBC-kanaler live) och andra liknande sidor via proxyn.
|
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002

24 Mar 2011 11:50
Jag är också intresserad.
BBCs egna sida gav information om att man behövde en TV licens för att kunna titta, den kostade 145 GBP och då är jag inte säker på att det funkar härifrån heller.
_________________ Pontus Fyhr
|
Fredrik - SLC
Här sen Nov 2002
Trådstartare

24 Mar 2011 11:58
Re:
Emil Sällberg skrev: | Jag har köpt mig en proxy för £5.50 i månaden från AdTelly.tv för att kunna se BTCC, F1 osv. Fungerar snabbt och smidigt med ett eget program så man slipper att ändra inställningarna manuellt varje gång. Använder man Firefox så finns det en praktisk toolbar som gör att det är ett knapptryck för att gå till BBC iPlayer (som sänder alla BBC-kanaler live) och andra liknande sidor via proxyn. |
om det funkar, så är jag intresserad... så funkar F1 sändningarna utan problem genom den sidan?
eller finns det något alternativ där man betalar och INTE måste prenumera och själv säga upp abbonemanget ifall man inte vill betala i all framtid? för det gillar jag inte....
|
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002

24 Mar 2011 13:26
_________________ Pontus Fyhr
|
Emil Sällberg
Stockholm
Här sen Jan 2008

24 Mar 2011 14:43
Re:
Fredrik - SLC skrev: | Emil Sällberg skrev: | Jag har köpt mig en proxy för £5.50 i månaden från AdTelly.tv för att kunna se BTCC, F1 osv. Fungerar snabbt och smidigt med ett eget program så man slipper att ändra inställningarna manuellt varje gång. Använder man Firefox så finns det en praktisk toolbar som gör att det är ett knapptryck för att gå till BBC iPlayer (som sänder alla BBC-kanaler live) och andra liknande sidor via proxyn. |
om det funkar, så är jag intresserad... så funkar F1 sändningarna utan problem genom den sidan?
eller finns det något alternativ där man betalar och INTE måste prenumera och själv säga upp abbonemanget ifall man inte vill betala i all framtid? för det gillar jag inte.... | Jag körde hela säsongen från BBC genom den sidan förra året, tillsammans med BTCC från ITV4 som också kommer att sända det i år, samt att jag tittar på väldigt mycket brittisk TV. Har aldrig haft något problem med varken proxyn eller servicen. HD-stream från BBC fungerar också bra, vilket ju är bra med tanke på att F1 sänds i HD i år.
Förvisso är det en prenumeration, men då det bara handlar om några klick för att säga upp den direkt, så tycker inte jag det är för illa.
|
nikke-tribal
Lerum
Här sen Dec 2004

24 Mar 2011 20:36
Re:
Emil Sällberg skrev: | Jag har köpt mig en proxy för £5.50 i månaden från AdTelly.tv för att kunna se BTCC, F1 osv. Fungerar snabbt och smidigt med ett eget program så man slipper att ändra inställningarna manuellt varje gång. Använder man Firefox så finns det en praktisk toolbar som gör att det är ett knapptryck för att gå till BBC iPlayer (som sänder alla BBC-kanaler live) och andra liknande sidor via proxyn. |
funkar detta på ett mobilt bredband? eller är det för långsamt?
annars låter detta väldigt bra!
_________________ Niklas johansson
The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D
|
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004

24 Mar 2011 21:41
Någon som fått ADTelly att funka på en Mac? Jag har köpt en prenumeration men får det inte att lira helt 100,
kommer inte åt live sändningarna på iplayer. Har ställt in VPN men det vill inte ansluta..
Funkar på PC:n utan problem men jag slipper helst använda den..
_________________ Tobias Hilmersson
944 S2 "Murphy", 968CS
|
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005

25 Mar 2011 13:53
viaplay kan man också se F1 på i år.
|
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

25 Mar 2011 13:54
Re:
Cassius skrev: | viaplay kan man också se F1 på i år. |
Åxå enstaka lopp eller endast hela säsongen?
Jag vill ju åt BBC:s sändningar som ju är helt överlägsna alla andras!
_________________ Jocke Hellqvist.
|
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005

25 Mar 2011 13:59
Verkar som om att det kostar 200kr månaden, kanske går köpa enstaka race också men det enda jag såg var månads prenumeration där man får se på viasat motor och den vägen F1 loppen!
|
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005

25 Mar 2011 14:03
Re:
Emil Sällberg skrev: | Fredrik - SLC skrev: | Emil Sällberg skrev: | Jag har köpt mig en proxy för £5.50 i månaden från AdTelly.tv för att kunna se BTCC, F1 osv. Fungerar snabbt och smidigt med ett eget program så man slipper att ändra inställningarna manuellt varje gång. Använder man Firefox så finns det en praktisk toolbar som gör att det är ett knapptryck för att gå till BBC iPlayer (som sänder alla BBC-kanaler live) och andra liknande sidor via proxyn. |
eller finns det något alternativ där man betalar och INTE måste prenumera och själv säga upp abbonemanget ifall man inte vill betala i all framtid? för det gillar jag inte.... | Jag körde hela säsongen från BBC genom den sidan förra året, tillsammans med BTCC från ITV4 som också kommer att sända det i år, samt att jag tittar på väldigt mycket brittisk TV. Har aldrig haft något problem med varken proxyn eller servicen. HD-stream från BBC fungerar också bra, vilket ju är bra med tanke på att F1 sänds i HD i år.
Förvisso är det en prenumeration, men då det bara handlar om några klick för att säga upp den direkt, så tycker inte jag det är för illa. |
Jag kikade lite på de där nu, vad jag undrar är om det finns någon "play" funktion så man kan se loppen i efterhand om man inte har möjlighet att se dom direkt?
|
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

