| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Anmälan till MINI Cup deltävling 2 på Kinnekulle 5/6
|
<< 1, 2 4052 besök totalt |
|
En fundering.. Hur stor del av startfältet kommer väntas köra på R-däck? (dot eller E märkta tillåtet av i reglementet)
Har själv inga sådana däck ännu och hade tänkt ställa upp med vanliga gatdäck.. men om 99% av startfäletet kommer köra med det så får man väl kanske uppgradera sig.. //AA _________________ Anton Axling M3 3.2 E36 |
||||
|
Re:
99% är nog en ganska bra siffra, tror inte någon kommer köra på annat än r-däck faktiskt _________________ Viktor Starkman |
||||
|
Själva tävlingen går över några relativt få varv så gatdäck kan nog funka utifrån att de inte hinner överhetta (om inte hornen växer ut alltför snabbt i pannan ;-) men lite långsammare lär det ju bli osså.
_________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Re:
Tänk såhär, i din klass finns alla BMW bilar, är du ute efter att vinna så är det nog en idé att ladda upp med r-däck, men du kommer garanterat inte sist med gatdäck i och med att hälften åker med mycket mindre potetnta bilar än din. Sen skulle jag själv aldrig köra bana med vanliga däck, det är inte ekonomiskt om man inte gillar köra bara 2 varv åt gången och sen kyla ner bilen. _________________ timmy1701 BMW Z3 2.8 Coupé 1999 BMW 325D Touring 2008 |
||||
|
Re:
räkna inte med det, dom där konerna litar jag inte på, dom brukar hoppa ut mitt framför mig
_________________ Mvh Kristofer Larsson ex-BMW CS #7228 ex-BMW SC #770 |
||||
|
11 anmälda hittills (åtta BMW:s + tre MINI:sar).
http://bmwsc.com/website1/1.0.1.0/42 Fyra MINI:sar kommer högst troligen inte tilll start pga bilproblem och bröllop (ola A, Janne E, Erik J, och Björn P). Synd. Annars hade det varit jämnt fördelat, men tre MINI:sar räckert säkert mer än väl för att slå åtta BMW:s, eller?
_________________ BMW MC-klubben |
||||
|
Re:
Du tänker i de ungefärliga banorna av fem myror är fler än fyra elefanter? Eller tvärtom. Liksom? _________________ Magnus Thomé
|
||||
|
12 st anmälda till MINI Cup deltävling 2.
http://www.bmwsc.com/website1/1.0.1. Uppvärmning på hotell Gustaf med mat och pilsner på lördag
Varmt, torrt, och MINI Cup på söndag
Sovmorgon på måndag
Bästa sättet att fira långhelg _________________ BMW MC-klubben |
||||
|
Re:
Härligt härligt, synd bara att det är en hel dag kvar och lite till, fast jag tänkte åka upp i rätt bra tid på lördag och ut o kika lite när alfa klubben har banan, insupa lite atmosfär i förtid
_________________ Viktor Starkman |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Anmälan till MINI Cup deltävling 2 på Kinnekulle 5/6
|
<< 1, 2 4052 besök totalt |