Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2 >> 3969 besök totalt |
Re: Nascar 2011
Bl a Martinsville som man körde förra helgen samt en gång till i år. Jag längtar efter Sears Point och Watkins Glen... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Re: Nascar 2011
Ja banrejsen på svängabanor är riktigt skoj. ![]() Men även kortovalerna med många vändningar. ok Martinsville. Får ladda hem de rejset. ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Live från Texas Motor Speedway nu, nyss en skaplig krasch så pacecar är ute nu
![]() ![]() |
||||
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Re:
Kollade live i går, vilken målgång!!! |
||||
Re:
Bara två halvstora. Ovanligt rent rejs. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Intressant taktik Martin och Gordon hade: Vi ligger här bak och tittar lite tills det är 20 varv kvar, då jä... Och det gick nästan hela vägen.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
|
||||
Re:
Det var länge sedan jag tittade på Nascar, det jag observerade på denna filmsnutt var att det var många som körde "i par" ![]() Är det nån ny regel som gjort detta? Eller är det bilar från samma team som hjälper varann? _________________ Pelle Lönnborg Chevrolet Monza 1975 ![]() |
||||
Ny regel som (tror jag) bara gäller på jätteovalerna. Man vill undvika masskrockarna som blir när alla ligger i klump, men ändå ge möjlighet till drafting. Vad jag förstod så var det en del teamkörning, men även en del "oheliga" allianser som slöts där och då via lite radiokontakt mellan bilarna.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Det är ingen ny regel mot bumpdrafting, men de små aerodynamiska förändringarna till i år har gjort att 2 bilar tillsammans helt enkelt är snabbare än fler. Och fartskillnaden mot att åka ensam är uppemot 15mph...
_________________ Thomas Petersen 944 S -87, 924 -76, C32 AMG -02 For every difficult, complicated and complex problem there is a simple, easy to understand wrong answer. |
||||
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
"Heluva Good! Sour Cream Dips at the Glen" startar nu!
Uppskjutet från igår eftersom de inte vill köra i regn. Det svänger ju både till höger och vänster på Watkins Glen. ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Det blev ju en hyfsat dramatisk upplösning av loppet på Watkins Glen i måndags:
http://www.youtube.com/watch?v=yUltY Fram för mera riktiga banor i Nascar! _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Re:
Rejäl smäll men bilarna är ju rätt säkra. Helt klart fler vanliga banor i nascarkalendern ![]() _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2 >> 3969 besök totalt |