Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Austin Cooper S 970 historisk racing
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
47976 besök totalt
sandman
Norge!
Här sen Jan 2007

Dette ser bra ut Kari!

Hvem har bygget din motor?

Citera
Cooper998
Huddinge
Här sen Feb 2011

Trådstartare
Nu är motorn i
Snart dags att starta upp motorn, bara lite detaljer kvar.

Huddinge
Här sen Feb 2011

Trådstartare

Huddinge
Här sen Feb 2011

Trådstartare
Re:

Cooper998 skrev:

Har startat bilen i dag Hmm låter bra... Nu gäller det att få ordning på alla hjulvinklar, nu pekar de åt alla håll , å så är det ju det här med sänkning av bilen, tror att jag avvaktar med att sänka mera tllls den har satt sig ordentligt efter körning.

HTP besiktning klar och anmälan till 1:a race är gjord.

Göteborg
Här sen Nov 2007

Grattis till besiktningen.

Den har ju blivit kanon denna bilen thumbs up

Citera
RCM
Forshaga
Här sen Okt 2003

Kanon

Ser ju kanon ut !! Nu blir det att jaga Jagervall !!

Cortina GT 1966 Gr 2
Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil
Citera
sandman
Norge!
Här sen Jan 2007

og de 4 andra 970ene....

Citera
lupo
Harlösa
Här sen Okt 2004

Min 970 har redan körts ett race. Bästa tid på knutan 1.21. Lite mer info på min sida här på rejsa

Huddinge
Här sen Feb 2011

Trådstartare
Fusk att köra ett race innan alla andra Doc! Jag körde Knutan på 1.24 + med 998 Coopern och - 70 hk..klart det är ju stor tidsskillnad i racesammanhang.
Jättekul med alla 970 kojor!

Harlösa
Här sen Okt 2004

Inte fusk bara nödvändigt. Nu har jag hittat flera småfel som medför avbrott i åkandet. Första träningen blev det ett timeat varv, Första racet 6 av 11, sedan på söndagen körde jag hela träningen och fullföljde racet före 3 1275-kojor. Jag har forskat lite och sett att Tommy kört med sin 970 på allt mellan 1,20 till 1.23. Tiderna mycket beroende av temp etc. Inför anderstorp har jag en hel del justeringar att göra

Huddinge
Här sen Feb 2011

Trådstartare
Bromsning av motorn i dag blev ingen toppnotering för 970, 80 hk och kurvan dök vid 7500 rpm och bränsleblandingen magrade markant. Har felsökt hela kvällen och funderat på vad som orsakade detta, kunde det vara kamaxeln som gjorde det eller nålarna? BG nålen borde inte magra så..
Efter inspektion av trottlarnas rörelse upptäcker jag att den vänstra fastnar en bit upp (troligen blästersand kvar efter renovering i dämpcylindern!) och där finns nog en förklaring till soppabristen.
Då är 80 kusar bra med bara 1 1/2 förgasare
Nu måste bilen ner på jorden, alltså operation sänkning pågår.

PS Thurn var väl nere på 1.19,78 på Knutan 2006 och Rehbinder 1,22 med 998:an ..Det är vasst!

Huddinge
Här sen Feb 2011

Trådstartare
Nu har förberedelserna för 1:a racet börjat. Styr ekipaget mot Anderstorp torsd em för välbehövlig träning på fredag. Nu håller vi tummarna för en lyckosam premiär!

Huddinge
Här sen Feb 2011

Trådstartare

Premiären avklarad! träningen på fredagen och bilen kändes ganska bra för att vara ute på banan för första gången.
En del småfel uppenbarade sig, skruvar som hade lossat och batterikabel som inte satt fast ordentligt, men inget som hindrade träningen. Lördagens kval sjätte tid och 1:a racet blev jag 4:a i regn. Skruvade bort effekten ordentligt genom att börja laborera med brytarnas avstånd (det sitter en standardfördelare på bilen som inte riktigt hänger med över 8000 rpm), så söndagens race blev ingen höjdare.
Totalt sett ganska nöjd med premiären och nu ser vi fram emot nästa race som är Velodromloppet

Huddinge
Här sen Feb 2011

Trådstartare
Nytt avgassystem

Har bytt avgassystem till 2" med RCM , hoppas på lite bättre flås. Ska testa bilen innan nästa tävling.
Annars är det bara lite finputs som gäller, inga större ingrepp just nu.

/Kari

Huddinge
Här sen Feb 2011

Trådstartare
Uppladdning inför Velodromloppet pågår, har ställt in stolen så att även dottern kan köra bilen (premiärtävling). Kände att en krängningshämmare bak vore välbehövligt, det får bli en till nästa tävling.

/Kari

Huddinge
Här sen Feb 2011

Trådstartare
Så nu är racehelgen på Gelleråsen avklarad. Fokus denna helg var att min dotter Kaisa fick möjlighet att debutera i racing och det gjorde hon strålande bra! Det gav henne verkligen mersmak och det blir säkert flera race i framtiden.
Nu siktar jag in mig på tävlingen i Knutstorp, det ska bli intressant att få tampas igen med de andra kojorna,Saabarna och Abarthar! Har tyvärr inte fått krängare bak så det blir till att gunga runt banan ..

/Kari

Huddinge
Här sen Feb 2011

Trådstartare
Knutstorp Racehelg

Mycket nöjd med helgens två race , tredjeplats i respektive heat och en bil som äntligen fungerade mycket bra så när som på undermåliga stötdämpare som måste bytas omgående och så kanske går det att göra lite till på motorn för att få ut det sista i effektväg så att jag kan närma mig täten (?) ...
/Kari

Norge!
Här sen Jan 2007

Hei Kari,

Kommer du til Våler eller blir neste race på Falkenberg?

Våler er en bana som passer kojan mycket bra og er en raskt og kul bane.

Mvh,
Edwin

Citera
Cooper998
Huddinge
Här sen Feb 2011

Trådstartare
Det blir Falkenberg för vår del, kanske blir det Våler nästa år, hoppas jag.
Jobbar med bilen just nu med byte av avgassystem till Maniflow med megaphone, nya stötdämpare och monterar även en säkerhetstank i stället för originaltanken.
Semesterhälsningar
/Kari

Så här blev det med ny tank , stötdämpare och avgassystem är också på plats så nu borde bilen fungera ännu bättre...

Huddinge
Här sen Feb 2011

Trådstartare

Kaisa in action!
Nu laddar vi upp inför nästa race i Falkenberg 16-18/9

Huddinge
Här sen Feb 2011

Trådstartare
Falkenberg 2011

Kaisa i tät fight med Tommy Jagerwall och Reinhold Daubner (eller är det 1: eller 2: varvningen?) Hursomhelst skoj hade vi trots ett missöde med lös fördelare vid lördagens race då jag körde bilen.

Nu tar vi vintervila och putsar på bilen till nästa säsong 2012.

/Kari

Austin Cooper S 970 historisk racing
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
47976 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande