| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Var hittar man gummikilar till biltransporter?
|
2 besök senaste veckan (4779 totalt) |
|
Gummikilar/stoppklossar sökes, tunga rejäla saker som stannar kvar där de skall. Har googlat och kollat Jula, Biltema m fl utan att finna detta. Hjälp!
_________________ Rikard Ahlin |
||||||
|
Det är såna här du menar?
http://www.alibaba.com/product-gs/22 Stora gummistoppar används ju rätt mycket på småflygplatser, och hyrbilsläp brukar ha i servicelådan (så det finns ju att få tag på). http://www.lindqvist-msk.com/proddet
En Googleutmaning är ju alltid uppfriskande |
||||||
|
Swedol några som är riktigt tunga
STOPPKLOSS Tillverkad av EPDM-gummi med handtag. Obligatoriskt krav för fordon som transporterar "Farligt Gods". Dim. 230 x 200 x 130 mm. Art.nr Pris BS-1755 155,00 st _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||
|
Re:
Malmö Bulltofta ind. Område, Flygplansgatan 11 212 39 Malmö Tel: 040 - 680 98 80 Öppettider: Mån-Fre 07.00-17.00 Lördag 10.00-14.00 Söndag & helgdag (röd dag) stängt _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||
|
Jag köpte mina i tungt stabilt gummi hos en lokal husvagnshandlare. Har för mig de gick på en femhundring.
De har jag använt ett par år nu och de håller sig där de ska utan att släppa och hoppa runt som sådana där lättai räfflad plast. Liggger still av sin egen tyngd och gummits friktion mot flack och däck. Scania och Volvos lastvagnsverkstäder brukar ha sådant i sina reservdelsbutiker också. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
|
Re:
Du har PM! _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||
|
Re:
Har haft sådana i flera år och dom fungerar mycket bra. Dom ligger still av egen tyngd och håller emot bra när man spänner upp. Enda negativa jag har är att dom är lite höga och kan vara svåra att få in under låga bilar. Björne _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||
|
Re:
+1 _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 |
||||||
|
Re:
Kan väl inte vara för svårt att såga av en gnutta på höjden? _________________ Roland Johansson |
||||||
|
Re:
Dum i tummen kunde ju lagt till att det går ju även att såga i dem. _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
2 besök senaste veckan (4779 totalt) |