Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Ni har väll inte glömt motorjournalen nu?
<<   1, 2, 3   >>
3803 besök totalt
Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002

Erik B skrev:
Micke Holmström skrev:
Dessutom blev jag nyfiken på hur stora bromsarna egentligen var på Bentleyn i provkörningen. De påstods ju vara de största personbilsbromsarna någonsin.

http://www.rs6.com/articles/012.html

"The ventilated front discs have a 405mm diameter (15.9in) and are 36mm (1.4in) thick, making them wider than the actual wheels of most production cars. Ventilated discs are also used at the back, this time of 335mm width (13.2in) and 22mm thickness (0.9in)."

Hepp, mao större än fälgarna på merparten av den svenska vagnparken. tack!

Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Micke Holmström skrev:
Hepp, mao större än fälgarna på merparten av den svenska vagnparken. tack!

Haha! Ja just det, tänkte in ens så långt.

Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Går det i repris?

NS BTG: 9.10.21

Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002

Citat:
För mycket snöskoters

Var det jag som såg dubbelt eller var det två (2) inslag om såna där snöskotrar i samma program? Jag hårdtittade inte så jag kan ha blandat ihop det. I alla fall var det nog sämsta avsnittet hittills, bara Clarkson som räddade det från totalt sönderfall.

Vi sörlänningar tycker naturligtvis att det är ett oskick med snöskotrar i den vackra, orörda fjällnaturen, samtidigt som vi själva far runt med läckande tvåtaktsaktersnurror i skärgården

Hjälsta
Här sen Nov 2002

Det är konstigt att man alltid får läsa efter MJ att det senaste programmet var "sämst hittills". Inte utan att man undrar hur jäkla bra de var från början...

Jag tror det handlar om minnesförvrängning. Man inbillar sig att alla bra snuttar från en säsong var ett program...
Jag gillade programmet igår, speciellt Joppes Cuba-reportage. Dessutom tyckte jag skotervärstingen var riktigt intressant fastän jag inte kört snöskoter sen 80-talet.

Ni som känner igen det jag skrev läser antagligen på Hondaklubbens sida också för det är en kopia på texten jag skrev där i morse

Jönköping
Här sen Jan 2004

Up

Här sen Feb 2003

om ni kollar på kvällens avsnitt kommer ni att få se lite av min farsas nyrenoverade Rover P6 3500 -75

MGB GT 1967
Citera
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003

Audi RS2 snart o lamborghini Miura!!

Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003

Bara för att dom visar Miura SV (en av mina drömbilar) så får dom tummen upp idag thumbs up

o viiilket ljuuud. Ghhnnnnn...(toa besök)

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

Trådstartare

thumbs up till det här programmet.
Måste säga att jag gillade Fiata Panda inslaget också
Citera
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003

borglund var skön

klart bättre än när han var på TM.

Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003

Idag blir det ett thumbs up för motorjournalen..

Även om jag svor på britterna när dom började spela musik i Miura repotaget

Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Jag vill också ha en Minardi-jacka som den Jay K. hade. Var hittar man såna? Minardis egen webshop är stängd för närvarande.

Gislaved, Jönköpings Län
Här sen Mar 2004

Min flickvän ringde från jobbet och påminde mig så att jag inte missade MJ.
Miuran och SV:n var riiiiiktigt vackra och vilket ljud.
Vart lite sugen på RS2:an också thumbs up

Stefan Sager
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Missade det! Repris på lördag?

(Det kom en kompis på besök som jag inte träffat på flera år, men mycket rejsasnack blev det!)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002

Miuran var ju kul (inköpt iofs) , och Borglund var ju lite små rolig ..... men alla skotrar hela tiden , mindre sånt och mer räserbilar , det var ju därför man tryckte MJ var bra test av radiacal, super tourer m.m

nä mindre brux och mera räser's

Shoppingclion
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003

Skotrar hör väl vintern till? Ett bra program måste jag säga!

Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Fredrik L skrev:
men alla skotrar hela tiden , mindre sånt

Tycker precis tvärtom, fram för betydligt mer skoterreportage och gärna lite längre med mer omfattande tester samt snygga åkbilder. thumbs up Det heter ju motorjournalen och inte biljournalen. Gärna mer MC-åkande a la Thed Björks reportage också. Det är förstås kul med räserbilsreportage, men snabb bankörning kan man se i massor av raceprogram, typ STCC och F1. Men lite runt omkring och gärna konstiga/ovanliga räserbilar är kul.

#24, #64, #88
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003

Jay Kay:s garage skulle förmodligen förtjäna minst ett program bara det! Är det ngn som har en länk till info om hans bilar?

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Pär Hansson skrev:
Jay Kay:s garage skulle förmodligen förtjäna minst ett program bara det! Är det ngn som har en länk till info om hans bilar?

Hittade lite info när jag googlade.
Jag vet att jag läst om hans garage och bilar i nån tidning. Minns inte vilken bara. Repotaget var skrivet när han hade köpt sin Ferrari Enzo, han var bekymrad över att behöva sälja några av sina andra bilar pga det köpet.

http://www.timesonline.co.uk/article/0,,588-805422,00.html
http://www.ferrariownersclub.co.uk/happenings/2003/april/jay.asp

Göteborg
Här sen Nov 2002

AndersY skrev:

Tycker precis tvärtom, fram för betydligt mer skoterreportage och gärna lite längre med mer omfattande tester samt snygga åkbilder. thumbs up Det heter ju motorjournalen och inte biljournalen. Gärna mer MC-åkande a la Thed Björks reportage också. Det är förstås kul med räserbilsreportage, men snabb bankörning kan man se i massor av raceprogram, typ STCC och F1. Men lite runt omkring och gärna konstiga/ovanliga räserbilar är kul.

Jo kan förstå det , bara det att jag personligen inte tycker skoterrepotage är så kul , repotaget med Thed Björk var däremot underhållande , det skulle säkert skoter inslagen oxå kunna bli om man lät nån kul gäst göra dem eller visar lite kool åkning , men när Peter S står för 75 gången och babblar om 2- eller 4- takt börjar iaf jag få nog. Sen tycker inte jag att det är riktigt samma sak att se på stcc eller F1 som ett motorprogram i ett sådant så vill jag ha lite mer info , bilder på porriga delar bakom kulisserna info , när jag ser på motorsport vill jag se på bra race. Varför inte göra mer repotage liknade det med Thed Björk , sevrige är ju fullt av unga lovande räserförare som skulle må bra av lite mer media expo , de skulle säkert ställa upp i MJ billigt eller gratis mot löfte att kunna smygvisa(t-shirts ,overaller t.ex) upp sina sponsorer , MJ börjar gå i stå lite grann tycker jag personligen

Shoppingclion
Citera
Allmänt banåkaforum
Ni har väll inte glömt motorjournalen nu?
<<   1, 2, 3   >>
3803 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande