| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW 323i -92 BMW cup #79 SÅLD!
|
8 besök senaste veckan (103815 totalt) |
|
Nu har det hänt lite iaf...
Frontpartiet nere, ny 71 graders termostat isatt. Olje/vatten byte pågår. Sen ska jag bara byta ett par bussningar bak och luftflödet ska optimeras till kylarn. M3 fronten ska på, frågan är om den behöver lackas eller om jag kommer undan med att ha den svart
Sen känns det fortfarande lite osäkert om det blir nån cup i år, fattas lite ...eller kan man köra på utspädd bensin och 2-3 år gamla, blanka r888 och a048:or...
SPONSORER SÖKES!!!! (jag lovar att köra så fort det bara går... )
_________________ Tobias Biörs BMW E36 323i -92 BMW Cup #79: SÅLD!! |
||||||
|
Re:
Ska du köra i Modifierad? Det är inte tillåtet med M utrustning? Eller har jag missat något? _________________ olof Johansson |
||||||
|
Re:
Hmm, tror jag blir måttligt poppis hemma då. Hos kronofogden blir man nog poppis iaf
Det är en äkta kopia i äkta absplast
||||||
|
Re:
Asch Tobias, du är ju en världsberömd musiker i den skånska hufvudstaden, bara att rysta i kudden lite
_________________ Patrik Skoog |
||||||
|
Re:
Hmmm, om det vore så lätt....
||||||
|
Re:
Känns som om du inte är ensam om dom problemen
_________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||||
|
Det känns som att det är väldigt lätt att sätta målen för nästa säsong redan på hösten.
Sedan upptäcker man efter ett tag att det är 3 månader (=3 månadslöner) kvar tills allt ska vara färdigt och då är det helt plötsligt fruktansvärt tajt.
Å jag har oxå vart världsberömd musiker, det hjälpte inte ekonomin ett skit
_________________ /Mathias Cardevik
3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012 |
||||||
|
Re:
+1 Det finns ju lite annat man vill att slantarna ska räcka till
_________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||
|
Re:
Det finns fortfarande de som har mer pengar som inte tänker så
Även om vi andra försöker ta det lugnt _________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||||
|
Re:
Vågar inte skriva nåt mer i den frågan
Idag ser det iaf ut som det blir shakedown, på ett regnigt sturup, med gamla A048:or Bra träning om det blir regn på Mantorp
Hade ju en halvskum känlsa i bromspedalen hela förra säsongen fastän bromsarna var nyrenoverade. Är ju ingen rutinerad mekaniker så det blev nog inte riktigt gjort allt... Har iaf koll på vad som gick snett. Hjälper ju inte att oken är fina och nymålade om beläggen inte glider lätt
Plockade av bromsarna och kan nu se att grejerna gått duktigt varmt, framförallt fram Byte av bromsvätska, lite bonnatricks och finsmörjning ska nu visa om grejerna funkar vettigt. Allra helst blir det nog nya belägg innan säsongstart
||||||
|
Shakedown avklarat, bokstavligt talat då det skakade en del...
oljekylaren har fått ny placering jämfört med förra året då den satt högre upp framför vanliga kylaren. I år vill jag ha optimerad kylluft till båda kylarna, tyngdpunkten blir ju lägre också Allt funkade fint iaf och nya 71 graders termostaten verkade göra sitt jobb också.
Mest nyfiken var jag på bromsarna då dom skakade en del förra året även om skivorna blev omsvarvade. Märktes tydligt på Sturup nu i regn då det inte går lika fort, mellan 100 och 110 på mätaren så skakar ratten en hel del vid inbromsning> Nya skivor (- ) och frambelägg (- ) får det alltså bli innan premiären men sen ska det bromsas sent och effektivt
Annars var det ganska halkigt i regnet, vanlig hård racesetup ihop med Martin Skoogs gamla A048:or från -07 var inte optimalt i regn men underhållande och lärorikt Jag har aldrig varit speciellt bra på att "drifta" på vått men fick nu möjlighet att prova på ordentligt. Häftigt att ligga på 4:an med lite överstyrning i utgången på både Parabolican och Airport Bend
Stämningsbild
Skönt att komma ut på banan igen iaf, nu kom körsuget tillbaka ordentligt!
||||||
|
Iom att jag är på höghöjdsträning (
) i Norge när det är besiktning i Kågeröd så åkte jag en sväng till Ängelholm och lät Skålberg titta på bilen där istället. Skönt att ha vagnboken klar och kul att träffa Sigge också, en schysst och positiv typ, rekommenderas verkligen som vagnboksbesiktare Provade att hålla laglig hastighet med släpet för att se hur mycket dragbilen också, fick ner den till 1,08 l/mil, brukar ligga på 1,2-1,3 l/mil vid ca 100km/t. Utan takräcke och med hårdpumpade sommarsulor ska det nog gå att få ner förbrukningen närmare litern, kan behövas med soppapriserna idag
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW 323i -92 BMW cup #79 SÅLD!
|
8 besök senaste veckan (103815 totalt) |