Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1497 besök totalt |
2011-06-07 Trackday för gatbilar på Sturup Raceway
Hej alla gasglada! ![]() Den 7 juni mellan kl. 17.00-20.00 har vi tänkt att anordna en trackday för gatbilar. Det enda ni behöver, förutom att betala startavgiften på 650 sek, är en hjälm. ![]() Det är inte hela världen om du inte skulle ha en hjälm för det finns att hyra på banan för 50 sek. ![]() Anmälningen öppnar kl. 16.00. En kortare genomgång av banan erbjuds innan, ca 16.45. Sturup Raceway står för säkerhet och sjukvård kring banan, men tänk på att fordonsförsäkringen inte gäller på banan ![]() Hoppas vi ses ![]() _________________ Sturup Raceway Niclas Lindberg |
Skall försöka få ihop bettan och deltaga denna kväll.
En sak som hade varit intressant att utvärdera är att låta folk få betala per 1 pass/ 3 pass samt helkväll. Givetvis skall priserna vara stafflade så att folk helst väljer helkväll men att det finns en möjlighet att få köra ett pass eller så om man nöjer sig med det. Jag vet att det förekommer i andra länder men har inte hört något om detta i sverige. Typ 200:- för ett pass, 500:- för 3 pass och 650: för helkväll eller vad som nu känns rimligt. För övrigt vill jag passa på att säga ett par ord om arrangemanget då jag nu varit där som mästertyckare utan att köra 2 gånger. Det verkar flyta på mkt bra vid huvdposteringen, flaggvakterna verkar vakna och rescue gör sitt jobb oxå., folk pinnar på bra och mestadels säkert samt ser ut att ha skoj. Lite irriterande men jag hittar inget att annärka på ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
Hej!
Intressanta idéer det där med att köpa olika typer av pass. Vi har diskuterat det men har valt att för tillfället inte anama idéen. Jag tackar för det possitiva kritiken på hur vi sköter oss ![]() Vi kommer att införa en del nya saker redan till den 7 juni. Bl a så blir vi tvungna att ta 50 sek för medåkande då de täcks av personskadeförsäkringen. Om det är 2 förare per bil så kostar det 200 sek för den andra föraren. Förra gången så regnade det och då ville folk helt plötsligt ha tillbaks sina pengar ![]() Hoppas att du får ihop bilen till den 7:e. ![]() _________________ Sturup Raceway Niclas Lindberg |
+1 på den Magnus!
![]() Jag hoppas någon nappar på mitt förslag i framtiden då jag tror folk hade uppskattat det. _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
Jag tyckte det var ett bra och enkelt arrangemang. Uppskattar att man fick ha sonen med i bilen, det underlättar förståelsen för mitt intresse hos familjen
![]() Regn gjorde banan snorhal, men det var positivt ur den synvinkeln att jag aldrig annars kunnat få bilen att släppa greppet både fram och bak i snabba vänstern efter hjortsprånget? Nu vet jag att vi har fått till en bra balans i bilen. Nu letar jag bara 50 hästar till. _________________ Fredrik Salbrink |
Re:
Jag har en kontrollfråga, har för mig att jag har läst det någonstans men hittar det inte just nu: Är det ett SMA-försäkrat arrangemang? Jag kommer troligen till körningen den 21:e ![]() _________________ ![]() Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Grocery Getter: Mercedes C220D T 4Matic -20 |
Hej Alla!
Ska svar på frågorna som vi har fått. Försäkringen som gäller är Sturups egen eventförsäkring som gäller för personskador. Vi har valt principen "först till kvarn" ännu så länge. Hoppas vi ses på tisdag den 7 juni ![]() Trevlig helg! _________________ Sturup Raceway Niclas Lindberg |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1497 besök totalt |