| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Det svänger på strippen - Bilsport Superstrip 402m med koner
|
1341 besök totalt |
|
Läste i Bilsport att de förra helgen på en dag på strippen på Emmabdoa skulle köra 402 m med koner Dvs acca rakt fram, sen en kort slalom, mer acc sen en snabbare slalom o sen acc resten av vägen till 402 m. Någon som har någon aning om det blev nåt?
_________________ Magnus Thomé
|
||
|
Det skulle ju faktiskt kunna förena di tvenne läger ... En bil som klarar att acca, bromsa OCH svänga!
... släng in lite drifting där också så kan alla vara med och kramas
_________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
||
|
Hmmmm, 0-201m strip, 201-250m broms, 250-402m konbana.
Bara ett förslag licksåm asså för att kunna använda striptidtagningsanläggningen
_________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||
|
Re:
Det var just att använda vanliga 402m tidtagningen som var upplägget _________________ Magnus Thomé
|
||
|
Men varför bränna halva sträckan bara på accelerera ;-)
Detta skulle ju kunna vara riktigt skojsigt _________________ Mårten Svensson Lupo "GT-bahn edition" är numera "pallbockedition" Polo 1.4 16v Openair GT-barn edition. Barnpulka som äe stuntdubble för Lupon... |
||
|
För att värma bromsskivor och skicka ut baken med kalla däck vid första konan... Nä det byggs ju så många dragracing strippar här runt så jag tror att det kan bli något så vi svängåkare kan få komma till där med. Jag skulle vilja pröva iaf...
Mvh Magnus _________________ Magnus Zotterman |
||
|
Kanske någon annan som vet detta , men hade dom inte en liknande tävling på 80talet ?
Har för mej att jag läst i någon gammal bilsport tidning om "snabbaste gatbilen" då de både var acc / broms , koner osv ? _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||
|
Re:
Automobil hade något sån på mantorp i början på 00-talet. De kör genom svängen och sen mäter slutfart vid 402m. Capris Pantera vann då jag såg det, med ca 230kmh. Har för mig de hade en stor klass och en liten, dock märkligt indelad över/under 200kmh vilket innebär att 199 ger klasseger och 201 blir sämst i stora klassen. _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1341 besök totalt |