Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Vilken mjukvara för overlay är detta?
1770 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41542

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
http://www.youtube.com/watch?v=AdIz31SlMgY&feature=player_embedded . . . .

Är det videobox? Vad jag gillade speciellt i den här videon är den snabba uppdateringen av G i tractioncirkeln. Ja jag vet, jag är traction circlenörd.... Iof om punktens rörelser är mjukvarumässigt alltför utsmoothad så ger den ju lite falsk bild av hur jämnt eller yxigt man kör iof. Men den ser ut att vara ganska vettig visare på hur han kör...

_________________
Magnus Thomé
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19498



Kan inte kolla på tuben härifrån (de vill tydligen att man ska jobba), men vore det inte vettigt med ett fadade spår/trace efter "G-punkten", så ser man tydligt om det är en massa röra eller om det är samlat.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13175

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Magnus Thomé skrev:
... snabba uppdateringen av G i tractioncirkeln. .

Vet inte vad det är för mjukvara i filmen. Håller med. Det ser bra ut.

Nicke satt och pillade med RaceRender som ju går att customisera en del. Tractioncirkeln går att få till på lite olika sätt. I exemplet nedan med DL1 data som ju har rätt hög uppdatering på accelerometerdata, blir det smooth och bra. Yttre cirkeln är 1G. Fast DL1an satt uppe på instrumentpanelen vid detta tillfället, inte i "rollaxeln". Vet inte hur mycket det påverkar värdena. Tycker att det är lite mycket... Drar man över 1G i transienterna hela tiden med ShoppingClion i slalom med R-däck?
Hastighetsmätarskalan är oxå anpassad till slalomhastighet.

http://www.youtube.com/watch?v=ND0Ikcep5FI

(Filmens kvalitet och körningen suger i övrigt)

_________________

Rice and shine
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41542

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
I slalom blir ju "bara" en punkt i traction circle lite svåranalyserat IMHo. Där skulle man vilja se en plottad linje på helt valbar sektion av banan. När det bara är en punkt och i realtid så far den ju bara runt som f*n Är det bara jag eller har inte punkten en tendens till att "gunga" lite i sina rörelser?


Men när det är lite långsammare svängar (inte långsammare i fart utan i förändring förstås) som i videon från ringen ovan så tycker jag man kan se om man nyttjar cirkeln vettigt.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13175

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Magnus Thomé skrev:
I slalom blir ju "bara" en punkt i traction circle lite svåranalyserat IMHo. Där skulle man vilja se en plottad linje på helt valbar sektion av banan. När det bara är en punkt och i realtid så far den ju bara runt som f*n Är det bara jag eller har inte punkten en tendens till att "gunga" lite i sina rörelser?


Men när det är lite långsammare svängar (inte långsammare i fart utan i förändring förstås) som i videon från ringen ovan så tycker jag man kan se om man nyttjar cirkeln vettigt.

Håller med i allt! thumbs up (Fast gungar punkten...? Tycker den är rätt rimlig.)

Ska se om jag har nå'n vettig bandata att RaceRender-leka med... Har i princip aldrig filmat och loggat samtidigt (så mycket att fippla med).
Kanske finns nå'n semesterkörning med DieselDoris från Ringen. Fast då går det ju så sakta så tractioncirkelpluppen knappt rör sig tror jag...

_________________

Rice and shine
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Vilken mjukvara för overlay är detta?
1770 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande