Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1843 besök totalt |
Björkvik Ring
Tänka sig att det skulle komma att bli tider för att göra något vettigt av det gamla flygfältet....det där gamla fältet som man då å då fick för sig att åka ut till å busa lite på.Där man hade turen att få gasa fritt med polarens 125:a,min gamla 400 å sedan CBR 600 :an som man fick toppa hastighetsmätaren på. Redan då sa vi att det borde göras något åt skiten innan det förfallde-å var är vi idag? Jag hoppas verkligen på att de två bröderna kommer lyckas med sina visioner å projekt! Bara det kommer till lite pengar,så det kunde satsas på läktare och parkering. Då kanske det kunde bli lite mer seriös aktivitet utav det hela. Visst, det har ju redan rejsats en massa därute nu redan,men annonsering i Bilsport å Media skulla göra B.Ring till ett perfekt Motorområde... Hoppas på det bästa! Vad tror ni på rejsa, om läget och förutsättningarna?? Vad tror ni om framtiden med en bana i Sörmland?? // r _________________ richard sandell |
||
nja,hänt å hänt....
Läste i lokal tidningen att det fanns förslag på att slå upp ett Racinggymnasium där ute!! om det nu var med ca:60 platser eller nåt sånt.... Vi får hoppas på god utveckling,för det skulle ju bli perfa avstånd från alla möjliga städer... /r _________________ richard sandell |
||
jo man kan ju alltid hoppas, men tror inte på någon långvarig effekt därute..
SHRA ville ju samarbeta med dem i sommar och köra ett antal tävlingar... men det fanns inget intresse från deras sida..... ![]() och intresset att låta oss lokala förmågor att hyra stället till en reducerad peng fanns inte heller De gräver tyvärr sin egen grav om jag får tro något... ![]() _________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||
Vi får välls e men det begränsade intrycket jag fick av dom när jag pratade lite snabbt med dom i sommras var att dom ville otroligt mycket men att dom inte hade 100% cool på saker o ting. Jag hoppas dock attd et blir något permanent av det hela för banor såväl raktfram som runt runt behövs ju i detta land
![]() _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||
Det är avspärrat... Men det finns vägar att ta sig in på ändå om man nu skulle vilja det...
Ja det är synd att de tror att de kommer klara sig själva.... Fältet är ju helt kanon till de evenemang som vi är ute efter... ![]() Synd bara på asfalten,,, men det skulle komma en ny beläggning redan i börja på förra sommaren, men har inte sett röken av någon ny asfalt... _________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||
Har de ingen hjälp av nån eller? Då går de säkerligen ej , tyvärr. Men jag har ju inte en aning om hur de har det ställt? Man kan ju alltid hoppas att de tar hjälp av folk som gjort liknande saker tidigare eller åtminstånde frågar runt till att börja med? _________________ Jocke Hellqvist. |
||
Före årsskiftet när jag pratade med dem, så trodde de att det skulle kunna ta emot bokningar framåt februari-mars (tror jag det var), kanske var nåt tillstånd som skulle landa, jag vet inte. Är det ngn som kollat av nyligen? När kollade du, Daniel?
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||
Jag har också försökt hyra där. Tror det var i januari jag var i kontakat med dom. Faxade förslag med datum och låg på lite, men de var inte intresserade av att hyra ut sen.
Lite synd faktiskt. _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||
ja.....det där är tokigt!!!
När man kommer som nykomlingar gäller det ju att få ut så mkt publicitet som möglisch!!! Hyra ut,ordna tillställningar....att hugga allt som erbjuds,för att få sig ett namn i motorsverige! Vad skall man göra för att pusha?? /r _________________ richard sandell |
||
Vi hyrde björkvik förra sommaren... Folk verkar tro att det är lätt att driva en sådan där verksamhet. Kan läcka att det inte bara är ETT tillstånd som behövs. Fältet ligger dessutom inte bara i en kommun (om jag inte minns fel) vilket inte underlättar.
Det går många rykten om fältet och de som nu står bakom satsningen. Jag tycker vi alla ska lugna ner oss med ryktesspridning och smutskastning innan allt är klart. För det är en hel del som ska göras och fixas. _________________ /NEO aka Henrik Cednert :: Audi S2 Coupé 1994 :: Proud member of Team Irry -+ www.irry.com +- |
||
Självklart så ska vi inte kasta skit omkring oss, men som sagt de har inte oddsen på sin sida... _________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1843 besök totalt |