| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Glapp drivlina BMW M3 - 97
|
44 besök senaste veckan (1358 totalt) |
|
Jag kör en bmw m3-97 16000mil i övrigt väldigt fint skick och väl omhändertagen med all service gjord och historik. Alla ''stora'' bossningar i bakvagnen är nyligen bytta till stumma alu-bussningar från millway. diffbussningar, bakvagnsbryggan samt främre bärarmsbussningar. Så inget glapp där inte. har även bytt hardyskivan samt bakväxelolja. Nu till problemet, jag upplever ett glapp i drivlinan som resulterar i en dunkande oljud, främst när drivlinan spänns upp vid gaspådrag men även vid kraftig motorbroms. Jag har tilbringat många timmar under bilen och ryckt och slitit i alla delar och har känt att det finns ett litet glapp i både drivknutar, bakväxeln och utgående axel från växellåda, men inget som skulle kunna resultera i en dunkande ljud. Finns här någon som har nån idé om vad det kan vara _________________ Jesper Karlsson |
||
|
Från reglerna:
om du har en fråga som inte är 100% uppenbart banåkarelaterad så krävs det att du berättat om bilen och vad den används till i en tråd i "Våra banåkabilar" och att du lagt in länk till den tråden på sidan "Inställningar" under "Min biltråd här på Rejsa".
_________________ Magnus Thomé
|
||
|
Re: Glapp drivlina BMW M3 - 97
Har du kollat topplagringarna till bakre stötdämparna? De kan ge upphov till ett dunkande ljud under på-/avdrag.. // Johan |
||
|
Glapp drivlina BMW M3 97
Hej, jag såg ditt meddelande nedan och har en likadan bil med samma problem. Vet du vad ditt problem var, har du lyckats få svar och åtgärda felet? Mvh Karl _________________ Karl Lundström |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
44 besök senaste veckan (1358 totalt) |