Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 3723 besök totalt |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jag klickade på "annat" för det ser ut som det blir både så många banträffar/slalom som möjligt och massa racing (undrar vilken bank jag ska råna för att det här ska gå ihop
![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
Lite splittrad i mina prioriteringar... Men jag röstade på det jag vill göra. Listan e nåt liknande:
1. Köra lite rejs i nån hobby-rejsing-serie 2. Få klart på 924:an så jag har nåt att öva i! 3. Köra alla banträffar jag hinner/har råd med 4. Ordna fram en långsiktig hobbyrejsing-plan... (Bil, team, vilken serie, etc) Nåt rejs ska det bli i sommar iaf! ![]() /Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
Jag ska försöka njuta av sommaren och inte sylta in mig i så många arrangemang att jag inte hinner slappna av.
Det blir förstås några banträffar med HPC, Lazzat RS, sen ska jag hjälpa Peugeot-folket lite grann, försöka se åtminstone några SLC-race live och drygt hälften av F1-racen på TV plus att jag tänkte ta mig ner till Ringen och kolla in nån VLN-deltävling. Just ja, racinglicenskursen är bokad också... ![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
Tänk... vad EXTREMT dum man kan vara... Jag missförstod frågan jag själv ställde ![]() ![]() ![]() ![]() Vad jag vill "MEST" i år är hobbyracing.... _________________ ![]() |
Målet är att ha gjort SFRo byggbesiktning i sommar så man kan börja planera inför nästa sässong..
och jag gissar att det inte blir någon prestandabil på banan i år heller.. ![]() |
bättre om ni plockar en bankomat i någon håla nåstans... de brukar ha rätt mycket stålar när de är fulla! ![]() ![]() så många banträffar som möjligt såklart! ![]() |
blev köra lite hobbyracing , licens kurs nu i mars sen får vi väl se om jag kan köpa in mig nånstans till sommaran i nåt enstaka lopp
.... å så vill jag åka mycket till ringen och så får det nog bli nån enstaka banträff ... vet dock inte hur jag skall hitta tiden till allt bara ![]() prio får bli att nöta varv i år för att skaffa sig lite bättre bilkontroll om jag nu skall börja tävla |
Målet i år är "annat"
Jag skall lära mig att köra kart på ett någorlunda snabbt sätt. Många pass hoppas jag att det blir utan att man ledsnar på att det känns som om man råkat ut för ![]() ![]() Målet är att gå från ![]() ![]() Sedan vill jag även testa lite olika banor utöver hemmabanan Någon tävlingsserie blir det inte, möjligen något KM framåt hösten ![]() _________________ //Robban Livsnjutare, inte bara med hjälp av bilar... http://robsonsblogg.blogspot.se/ |
tog och valde annat för att jag har ju inget körkort än
![]() ![]() ![]() _________________ ERCUP segrare 2008 Porsche sports cup 8C segrare 2010 Nordictimeattack SM segrare 2014 |
Röstade på annat.
Prio #1 är juh att få ekonomin att gå runt ![]() Huvudmålet är att komma ut på bana minst 2ggr. Men det kräver: 1. Införskaffa hjälm (ev. handskar, men det är väll inget krav för att köra?) 2. Ta licens (på tal om vilket skall jag nog ringa när jag kommer hem idag, hade helt glömt bort det ![]() 3. Fräscha till stötdämparsidan (förmodligen ställbara koni med h&r fjädrar) Sen efter allt det där skall man juh ha råd till banträffarna också, får väll se hur det går ihop ![]() Annars kan man juh räkna med licens tagningen som att komma ut på bana 1 gång ![]() |
Hoppas på ett par roliga besök nere på Nürburgring och Tyskland i övrigt.
Bl.a. är besök på AMG, Techart, RUF m.fl inbokade. Med bekräftade provkörningar! ![]() Sedan hoppas jag kunna besöka en mängd banträffar i Sverige. Kör jag inte själv, åker med så hoppas jag kunna ta en massa kort med kameran. ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
Licenstagning först och främst.
Efter det så ska bilen få lite översyn då garaget har lyst med sin frånvaro, det har dopck löst sig och jag får komma in så snart solen värmt upp lagom mycket. Då blr det lite ![]() Hjälm är beställd och handskar ska jag försöka köpa så fort som möjligt. Efter allt detta så kommer jag turnera med sveriges motorbanor som mål! Få se hur mycket jag hinner med.. om allt går väl så blir det en Tysklandsresa också, men då bara för att se och njuta av ![]() _________________ /Anton Lillsund |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 3723 besök totalt |