Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Köpa i utlandet
1602 besök totalt
Bo Artved
Hässleholm
Här sen Jan 2004

Trådstartare
Köpa i utlandet

Funderar på att köpe massor med grejor til min Miata, är dett någon som har erfarenhet med olika företag. Vem är seriöse och vem är inte ? thumbs up thumbs down

t.eks. www.demon-tweeks.co.uk har ju jättebilliga grejor

fyld gärna på om ni vet andre som är seriösa, jag vil ju inte kasta penga bort (isf vet jag att dett finns massor här som vill ha dom )

Mvh

Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003

Demon twekarna är väl en av dom större engelska försäljarna av universal skoj skoj..

Tänk på att engelsk moms tillkommer (tror den ligger på 17,5%)
(Engelskt pund ligger i dagsläget på 13.72 enl. www.valutakurs.se )

Citera
David Berglund
Lidköping
Här sen Jan 2003

Eric Josefsson skrev:
Demon twekarna är väl en av dom större engelska försäljarna av universal skoj skoj..

Tänk på att engelsk moms tillkommer (tror den ligger på 17,5%)
(Engelskt pund ligger i dagsläget på 13.72 enl. www.valutakurs.se )

De har 2 olika kataloger vet jag..
Den som ofta är av lite blå karaktär är inkl. moms, medans den röda motorsport varianten är exkl. moms.

Har beställt ihop med en kompis därifrån och det har hittils inte vart några problem.
Inga mirakulösa leveranstider och ibland finns saker inte i lager men bortsett från sådana saker är det inget strul.

och de har juh nära på allt thumbs up

Johan M
Umeå
Här sen Dec 2002

Har handlat en hel del med Summitracing i usa, och det har fungerat hur bra som helst.. Dom kanske inte har nått till miatan, dom har en sport compact avd.. så kanske... men har en hel de universial prylar + att dom kan skaffa fram en hel del saker som inte finns i katalog eller på hemsidan... sen så ligger dollarn på en lagom nivå..

Sist jag beställde så fick jag betala 3,5% tull på alla saker, tullen har varierat mellan 3,5-4%, samt 25% moms på hela summan (frakt+varor+tull). Från summit har det kostat mellan 1000:- - 1300:- frakt för 25-32kg med flyg 1dag Usa - Sverige.. Sist skickade dom det på en söndag nästkommande fredag hade jag det utan för min dörr 7dagar

Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003

Re: Köpa i utlandet

Bo Artved skrev:
Funderar på att köpe massor med grejor til min Miata, är dett någon som har erfarenhet med olika företag. Vem är seriöse och vem är inte ? thumbs up thumbs down

t.eks. www.demon-tweeks.co.uk har ju jättebilliga grejor

fyld gärna på om ni vet andre som är seriösa, jag vil ju inte kasta penga bort (isf vet jag att dett finns massor här som vill ha dom )

Mvh

Hej Bo,
jag är också i beställningstagen... för amerikanska leverantörer: kolla www.miata.net/marketplace.html - de som listats där är beprövade.

I England finns bla www.mx5parts.co.uk som också funkar bra enligt många.

om du ska köpa snart så kanske vi ska slå oss samman? Var finns du?

Citera
Bo Artved
Hässleholm
Här sen Jan 2004

Trådstartare
Jag har köpt från Moss, mx5parts och Racing beat tidigare, alla funkade bra, mx5parts hadde lite lång leverans tid dock, och på bestälningen från Racing Beat gick på en massa moms och tull

Jag tror i framtiden jag stannar inom EU när jag skal beställa.

Dennis:

Jag bor i Ed, 16mil norr om Göteborg, vart / vad hadde du tänkt beställa ? Jag går efter race säten och behöver oxå en båge till min. Jag ser att du redan har en.

Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003

Har konstaterat att Demon T är mycket billigare på åtminstone Momo Corse stolar än vad de kostar i Sverige. Har tänkt fixa hem en extra själv då jag bara har en i dagsläget.

Bågetillverkning är ju på gång här hemma (om du inte vill lämna bilen till Gunnarsjö eller Guss för att bygga en på plats). Kolla på Miata-forumet. Det verkar lite onödigt dyrt att skicka efter en stor och tung båge!

