Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 36204 besök totalt |
Johan keep up the good fight.
om vi ska tall om nostagi så var det bättre på ringen när jag började åka 1994. Då både locals och testförare kom fram och fråga hur man hade hittat dit eller vilken bilföretag man jobba för. Men dom tiderna kommer aldrig tillbaka det förstår vi nog alla. Men dt som har hänt de sista 10 åren med en massa nytt folk som har hittat dit har också dragit med sig folk som ska tjäna pengar och det är helf naturligt. Att tanten jag bor hos och mekaniken som fixar bil tjänar en hacka det är helt ok. Men till och med Mats har nog lagt märke till de nya stora hus som nyligen har byggts brevid GP slingan med berg och dal bana och nya hotel( bara lite ironi jag vet att Mats är lia stor ring nörd som jag). De nya byggen har kostat en Euro eller två. Och det har man bara gjort för att tjäna massor av pengar, och det har gott riktigt fel det är bara att vara där en vardag för att förstå att det inte blev Motorsportens Disneyland. Dom pengarn måste ny tjänas in och vem får betala ?? Det finns bara en som kan betala och det är vi längst ner som jobbar (tja ![]() Att det inte är nattsvart som kanske vissa vill få det till det har du rätt i. Men att vi ska betala mera och tydligen mycke mera förat vissa ska tjäna massa pengar tja det är riktigt surt. Två kort exempel 1) att Sabrine kör sin tävlings porsche (VW ![]() ![]() 2) att scuderian med sina trogna kunder lägger ner, tja hade bara varit ett kontrakt så hade det nog gott att förhandla fram ngt. Men om de tycker de att priserna är för höga att hyra ringen, för att kunna sälja kursenplatser, då har dt nog blivit duktigt dyrt. Det var mina två cent _________________ Michael Franzetti BMW Z3M |
||||||||
Mats: Jag orkar bara inte svara på ditt långa dryga inlägg
![]() Vi är en bit i från varandra och ser det lite annorlunda. Ett alternativ är att vi syns här: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Eller bangar du som sist? ![]() Tack till er andra som gjort inlägg mot slutet. _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||||
Internationaler BMW Fahrerlehrgang kurset har enda ikke noen dato, om det blir noe kurs.. Var snakk om en prishoyning på 500 euro for å gå i pluss.
http://www.fahrerlehrgang.info/index.php?newlang=english _________________ Bård Halg BMW E39 540iS |
||||||||
Jag tror alla trackdays kommer kosta mycket mera i år eftersom de gamla skulderna ska betalas.
Men det är bara att ta ett djup tag i plånboken, betala och vara glad. Med lite tur så kommer det mindra folk till Ringen så påsken blir mera körning och mindre kö körning. ![]() Ni ser ingent ont som inte har ngt gott med sig _________________ Michael Franzetti BMW Z3M |
||||||||
Re:
Som alltid så lönar det sig att ta reda på fakta, något som jag tycker ofta saknas i denna tråd. Här är en förteckning på de trackdays som just nu finns spikade: http://www.rent-racecar.de/english/t Vad jag kan se verkar det knappt ha skett någon prisförändring alls från förra året ![]() |
||||||||
Re:
Shysst sida. Jag hade redan lagt in de flesta track days här på rejsa men kikade om det var några jag missat. Jättelattjo är att Nürburgring Driving Academy krockar de flesta tillfällena med turistöppet och/eller VLN träning. Kör Nürburgring Driving Academy samtidigt som de eller är det knas i den ena kalendern? _________________ ![]() |
||||||||
Re:
De arrangemang från Nürburgring Driving Academy som börjar 15.30 består av 2.5 timmars teoretiskt briefing och körning dagen efter. Alltså ingen kollision ![]() |
||||||||
Re:
Danke! ![]() _________________ ![]() |
||||||||
Re:
Har uppdaterat https://rejsa.nu/ringkalender.asp ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||||
Re:
Jag håller helt med dig på alla punkter. Jag ser ingen anledning att gå runt och sprida information som man inte vet stämmer. Att gå runt och spekulera gör bara situationen värre, vare sig spekulationerna är positiva eller negativa. Det är såhär doktriner skapas: Felaktig information som människor sedan tror på för att flera andra säger så. Men var kommer informationen från från början? Detta fenomen är en brist hos människan, och det är inte mycket man kan göra åt den annat än att vara källkritisk. Att gå på magkänslor och liknande tankar gynnar inte någon. Jag ser ingen anledning till att ha en så negativ inställning när inte all fakta ligger på bordet, tänk rationellt! Näh, nu börjar jag boka in min kalender istället! ![]() _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||||||
Re:
Tack för ett genomtänkt inlägg ![]() ![]() _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||||||
Utan att ha luskat allt för mycket i det så har jag fått uppfattningen att RSR är på banan igen efter att ha vunnit ett case i domstolen mot Nurburgring gmbh (chansar på deras namn)
http://www.rsrnurburg.com/ Någon som vet mer om detta? _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||||
Re:
Saxat från deras hemsida: RSRNurburg back on track!!!! Nicola Larini & Fabrizio Giovanardi first ones to use the RSRNurburg facility in 2011. Larini & Giovinardi where the first guys to use an RSRNurburg car in tourist driving today after RSRNurburg won their court case against the Nurburgring earlier this week. _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99 ![]() |
||||||||
Re:
RSR vann faktiskt inget mål, parterna nådde förlikning. Det så kallade husförbudet är i och med det hävt och RSR kan tills vidare ta upp sin verksamhet |
||||||||
Re:
Har inte riktigt hängt med, kan du i korthet förklara vad tvisten gällde? |
||||||||
Hva Sabine Schmitz skriver:
S.S "Here are some facts: - To built the new Nuerburgring 2009 is the biggest incidents of corruption and state protected tax wasting under the protection of the Prime minister of Rheinland- Pfalz Kurt Beck - the hole facilities are now in the private hands of Kai Richter and Joerg Lindner who are already under investigation of the public prosecution department because of deception and disloyalty - new contracts for the automotive industries for 2011 with unacceptable prices - unacceptable coupling businesses like: if you like to rent the race track you have to book the accommodations in the Linder Hotels - buy a 4lap ticket and get 10_ discount in the Lindner's Restaurants (Eifeldorf Gruene Hoelle) - the hole Nuerburgring Park 2009 is highly unprofitable except the race track, specially the Nordschleife- it has to be kept strictly apart from the Hotel business of Mr. Lindner to keep the traditional constitution from 1927 (the Ring is for the local population) alive Thank you very much, Sabine" S.S _________________ Are Gunnar Hertzenberg Sagen |
||||||||
Det gick fint att köra i helgen och de hade bytt ut en ordningsvakt vid påsläppet till en jättetrevlig dam som småpratade och skrattade hela tiden istället för de gamla hårda tyska gubbarna
![]() Men visst verkar det skumt allting. De boende är ju inte så nöjda när man frågar om läget... _________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||||||
Re:
Jag gnäller inte, bara refererar vad som står i en tidning. ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 36204 besök totalt |