Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 7859 besök totalt |
![]() ![]() Till er andra.... dom kryptiska inläggen från Anders & Åke beror på att dom åkte med mig från Karlskoga i lastbilen..... lugnt och stillsamt ![]() Fast Åke har fått åka lite racersuvv ![]() ![]() ![]() ![]() Så ni som tror att en Suvv inte kan köras aktivt är gärna medbjudna på en liten åktur ![]() ![]() ![]() |
||||
Vi började alltså resan med några meter på Gelleråsen (dit Fredrik och Åke transporterat sig hela vägen för att mäta hur fort jag kunde ta mig runt banan - det var ju snällt
![]() ![]() För att vi inte skulle ha det allt för tråkigt så visade Fredrik att man kunde köra lastbil i tät trafik med huvudet 90 grader åt höger och blicken ut genom passagerardörrens fönster - Åke var glad att han satt vid ytterplatsen och hade ett handtag att hålla sig i... ![]() ![]() _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Har inte kört så många ännu, ska försöka besöka några norska banor nästa år som inte blev av i år.
rangordning, nja lite kanske ACR ![]() Gelleråsen ![]() Knutstorp ![]() Kinnekulle (att det ska va så svårt att köra ett bra spår) Midlanda (har sin tjusning) Mantorp (långa) Sviestad (det känns som seger varje gång man lyckas med torparsvängen) Anderstorp (långa) /Gunnar _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||||
Är oxo en färsking men har hunnit med:
-Kinnekulle -Mantorp (långa) Hoppas på att förbättra "listan" med fler nästa år. ![]() |
||||
Konstigt att denna tråden har gått mig förbi totalt.
![]() Är också rejält färsk i sammanhanget. Har kört: Anderstorp södra (desto fler gånger dock ![]() Kinnekulle (för få gånger ![]() Falkenberg (om än med lånad bil...) En liten snutt av Mantorp (konbana) Räknas Emmaboda med Superstage in så har jag det med. ![]() Dessutom en bra hög med gocartbanor i södra Sverige. Fast det var läänge sedan. ![]() _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||
Jag har också missa denna tråd.
Kört: Anderstorp Mantorp Karlskoga Falkenberg Knutstorp Kinnekulle Nordslinan Åkt runt på, sakta Spa Brands Hatch oulton Park Mallory Park Donington Paul Ricard och en bana som jag verkar vara ensam om......ZANDWOORT _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Jag vill också vara med..
Anderstorp Mantorp Gelleråsen Nürburgring Förhoppningsvis så ökar jag på med Knutstorp, Gotland Ring och Kinnekulle den här sässongen. Svårt att få pengarna att räcka till bara. ![]() Sen har jag ju cyklat eller åkt depåmoppe runt Silverstone, Zandwoort, Zolder, Paul Ricard och Monza och de flesta svenska banorna.. Fast det kan man ju inte räkna med. ![]() ![]() _________________ Mvh / Daniel Ene |
||||
Anderstorp (sydslinga)
Sviestad Kinnekulle Björkvikring + div flygfält Sviestad hade nog varit roligast om bromsarna inte mattats ![]() |
||||
Hade också missat denna tråden.
![]() Nürburgring Nordschleife Kinnekulle Knutstorp Mantorp, långa samt korta samt svängen åt Skänningehållet till, vad den nu heter. Gelleråsen Spa (de delar man kunde köra som vanlig landsväg tidigare) Anderstorp, långa samt södra Sviestad Rudskogen Har även besökt men inte kört Zandvoort Sturup Raceway Nürburgring GP-slingan Samtliga körningar och besök har gjorts i en och samma bil, nämligen min gamla kära Golf. ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
Med bil:
Knutstorp Mantorp Anderstorp Med Depåmoppe: ![]() ![]() Knutstorp Mantorp Anderstorp Kinnekulle Gelleråsen Nurburgrings Nordslinga + GPslinga Men det mest annorlunda var nog att åka Nurburgring GP baklänges med denna ![]() _________________ Fredrik Björkman Clio V6 9-3SC Aero |
||||
mina okså
Ring Knutstorp Falkenberg Anderstorp Kinnekulle Sviestad Mantorp Sturup Ljungbyhed Gotland Ring 2/3 Daytona - (med turistbuss iofs) _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Så du räknar inte in GuteRingen då, Kristian?
Själv har jag åkt på följande under mitt färskingår: Ring Knutstorp Gelleråsen Kinnekulle Sturup Raceway (nya sträckningen) |
||||
Bara svenska banor för min del. Har blivit en herrans massa varv på Kinnekulle då de flesta SSK-tävlingarna gick där.
* Kinnekulle * Gelleråsen, både innan och efter senaste ombyggningen av kurvan ut på rakan * Falkeberg * Sturup (innan ombyggningen) * Knutstorp * Anderstorp, både långa ( ![]() mvh _________________ Mattias Widar |
||||
Kört följande ej rangordning.
Gokartbanan i Borlänge, det räknas väl om man kört bil på den? Nurburgrings nord slinga gammla och nya(med depå på långa rakan och utan) Nurburgring GP Rudskogen Anderstorp långa Mantorp lång Gelleråsen(med velodrom och utan) Kinnekulle Knutstorp Svista Barkarby Challenge det var ju en bana 2,4 lång om jag inte minns fel(trist att de la ner där) _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 7859 besök totalt |