25 Mar 2011 14:07
Re:
Cassius skrev: | Emil Sällberg skrev: | Fredrik - SLC skrev: | Emil Sällberg skrev: | Jag har köpt mig en proxy för £5.50 i månaden från AdTelly.tv för att kunna se BTCC, F1 osv. Fungerar snabbt och smidigt med ett eget program så man slipper att ändra inställningarna manuellt varje gång. Använder man Firefox så finns det en praktisk toolbar som gör att det är ett knapptryck för att gå till BBC iPlayer (som sänder alla BBC-kanaler live) och andra liknande sidor via proxyn. |
Förvisso är det en prenumeration, men då det bara handlar om några klick för att säga upp den direkt, så tycker inte jag det är för illa. |
Jag kikade lite på de där nu, vad jag undrar är om det finns någon "play" funktion så man kan se loppen i efterhand om man inte har möjlighet att se dom direkt? |
Troligtvis inte.
Är nog endast som en proxy och tillgång till alla kanaler.
|
Fredrik - SLC
Här sen Nov 2002
Trådstartare

25 Mar 2011 15:21
jag anslöt mig till Viaplay eftersom jag ändå har guldabbonemang och därför får prova allt gratis i 3 månader....
så ska testa i helgen och meddelar hur bra/dåligt det funkar...... sen fick man ju en massa filmer och serier på köpet gjorde ju inget ...
|
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004

25 Mar 2011 16:38
Senast ändrad av Tobias H, 25 Mar 2011 16:39, ändrad totalt 1 gång
Re:
Cassius skrev: | Emil Sällberg skrev: | Fredrik - SLC skrev: | Emil Sällberg skrev: | Jag har köpt mig en proxy för £5.50 i månaden från AdTelly.tv för att kunna se BTCC, F1 osv. Fungerar snabbt och smidigt med ett eget program så man slipper att ändra inställningarna manuellt varje gång. Använder man Firefox så finns det en praktisk toolbar som gör att det är ett knapptryck för att gå till BBC iPlayer (som sänder alla BBC-kanaler live) och andra liknande sidor via proxyn. |
Jag kikade lite på de där nu, vad jag undrar är om det finns någon "play" funktion så man kan se loppen i efterhand om man inte har möjlighet att se dom direkt? |
Jag skall titta en extra gång, men igår kväll tittade jag på förra helgens moto gp på iplay så jag skulle bli förvånad om det inte funkar likadant med F1.
Edit: Det skall gå att titta i efterhand på iPlayer!
944 S2 "Murphy", 968CS
|
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

25 Mar 2011 19:55
Re:
Tobias H skrev: | Cassius skrev: | Emil Sällberg skrev: | Fredrik - SLC skrev: | Emil Sällberg skrev: | Jag har köpt mig en proxy för £5.50 i månaden från AdTelly.tv för att kunna se BTCC, F1 osv. Fungerar snabbt och smidigt med ett eget program så man slipper att ändra inställningarna manuellt varje gång. Använder man Firefox så finns det en praktisk toolbar som gör att det är ett knapptryck för att gå till BBC iPlayer (som sänder alla BBC-kanaler live) och andra liknande sidor via proxyn. |
Jag skall titta en extra gång, men igår kväll tittade jag på förra helgens moto gp på iplay så jag skulle bli förvånad om det inte funkar likadant med F1.
Edit: Det skall gå att titta i efterhand på iPlayer!  |
ok då är det fasen skitbra.
och jag tar genast tillbaka min gissning
Låter kanon och jag vill gärna ha mer info om detta.
Har du kollat något med livestreamat?
|
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004

25 Mar 2011 20:24
Har bara tittat som hastigast så att det lirar och det verkar riktigt bra, får det dock inte att fungera helt 100 på Mac och os.
Men kör man Pc så funkar det kalas. Tittar på träningarna just nu, finns 100minuter från varje upplagt.
944 S2 "Murphy", 968CS
|
magnusrx7
Gränna, Jönköping
Här sen Jan 2003

25 Mar 2011 21:55
Ja mailade viasat och frågade om man inte kunde få månads betala för bara viasatmotor på viaplay.
Men se det gick inte.
Kanske om fler frågar efter det?
Tar dom 200:- för rubbet så vore väl 100:- en bra affär.
Kan man köpa bara ett lopp så borde det ju inte vara några problem.
Enligt dom går det INTE att se i efterhand. Det som är live är live.
Fast när det gäller F1 så är ju BBC överlägsna.
//Magnus
_________________ Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977
Wankel? Yes!
|
Naqref
Christianstad/Scania
Här sen Jul 2005

25 Mar 2011 22:00
Jag testade viasatplay förr året och blev väl inte speciellt imponerad. Jag skulle inte betala för det igen. Om de dessutom kör med HD så kan jag bara beklaga alla som har köpt då de inte verkade ha serverkapacitet för det vanliga.
_________________ Anders Eriksson
Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon.
|
|