Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2748 besök totalt |
Tänk om man hade bättre lön från CSN (ex BTCC Mondeo)
Hittade denna till salu, vattnas allt lite i munnen på en Fordtok som mig. Den är från 1997 och byggd av Reynard, saknar motor och växellåda, priset vet jag inte alls men tänk att ratta en "riktig" BTCC-bil. ![]() Har själv dålig koll men varför står det Menu, Reid och Rydell på bilen, dom körde väl inte Mondeo 97 eller 98? ![]() ![]() Många meter rör är det.... ![]() ![]() /Andreas |
||||||
jag bor på tredje våningen... min haka ligger nere i källaren just nu!
![]() väcker ju endel ha-begär! vad ville de ha för den? |
||||||
Läste precis att en kompis till ägaren skrivit "under 8k would see you the owner".
|
||||||
Gamla supertouringbilar börjar bli billiga...
![]() Igår kollade jag på en Vauxhall Cavalier byggd av Swindon racing ganska tidigt, 94 eller något sånt och sedan uppdaterad till 96 eller 97 spec. Komplett med motor och låda med en hel drös delar visserligen i ett gansksa "skabbigt" skick så kostar den betydligt mindre än vad det kostar att bygga ny bil till tex SLC... En vinters pill, uppdatering och omsorg så har man en riktigt fin bil... ![]() EDIT: Att det ska va så svårt att stava rätt... _________________ Karl Brag |
||||||
|
||||||
Här tex www.racecarsdirect.com
_________________ Karl Brag |
||||||
Bohlin har en fd STCC Mondeo med defekt motor med en massa delar för 95 000:- Kolla www.promenta.se
_________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
||||||
Ska vi strejka? ![]() |
||||||
vad är det för motor i forden är det 2 liters v6:a eller en 2 liters fyra? det här är grymma bilar fattar fortfarande inte varför dom gick ifrån detta reglemente det nya blev ju inte direkt billigt heller
![]() _________________ ERCUP segrare 2008 Porsche sports cup 8C segrare 2010 Nordictimeattack SM segrare 2014 |
||||||
I jämförelse med det gamla supertouringreglementet är det väl i princip gratis...iaf om man väger in saker som driftskostnader, flera av ST-bilarna har tex keramiska hjullager som kostar sisådär 10-20 000:-/st. Därtill motorer som behöver DYRA renoveringar efter 50-150 mil...utöver det så kan man lägga till asdyra utvecklingskostnader... ![]() _________________ Karl Brag |
||||||
Jag är med på noterna, efter att ha jobbat typ dygnet runt sedan jul är man måttligt road när den gigantiska förmögenheten av 6900:- slinker in på bankkontot. Timlön a <30:-. Men massa godis köps till kärran iaf... Förresten, är team csn nåt ni skapat, eller är det fritt att skriva in det i sin signatur bara man studerar? _________________ /Erik Petersson Cupra Leon ST VZ Extreme -25 |
||||||
Team CSN är ett uttryck jag drog till med för att beskriva (skylla på) varför vissa mods på bilen tar sådan tid, inte är det värsta eller varför man inte har tid och råd att åka så många banträffar...
Så pluggar du är du mer än välkommen att rita in dig som Teammedlemm i signaturen. ![]() ![]() *måste nog börja ta ut medlemskap och göra utskick osv så man kan dryga ut kassan... ![]() ![]() ![]() EDIT: ![]() ![]() |
||||||
Re: Tänk om man hade bättre lön från CSN (ex BTCC Mondeo)
Den har väl antagligen gått som "showbil". _________________ Johan Meissner |
||||||
Men är verkligen årsbudgeten för att driva en bil hos Flash, KMS och de andra så himla mycket lägre nu än tidigare år? _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||
nä precis det är det jag också undrar ![]() _________________ ERCUP segrare 2008 Porsche sports cup 8C segrare 2010 Nordictimeattack SM segrare 2014 |
||||||
jepp han har iaf haft två st till salu.. ![]() se en bild på dem här.. http://www.pbase.com/image/26351165 mvh Peter |
||||||
får man va med o leka i teamet? ![]() ![]() |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2748 besök totalt |