| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Anmälan MINI Cup 2011 öppnad
|
<< 1, 2 3685 besök totalt |
|
En fråga till er som har varit med lite:
Min E30 är rensad på inredning och med en bur i, är regbesiktad och godkänd för gata. Jag förstår inte riktigt 3.3.1 i tävlingsreglerna. Får jag delta? _________________ Joel Ohlsson BMWSC 994 BMW E30 325 -86 |
||||
|
Joel,
Avser du stolar? Kort svar blir ja. Fast byter någon stolar och stolsfästen så rekommenderas att det byts till SBF/FIA-godkända. Hellre dessa stolar än något från eBays "fyndhörna" av okänt fabrikat. Avser du bur? Kort svar blir ja. Fast monterar någon en bur så rekommenderas att både bygget, och monteringen görs enligt gällande regler. Hellre så än något som monteras får att det ser "blankt och fräckt" ut. Att göra något ordentligt från början lönar sig alltid i längden. Det kan ju råka bli en BMW Cup-debut för dig i framtiden?
_________________ BMW MC-klubben |
||||
|
Nu har jag mitt transpondernummer, jag kunde inte fylla i det i serieansökan eftersom jag inte hade transponder än då. Om jag skriver det här är det någon idé? Eller ska det mailas till någon? Här är det hursomhelst:
0962080 _________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Hej,
Tack för snabbt svar! Stolar och bur är gjort som det bör vara. Var mer inne på om det är ok att vara med eftersom bilen är reggad utan baksäte, dvs den följer inte originalspec. Får man ta bort inredning och inte ersätta den? / Joel _________________ Joel Ohlsson BMWSC 994 BMW E30 325 -86 |
||||
|
Re:
Kanon. Jag tar nog det istället för mitt.
_________________ Björn Rustare 56 stolta varv på Nürburgring Nordschleife |
||||
|
Re:
Att bilen är reggad utan baksäte gör absolut inget. Det går ju snabbare utan passagerare
Trivs du utan inredning så är det upp till dig att bestämma hur naken du vill/bör vara
Se bara till att inte plocka bort krockbalkar och liknande. Trepunktsbältet ska också sitta på plats, men får kompletteras med 4/6-punktsbälte. _________________ BMW MC-klubben |
||||
|
Re:
Glöm inte sätta ett BMW-märke i nosen på bilen bara först
_________________ Magnus Thomé
|
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Anmälan MINI Cup 2011 öppnad
|
<< 1, 2 3685 besök totalt |