Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Dragbil - vad ska man skaffa?
<<   1, 2
4 besök senaste veckan (8456 totalt)
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

Re:

Anders Carlsson skrev:
chrillej82 skrev:
vad sägs om en hederlig volvo 945?

mvh//

Dom drar en del bensin gissar jag, någon som vet ungefär hur mycket? totalekonomiskt kan det nog vara en fullträff ändå.

Jag ligger runt 1.1 med släp och räcer efter ca 1.4. Inget man hade velat dra 2 ton med... :P

Linköping
Här sen Aug 2005

Jag har en Ford S-max som dragbil. Tycker den funkar perfekt, stabil och tryck på vägen med släpvagn, drar under 0,7 l/m med släp (140 hk diesel), 3 vuxna sitter bra i baksätet med individuellt justerbara stolar och lastutrymmet är riktigt stort och blir astronomiskt om man fäller sätena. Enda nackdelen är väl att den bara får dra 1750 kg.

/Jonas

www.motorheads.se
Citera
02Mattias
Sandviken
Här sen Jul 2007

Trådstartare
Re:

Svartlock skrev:
Anders Carlsson skrev:
chrillej82 skrev:
vad sägs om en hederlig volvo 945?

mvh//

Dom drar en del bensin gissar jag, någon som vet ungefär hur mycket? totalekonomiskt kan det nog vara en fullträff ändå.

Jag ligger runt 1.1 med släp och räcer efter ca 1.4. Inget man hade velat dra 2 ton med... :P

De jag har kollat upp nu får dra 1800 kg och det räcker inte. Har redan en bil som får dra det, en Ford Mondeo 2,2 TDCi -06:a: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=61466 Minst två tons släpvikt är alltså minimikravet för mig.

Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you.
Citera
Allmänt banåkaforum
Dragbil - vad ska man skaffa?
<<   1, 2
4 besök senaste veckan (8456 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande