| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Glasögon till Integralhjälm ?!
|
3238 besök totalt |
|
Har skaffat integralhjälm men uptäckte att mina vanliga glasögon, (jag är lite närsynt), är väldigt svära att få in i hjälmen, trots att det finns skåra för skalmar i hjälmens vadering. om skalmarna vore spikraka och inte böjda, så skulle det vara mycket lättare att ta på sig glasögonen. Bland solglasögon verkar det finnas gott om bågar med raka skalmar men är inte så vanligt för vanliga bågar. Mao raka och platta skalmar är melodin, men var hittar man sådana? Vad kör ni för typ av bågar, och säg inte linser, för det kan jag inte använda. _________________ Mvh Benci_Hovanyi
Gotland Ring 1:33,33s |
|
Bågar som är "för små" för skallen, så att skalmarna klämmer åt tinningarna.
Men det hjälper om ögonen inte sitter så långt ut (stor skalle och tätt mellan gluggarna mao)
om du inte har så knasiga synfel så borde det inte vara så kostsamt att köpa ett par billiga bågar som du provar ut med hjälmen. |
|
Alltid haft glasögon o aldrig haft minsta problem med någon hjälm, att det tar ett
par sekunder extra att få dem på plats ingår liksom i paketet med hjälm/glasögon. _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
|
Silhouette har en modell som förare med dina problem använder.
http://www.gentlemansgadgets.com/sil |
|
Tack för tipsen.
Det blir att ta sig till en riktig optiker med hjälmen och prova ut. "Silhouette Dimension" är precis den formen jag var ute efter, men jag måste ha slipade glas i .pga min närsynthet. _________________ Mvh Benci_Hovanyi
Gotland Ring 1:33,33s |
|
Jag kör med Porsche design
då Ferrari visade sig vara för veka. Inte billigt, men lätt (titan har jag för mig att reklamsnacket sa). Rätt så raka:
men kanske inte direkt platta:
men de sitter kvar på huvudet i de flesta lägen. Och "fartränderna" de ger i skall benet får hårfrisörskor och andra kvinnliga bekanta som rufsar runt i huvudet på mig att sktika i fasa
Fast det tog några veckors tillvänjande innan de hade klämt ihop huvudet så pass att jag kunde ha dem på mig hela dagarna
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
3238 besök totalt |