Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 38262 besök totalt |
Re:
Inte bokat ännu men brukar av tradition bo hos familjen Schmitz på Hotel Am Tiergarten och det var väl tanken denna gång också. Men vore kul om vi kunde styra ihop något! ![]() _________________ Nils Erixon |
||||||||||
Idag hämtade jag sista detaljerna hos Jeba Pulverlackering i Eskilstuna som inte var klara sist. Har lyckats fått tag i en Clio Cup bogserögla från England. Eftersom dom gjort om lite i reglementet och bytt ut metallöglor mot tyg-straps så var det inga bekymmer att få loss en från ett Cup-team.
![]() Blästrad och pulverlackad, självkart i samma gul som bur och fälgkanten ![]() ![]() Det är dom små detaljerna som gör det. Var bara tvungen, kostade nästan gratis och passar bra in med det övriga, nördigt, jag vet! ![]() _________________ Nils Erixon |
||||||||||
Re:
Sattsar troligen på att åka ner då också. Bara det löser sig med semster (troligen inget problem) samt att bilen håller ihop. Stannar troligen en vecka eller liknande så man kan ta det lugnt och känna in omgivningarna utan att behöva stressa. Vi kan ju höras mer om det per PM ![]() |
||||||||||
Re:
Trevligt trevligt! Vi kan höras när det börjar närma sig ![]() _________________ Nils Erixon |
||||||||||
Så ser baguetten ut under 2011, saknas lite små logotyper som är tänkt sitta på framrutan, bl.a Rejsa R:et. Nu ska jag försöka få tag på ett par begagnade 17" R-däck innan den 18/4 då det blir premiär för året på Sviestad om vädret tillåter.
![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Nils Erixon |
||||||||||
Nää fyy och usch va hemskt
![]() Inte var dag man blir sugen på en "Baugettebil" , men din är bara så läcker. Riktigt fina modifieringar och smakfullt. Va ska man säga , vill man ha en Renault så ska den se ut så. ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||||
Ser riktigt bra ut
![]() Undrar lite över solfilmen i framrutan, har funderat på det och skulle behöva det med tanke på hur lågt jag nu sitter. Men vad säger SBP om det? Är det några vissa mått som är ok eller vad gäller? |
||||||||||
Re:
SBP säger NEJ till solfilm lägre än de som sitter nu generellt. Hade precis så där med board på utsidan och sedan 10cm solfilm på insidan. Det hade inte gått igenom ens hemma i vilhelmina sade dem. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||||
Tack för alla kommentarer, förhoppningsvis går den någorlunda lika fort som den ser ut iaf
![]() Just nu är största problemet att hinna hitta R-däck 17" till premiären på Sviestad, drar mig för att köpa helt nya dumsnål som man är. Angående streamer i rutan Dignell, så har jag haft likvärdig på mina tidigare bilar och inte haft några som helst problem att besikta med. Men precis som med allt annat gällande besiktning är det olika från station till station och beroende på besiktningsman osv. Vill dom att man tar bort den får man väl göra det då, och sätta dit en ny efteråt. ![]() _________________ Nils Erixon |
||||||||||
Re:
Vad kostade system? Jag är lite snål o funderar över att köpa H&R sänkfjädrar istället för coilovers... Vad anser du.. är det bättre att köpa riktiga saker än att bara " hobby sänka " ![]() otroligt fin bil o spec list. jobbar själv på att uppgradera min!! MVH Pierre. _________________ Pierre Gardebrand |
||||||||||
Re:
Se mycket bra ut det där. men rätta mig gärna, är inte buren bäst anpassad för högerstyrt? Är själv på jakt efter en liknande med samma spec som din. _________________ Pettersson, Johan Megane 2 rs - såld Nu Lotus Exige S |
||||||||||
Re:
Det stämmer att buren är tillverkad främst för högerstyrda bilar men oavsett så hoppas jag den gör någon nytta den dagen det skulle hända något. Bättre att det sitter någonting där överhuvudtaget än inte alls. _________________ Nils Erixon |
||||||||||
|
||||||||||
Re:
Fan va nice!! Det är ju så man själv vill förlora ring oskulden då ![]() ![]() ![]() _________________ Pierre Gardebrand |
||||||||||
Oljeproblem...
Du har aldrig haft ngr problem med att ha oljan kvar i tråget när det svänger mkt?! Svårt att veta så klart innan det är för sent.. Är lite orolig inför min egen körning den 30/5... Har man bara bra koll på oljan mellan körningarna så bör det väl vara lugnt?! Hur gör ni/du med tider när ni/du kör på bana? MVH! _________________ Pierre Gardebrand |
||||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 38262 besök totalt |