| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Varvtider korta Mantorp?
|
1 besök senaste veckan (2782 totalt) |
|
Tillåt mig återkomma efter den 27/5, då ska jag köra formel Opel på mantorps korta.
_________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
|
Lillen (Mats Magnusson) från Magnum Motor åkte i Volvo 240n med T5 på 55.3 på gamla sträckningen med 205/15 GATDÄCK
fast inte så många varv innan dom överhettade.
Skulle tro att Stötdämpargolfen med slicks kan åka 52-53-or |
||||
Japp..... Då körde dom snabba SLC bilarna på 58or under räjsen på gatdäck..... lätt. Kollade lite snabbt i arkivet..... Och Johan Jansson i Jansson Racing körde 55.831 den 2 maj 99 på Gatdäck..... Det var en otroligt begåvad förare som hade kunnat gå hur långt som helst om han hade klarat av det kommersiella som krävs..... nog den snabbaste förare jag sett.... Och då har ändå Mattias Ekström mfl åkt SLC.... P.s Nu är banan några tiondelar snabbare...... eftersom det är kortare väg att åka.... EDIT: Som enklare jämförelse med era körningar idag.... så åkte han dagen innan på långa baran 1.30.808 på gatdäcken där snabbaste kl.2 bilen förra året åkte på 1.27.832 på R-däck (Funnyfarm Racing, Volvo V40 T4) |
||||
Vad körde han för bil? _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Jag körde på 1:33 på slicks (få skylla på att det var mitt första räserlopp i hela mitt liv... Och sjutton andra ursäkter )
_________________ Magnus Thomé
|
||||
Volvo 240...... dvs likadan i stort sett som du tävlar i okej då.... kan lite mer trimmad med T5 motor.
Ca 400 Hk och 1100 Kg |
||||
|
Re:
veet att detta är en gammal tråd!!
Men Johan är min lärare nu på MTG i Göteborg!! skitduktig är han!
//Edwin _________________ Edwin Madu |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Varvtider korta Mantorp?
|
1 besök senaste veckan (2782 totalt) |