Citera
Bo Artved
Hässleholm
Här sen Jan 2004

Trådstartare
båge

Bågen blir troligen Gunnarsjö. men är lite fundersam på dett att Dennis köpte sin "löst" och sen fik den svetsat av en licensierad svetsar, hur hittar man en sån ? (licencierad kille altså)

Troligen blir det Cobra Monaco stolar från Demon-tweeks. plus evt lite annat.

Mvh
Bo

Jani Hast
Trollhättan
Här sen Feb 2003

Jag har skickat efter lite stolar och annat krafts från just www.demon-tweeks.co.uk i söndagsnatt.
Får väll se när det dyker upp här hemma.

Hoppas det inte tar lika lång tid som det har gjort med min koppling som oxå skickas från England.
Beställde den i mitten på December och den har inte kommit än i dag
Firman som den kommer i från lär du aldrig behöve beställa i från då dom inte har delar till Mazda.

Mantorp
Här sen Nov 2002

Måste bara flika in att jag INTE tycker Demon är speciellt billiga (Spontant dyrast i UK.)...iaf var de inte det när jag letade delar för längesedan. Kan ju ha ändrats.

Har bara haft kontajt med TAS Motorsport och dom var väldigt trevliga. thumbs up

Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003

Re: båge

Bo Artved skrev:
Bågen blir troligen Gunnarsjö. men är lite fundersam på dett att Dennis köpte sin "löst" och sen fik den svetsat av en licensierad svetsar, hur hittar man en sån ? (licencierad kille altså)
Gunnarsjö bygger ju den på plats om du vill. Snabbt går det också. Inte allt för bedrövligt dyrt. Det är ju väl några mil men ändå inte så långt från Dals Ed till Varberg...

Näe, Demon är väl inte kända för att vara de billigaste men de har mycket delar.
Känner någon förresten till någon bra och billig handlare i UK som säljer Momo Corse. Gärna i närheten av Coventry!

Citera
Jani Hast
Trollhättan
Här sen Feb 2003

Re: båge

Wankelsport skrev:
Bo Artved skrev:
Gunnarsjö bygger ju den på plats om du vill. Snabbt går det också. Inte allt för bedrövligt dyrt. Det är ju väl några mil men ändå inte så långt från Dals Ed till Varberg...

Gubben i Gunnarsjö är ju hur gryn som helst.
Han var bra att ha med att göra när vi hämta 2 bådar där tidigare i vinter.
Ser ut som jultomten som har bantat.

Halmstad
Här sen Jun 2003

Bo Artved skrev:
Dennis:
Jag bor i Ed, 16mil norr om Göteborg, vart / vad hadde du tänkt beställa ? Jag går efter race säten och behöver oxå en båge till min. Jag ser att du redan har en.

För min del handlar det i första hand om "maintenance parts" (kamrem och allt annat i den regionen, bromsbelägg, tändkablar m m). 6-punktsbälte behöver jag också, förresten. Att jag helst vill ha originaldelar (kamrem etc. - inte bromsbelägg) begränsar ju urvalet leverantörer lite...

Citera
Flame
Avesta
Här sen Aug 2003

Hej
JAg fick mina delar från Deamon T föra veckan. mina erfarenheter är:
JAg höll på i över en vecka med att registrera mig på deras sajt, man kunde tydligen inte få grejernoa skickade till något annat än hemm adressen(där jag bara är på kvällarna, ville där för ha dom till jobbet)
sedan så tog det lång tid(ca 1,5månad) att få sakerna och till slut så blev det mycket dyrare än jag hade räknat med, troligt vis för att valuta om räknaren på deras hemsida inte visade rätt. hur som helst blev det billiagre än att köpa i sverige. Tror nog att mina problem inte är nog som händer så ofta så det är nog lungt att bedställa.

MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

Tja Flame!

Finns en magisk sak som kallas telefon annars...
Jag ringde och berättade vad jag ville ha och vart jag ville får det och sen kom det som avtalat. Priserna på hemsidan är för övrigt utan moms (VAT) 17.5%.

Man kan faxa också och be dom maila en orderbekräftelse, det har jag också provat med gott resultat.

BMW 330i -05
Citera
Allmänt banåkaforum
Köpa i utlandet
1602 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande