| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Kinnekulle 5 Juni
|
5750 besök totalt |
|
Kinnekulle 5 Juni
Klippt och klistrat från BMW:s tråd. Detta mailades ut till alla medlemmar i BMW SC, lika bra det postas här oxå. Bäste BMW vän! Nu är det bara dagarna kvar tills Vårpremiären på Mantorp går av stapeln och här kommer vi med mer goda nyheter till alla glada gatbilsåkare. Vi vill med detta mail informera att vi avser att öppna anmälan till BMWSC bankörning med gatbilar på Kinnekulle den 5:e Juni 2011 redan nu på onsdag den 4:e Maj ca kl 20:00. Först till kvarn gäller. Detta event är bara för gatbilar o Mini Cup, så det kommer vara hur mycket bantid som helst på kinnekulle... se schemat om ni inte tror mig :-) Ni kommer finna anmälan på www.bmwsc.com under menyn bankörning. Preliminärt banschema BMWSC banträff på Kinnekulle ring - Söndagen den 5:e Juni 2011 "Endast Gatbilar" Söndag Kl. 0720-0820 Incheckning och besiktning för licensierade gatbilsförare Kl. 0800-0820 Funktionärsmöte Kl. 0830-0850 Förarmöte gatbilar (obligatoriskt) Kl. 0900-1130 Bankörning licensierade gatbilsförare (gruppindelning) Kl. 1130-1200 Bankörning Prova-På Kl. 1200-1245 Lunch Flaggvakter (ingen körning på bana) Kl. 1245-1330 Mini Cup deltävling Kl. 1330-1630 Bankörning licensierade gatbilsförare (gruppindelning) Kl. 1500 Prisutdelning Mini Cup Mer information finner ni på hemsidan www.bmwsc.com BMW Club Schweden har förlängt avtalet med BMW originalförsäkring så det gäller hela 2011 med samma villkor som tidigare år. Så för er som har era gatbilar försäkrade hos BMW originalförsäkring, se till att vara medlemmar i BMW Club Schweden också, så gäller försäkringen på bankörningar anordnade av BMWSC och BMWCS. För villkor var god läs på www.bmwcs.com. Väl mött på Kinnekulle Consider yourself informed ! Hälsningar Styrelsen BMW Sport Club _________________ Stefan Alm |
||
|
ANmälan till Kinnekulle är Öppen !!!
Nu är anmälan till Kinnekulle Ring den 5:e Juni öppen... spring o anmäl er på www.bmwsc.com
|
||
|
Anmäld
Kan någon ringa macken och be dem fylla tanken med v-power för här ska gasas
|
||
|
Övernattning?
http://www.hotellgustaf.se/ Prata med Emma och uppge att du är medlem i BMWSC. Då erbjuds du följande: - Sommarrabatt - Middag kl. 1900 på hotellet med tillhörande pilsner och trevliga BMWSC-gäster - Lunchpaket utkört till Kinnekulle Alternativet är att ligga mellan Ulrich och Sjöströmmarn i tvåmannatältet...
_________________ BMW MC-klubben |
||
|
Lunch mm
Min tidigare efarenhet av Kinnekulle är en trevlig bana men "begränsade möjligheter" till förplägnad. Någon som vet hur förutsättningarna är den här gången?
_________________ Björn Risberg a.k.a. "TTerrier" Audi ClubSport Audi TT ClubSport-00 (Banåkarbil) Audi A4 TDI-11 (Snikåkarbil) Audi A6 2,0 TFSI Avant-08 (Barnåkarbil) |
||
|
Re: Lunch mm
Vanligtvis enbart en korvkiosk som erbjuder korv och hamburgare. Jag skulle tro att samma gäller denna gång. _________________ BMW MC-klubben |
||
|
Re:
Det låter ju helt |
||
|
Hjälp!! Abstinens!
Bara onsdag idag och inte körning förrän söndag
Får "Rejsa" av mig lite på rejsa istället fan nu var jag rolig
Ingen som har något skvaller att komma med? Vilka kommer till kullen? ska Ekstrand lasta ur grillen eller ska vi grilla i bilen? kommer Steffo att lyckas besiktiga gröna faran? har Ulrich somnat? Kommer klubbtältet att blåsa bort denna gången också? Finns det några snabba BMW?
Den som kommer till Kullen får alla svar!! |
||
|
Abstinens
Själv var jag och dämpade min abstinens på Anderstorp 19 maj. Deltog i deras kvällsträning. Faktiskt kul att köra mot diverse ekipage. Var nog bara med en gatbil förutom min. Var faktiskt en upplevelse att inte bli förbisläppt utan faktsikt få planera sin körning så man kom om av egen kraft. Kommer till Kullen för att få svar på ställda frågor. Vi ses där!
_________________ Björn Risberg a.k.a. "TTerrier" Audi ClubSport Audi TT ClubSport-00 (Banåkarbil) Audi A4 TDI-11 (Snikåkarbil) Audi A6 2,0 TFSI Avant-08 (Barnåkarbil) |
||
|
Ta med, och ta med grill...tänkte att vi bara häller ut kolen i skuffen och tänder fyr där direkt.Annat verkar omständigt.
Blir en ny bana för mig, med nya möjligheter att sätta den i räcket
_________________ Johan Rydh Audi V8-direktörsvagn på villovägar med massa dekaler. AudiClubSport |
||
|
Re:
Efter dagens besök hos SBP så tänkte jag grilla utanför bilen,det är den värd då hon skötte sig väldigt bra hos bes folket. "Tycker den är lite hoppig att köra,mest skakar"...känslig
På vägen hem med V8án genom takluckan blev suget på att gasa av sig rejält ENORMT stort! Skall bli skitskoj _________________ Johan Rydh Audi V8-direktörsvagn på villovägar med massa dekaler. AudiClubSport |
||
Blir ingen Kullen-resa för mig. Sitter fast i ett tapetseringsprojekt som måste vara klart innan helgen är slut. Får komma igen på Knutan men då kaTTen...
//Hasse
|
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Kinnekulle 5 Juni
|
5750 besök totalt |