Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
F1 Albert Park
<<   1, 2
4014 besök totalt
igloo
Örebro
Här sen Jun 2006
Inlägg: 292



Kunde inte börjat bättre

_________________
Anders Igelström
Citera
Stingray
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1447



ta bort KERS och ställbara vingarna, kasta i H-mönstrad låda och koppling samt feta däck så blir det mycket ballare racing igen.. känns mest som f1 går för fort och dom försöker strypa det hela tiden och de blir bara fel..

_________________
//Björn Strömberg

BMW Abuser
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17943



Hur kunde Button ens tänka tanken att inte släppa tillbaka Massa?

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11804

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Nån som fick reda på varför Webber parkerade sin bil så tvärt efter målgång

_________________
/mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit!
F1-bärgare
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7992



Vettel under intervjun i innanrejsprogrammet när han fick frågan varför han inte använde KERS: KERS......I didn't find the button

Snacka om ett hån mot de andra då de inte ens körde med KERS!

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7992



Vilket rejs för Vettel!
Säger fortfarande inget......men han utklassade ju!
Jobbigt då man hoppas på andra att han är så bra.

Sauber!!! thumbs up
Perez och Koba!
Kanonrejs och vilket resultat.
Poäng för båda och speciellt för rookien.

Petrov då?!?
Körde till sig en pallplats bara så där.
Bra kört och trampade ytterligare Alonso på tårna igen
Han var faktiskt bra hela helgen och va väl värd resultatet. thumbs up

McLaren va bra.
Dock sumpade ju Button hela rejset redan genom att vara för het när han försökte ta Massa.
Att han sedan totalsumpade rejset sen genom att inte släppa förbi Massa sen va ju ännu dummare.
Hamilton ska ju vara riktigt glad över detta då de ju inte hade något alls att komma med innan detta rejs.

Buemi på poängplats! thumbs up
Kör ganska fräckt när han kör bra.
Hoppas man slipper dumheter bara då blir han kul att se.

Force India va ju skitskoj att se.
Di Resta före Sutil som ändå körde ok.


Ja vad ska man säga om DRS?
OM man ska ha det måste de ju få använda det över hela banan.
Det är ju nästan ett hån mot publiken att bara kunna ha det aktiverat på start/målrakan.
Annars kan det nog vara en bra ide om man kan använda det där farten är hög.

KERS......?
Gör ju varken till eller från.
Kan ju funka men då måste de ju få förutsättningar för det.
Inte så kul just nu iaf.

Annars en medel start på året.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7992



Sauber uteslutna....... thumbs down
Deras egen pressrelease som talade om detta.

Länk: http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.pressreleasemanager.c . . . .

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8462



Smördäcken! thumbs up
DRS thumbs down

Det kommer ju uppenbarligen(?) stå mellan Maccarna och RedBull och där tror jag faktiskt att Maccarna och kanske Button tar hem det. De skulle isf göra det för de är snällare mot hjulen än RedBull (även om de inte är riktigt lika snabba) och snällast av alla mot hjulen är Button.

Å andra sidan

Är Button också snällast mot alla på banan. Om han bara varit lite kallare med Massa så hade han tagit honom i ett sammansatt försök istället för att på raken ge sig på sju omöjliga försök som bara gjorde att övertaget försvann.

Det är nästan som om Button tagit upp Coultharts fallna mantel i förevisningen om oförmåga att köra om trots stort övertag?

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
david-o
Baar - CH
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1134



KERS verkar ju inte göra någon förbättring över huvud taget. Ända det bidrar med är för att försvara på rakan mot någon som använder DRS bakom.
3 tiondelar per varv äts upp ganska fort när bromsbalansen är skev i resten av varvet tillsammans med alla andra svårigheter med systemet.

_________________
David Olsson
Lotus Elise SC
Citera
Gerhard
Blomstermåla
Här sen Nov 2005
Inlägg: 284



Varför göra det så omständigt, känns som bredare däck och mindre vingar skulle vara en enklare väg att gå.

_________________
Gerhard Petersson
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2621



Jag tror det kommer bli bra, första racet förra året var katastrof för att sedan bli en kanonsäsong

_________________
Joakim Granfors

www.modsport.se
Citera
henningo
Denver, CO, USA
Här sen Okt 2004
Inlägg: 238



Måste säga att det blev bra virrigt med all depåstopp hit och dit. thumbs down

Med så många depå-stopp så vore det roligare om de tillätt tankning också!

_________________
Henning Olsson
Citera
Gerhard
Blomstermåla
Här sen Nov 2005
Inlägg: 284



Ja vi får hoppas på det

_________________
Gerhard Petersson
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11804

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re:

Kimmen skrev:
Jag tror det kommer bli bra, första racet förra året var katastrof för att sedan bli en kanonsäsong


I år så körde de ju inte första racet >

_________________
/mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit!
F1-bärgare
Citera
Spelwilly
Halland
Här sen Feb 2008
Inlägg: 1228



Re:

steffe skrev:
Kimmen skrev:
Jag tror det kommer bli bra, första racet förra året var katastrof för att sedan bli en kanonsäsong


I år så körde de ju inte första racet >


_________________
Willy Speljak
Corvette C4
Husbil
Citera
Gerhard
Blomstermåla
Här sen Nov 2005
Inlägg: 284



Re:

steffe skrev:
Kimmen skrev:
Jag tror det kommer bli bra, första racet förra året var katastrof för att sedan bli en kanonsäsong


I år så körde de ju inte första racet >



Då har det ju redan blivit bättre

_________________
Gerhard Petersson
Citera
david-o
Baar - CH
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1134



En intressant diskussionsfråga är hur Perez lyckades köra så många varv på option-däck

Gissar som tidigare på att det finns vissa gyllene zoner där däcken presterar riktigt bra om de bara blir behandlade på ett visst sätt på vägen dit.

_________________
David Olsson
Lotus Elise SC
Citera
igloo
Örebro
Här sen Jun 2006
Inlägg: 292



Re:

Stingray skrev:
ta bort KERS och ställbara vingarna, kasta i H-mönstrad låda och koppling samt feta däck så blir det mycket ballare racing igen.. känns mest som f1 går för fort och dom försöker strypa det hela tiden och de blir bara fel..


För den som vill se långsamma svårkörda bilar harva runt och köra in i varandra i tid och otid finns standardbilsracing F1 är och ska vara det snabbaste och värsta av racing på 4 hjul. Kers, rörlig vinge och ruttna däck för att göra racen mer intressanta är trams, men jag tror inte att göra bilarna sämre är rätt väg att gå.
Mordernare hjulupphängning, aningen mindre downforce och fritt val mellan 3.5l sug V10or med 1000hk vid 22000rpm och 1.5l turbo V6or med 5 bars laddtryck och 900hk vore där emot något

_________________
Anders Igelström
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696


Trådstartare

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7992



Re:

Sörpan skrev:
F1:s egen Bagdad Bob:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/90246


Meeen va fan??
Bra jobbat HRT säger Liuzzi.
Bra jobbat säger vi andra att kliva neråt på karriärsstegen Liuzzi.
Dessutom i ett Team som verkligen inte verkar ha fått koll på läget.

Bedrövligt utspel att gå på så.
Liuzzi verkar ju inte ens ha koll?

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Elitracing (åskådarracing)
F1 Albert Park
<<   1, 2
4014 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande