Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Mantorp Park Drivers Club - nytt koncept för bankörning
2380 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare

http://www.mantorppark.com/driversclub.html

Vad är Drivers Club?
Drivers Club är starten på ett nytt sätt att uppleva Mantorp Park och är för de som gillar att köra bil på bana. Till förare och Team kan vi erbjuda återkommande tid på banan för träning och tester eller bara ha kul! Vår målsättning är att det skall vara lätt att boka tillgång till banan och faciliteter Mantorp erbjuder. Vår målgrupp är privatpersoner, racing team och företag som delar passionen för bilar och som söker flexibilitet och service.

Medlemskap
Vi erbjuder olika nivåer på medlemskap för att öka flexibiliteten och passa olika behov. Medlemsalternativ "Privatperson"
är personligt och alternativ "Racing Team" gäller för av teamet registrerade förare. Medlem som önskar ta med gäster kan köpa en gästbiljett för enstaka tillfällen.

Fixhult
Här sen Apr 2004

Gott om ljudbrötardagar, men vilken nivå det är i verkligheten beror förmodligen på. 120-130dBa är det nog inte fråga om.

Intressant koncept och standardpriset verkar ge många halvdagsmöjligheter under ett år.
Undrar om det är SBF eller SMA-försäkrat (av ren nyfikenhet)?

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Re:

Niklas Falk skrev:
...
120-130dBa är det nog inte fråga om.
...

Min tanke också. Undrar vilken nivå det är. Av ren nyfikenhet här också

Uppsala
Här sen Sep 2010

Jag är mycket nyfiken! Jag har en Cobra som är mycket högljudd.

Vore inte så kul att få svart flagg efter att ha passerat ljudmätaren första gången.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Re:

H-o Blom skrev:
Jag är mycket nyfiken! Jag har en Cobra som är mycket högljudd.

Vore inte så kul att få svart flagg efter att ha passerat ljudmätaren första gången.

om du snackar med dem så får du extremt gärna berätta här om vad du får höra mer om upplägget de har thumbs up

Uppsala
Här sen Sep 2010

om vädret är OK på Tisdag nästa vecka (7/6) så åker jag nog ner till ÖSK's bankväll. Den dagen är det även Drivers Club dag mellan 9.00 och 14.00. Tänkte i så fall åka ner tidigt för att kolla vad som gäller.

Men, det blir inte med Cobran. Den intar f. n. sin favorit position. På pallbockar!

Stockholm/Nacka
Här sen Jul 2007

Jag har signat upp mig och varit på två körningar. Båda gångerna har det bara varit några få bilar. 20-minuters pass kaross-bil och formel-bil.

Fördelen är att det finns så många dagar att välja på, så att om vädret är dåligt så väntar man bara till nästa gång. Mer körtid än vad huvudet klarar och i princip är alla varv helt fria varv.

om man däremot tycker om att åka på banträffar för att vara social blir man nog besviken - än så länge i alla fall.

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Bumpar upp en flera år gammal tråd. Jag vet att Mantorp fortsätter med sitt Drivers Club även i år, jag har i Rejsas bankalender lagt upp alla träffdatum jag hittade på Drivers Clubs kalender och det är hela tio tillfällen thumbs up

Mycket nyfiken om någon signat upp till "klubben" och har någon info om hur det funkar o så.

Här är de datum jag hittat https://rejsa.nu/Bankalender.asp?Year=on&Arrang%F6r=220

-------------------------------------------------

Som en separat fråga är den extremt olyckliga namnkrocken mellan Mantorps Drivers Club och den som finns på Knutstorp och Ljungbyhed som bland annat gänget bakom Procedural Racing har hand om, exakt samma namn dvs Drivers Club. Som gjort för missförstånd tyvärr. Men de kanske snackar ihop sig till någon bra lösning sinsemellan thumbs up

vs

Stockholm/Nacka
Här sen Jul 2007

Re:

Magnus Thomé skrev:
Mycket nyfiken om någon signat upp till "klubben" och har någon info om hur det funkar o så.

Jag har nu kört två sässonger och det har varit väldigt bra. Många datum och mycket körning och nästan enbart fria varv. Flera prof team är där och de har varit hjälpsamma om man frågar om tekniska tips osv. Man anmäler sig dagen före så om det ska regna kan man stanna hemma.

Nu har de höjt priset i år och man kan väl tycka det är ganska blodigt. Å andra sidan är det skönt att veta man kommer få användning för bilen och att den inte bara kommer stå och damma i garaget.

Jag har hört att det varit diskussioner om att köra på fler banor än Mantorp, men vi får väl se hur det blir med det.

Citat:

Undrar om det är SBF eller SMA-försäkrat (av ren nyfikenhet)?

SMA

Nottoofast

Här sen Mar 2013

11300 exkl moms, hu, det vill till att man kör ofta!

2380 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande