Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Rek. av motor-klubb?
1174 besök totalt
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003

Trådstartare
Rek. av motor-klubb?

Hej!

Tänkte gå med i någon mer klubb nu till våren som är aktiva med bankörningar. Jag tänkte höra med er vilka klubbar ni rekommenderar i södra skåne. Jag har inget bur i bilen så klubben kan inte ha krav på det vid bankörning.
Befinner mig även en del i Jönköping, några klubbar där ni kan rekommendera? Tack på förhand!

Philip Lundh
Citera
mattias becker
kulltorp
Här sen Apr 2003

Attitudemotorclub.com vi har "basen" i jönköping men medlemmar över hela sverige över 400st alla fordon är välkomna vi har minst två bankörningar om året kravet är att bilen är reggad vi har även konbana, grillkvällar, osv osv kolla hemsidan väldigt bra gemenskap i klubben...

Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002

Sportvagnssällskapet i Jönköping verkar vara mycket trevligt!
Ska själv gå med där,m en det har bara inte blivit av att göra formaliteterna ännu.

Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Samuel S
Småland
Här sen Nov 2002

Re: Rek. av motor-klubb?

MatroxMGA skrev:

Befinner mig även en del i Jönköping, några klubbar där ni kan rekommendera? Tack på förhand!

Det är som upplagt för Attitude motorclub som Becker sa.
En grym variation av fordon på träffarna vilket gör att nog alla kan känna sig hemma.
Är du i jkpg på söndag så titta gärna in på vårt årsmöte och skapa dig en bild av klubben. Välkommen annars till vår monter på Elmiamässan..

Varje år: 2-3 riktiga banträffar, 2-3 flygfältsträffar med konbana mm, Rallyträff, Bilorientering, Gokart, Isträffar, mässor , utställningar, med mera...

mattias becker skrev:
över 400st

500+

Men... Sportvagnssällskapet är bra också.

BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

om du kör en BMW är du välkommen till BMW Sport Club: www.bmwsc.com

Billdal, Göteborg
Här sen Sep 2003

Kör du en sportvagn av något slag med fast tak kan du delta i MGCC:s körningar. De kör mycket på banorna Knutstorp och Sturup men har även backtävlingar, konslalom och flygfältskörningar.

OBS Det finns en MG Car Club och MGCC Malmö Centre och det är den senare jag syftar på.
Det är ungefär "Sportvagnsklubben i Södra Sverige" om man uttrycker sig slarvigt.

Kolla

www.mgcc.nu

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Gå med i alla bra klubbar är mitt tips thumbs up

Skåne
Här sen Okt 2003

Trådstartare
Håller fortfarande på att fundera. MGCC tänker jag dock bli medlem i då de verkar vara aktiva med banträffar. Varit medlem i BMWCS tidigare och hade tänkt att även gå med i BMWSC men efter att ha tittat på deras kalender så tycker jag det är lite dåligt med aktiviteter, speciellt i södra Sverige på sommaren.
När det gäller attitude klubben så verkar den vara trevlig, har dock inte förstått kopplingen "kristen motorklubb", hur påverkar det klubben?

Fler klubbar ni kan rekommendera? Tack!

Philip Lundh
Citera
mattias becker
kulltorp
Här sen Apr 2003

MatroxMGA skrev:
Håller fortfarande på att fundera. MGCC tänker jag dock bli medlem i då de verkar vara aktiva med banträffar. Varit medlem i BMWCS tidigare och hade tänkt att även gå med i BMWSC men efter att ha tittat på deras kalender så tycker jag det är lite dåligt med aktiviteter, speciellt i södra Sverige på sommaren.
När det gäller attitude klubben så verkar den vara trevlig, har dock inte förstått kopplingen "kristen motorklubb", hur påverkar det klubben?

Fler klubbar ni kan rekommendera? Tack!

Vi har en kristen profil i klubben det betyder inte att du måste vara kristen vi är helt fristående från kyrkan och vi har en massa medlemmar som inte är kristna så det är inget krav. En av anledningarna som vi startade klubben är att dom flesta andra klubbarna är uppbundna av olika märken, bmwsc, seat, volvo,saab osv osv. vi har allt ifrån rena banracers till mopeder alla märken och då vi som startade klubben är troende så var det en självklarhet att det blev en kristen klubb vi är dock ingen sekt om det är någon som tror det vi är som alla andra. Ordföranden kanske vill lägga ett ord till?

Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003

mattias becker skrev:
vi är dock ingen sekt om det är någon som tror det vi är som alla andra. Ordföranden kanske vill lägga ett ord till?

Trodde alla motorklubbar var som sekter mer eller mindre

Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Eric Josefsson skrev:
mattias becker skrev:
vi är dock ingen sekt om det är någon som tror det vi är som alla andra. Ordföranden kanske vill lägga ett ord till?

Trodde alla motorklubbar var som sekter mer eller mindre

Fast då är det märkesklubbarna som är värst...

Småland
Här sen Nov 2002

MatroxMGA skrev:

Det påverkar ju klubben ganska mycket.
Men på de vanliga banträffarna så är det inget som påverkar direkt, det som skiljer isåfall är väl att det kanske bes en bön innan man ger sig ut och köra. Ibland blir det nån liten andakt, men allt är ju högst frivilligt. Banträffarna präglas mer av mycket körning, variation i all märkesfrihet och trevlig gemenskap thumbs up

Däremot har vi mycket mer annan "kristen verksamhet", där vi jobbar mycket med att få in motorintresse i kyrkliga sammanhang, Motorbibeln, med mera...

Det går bra att vara med i klubben oavsett syn på religion. Bil-regligionen har vi alla ändå!

Allmänt banåkaforum
Rek. av motor-klubb?
1174 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande