| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Anmälan till Ring Knutstorp 2:a Juli 2011 är öppnad !!!
|
1, 2, 3 >> 4 besök senaste veckan (7778 totalt) |
|
Edit: ändrat incheckningstid och förargenomgång gatbilar samt lagt till ett nytt moment till planen, De-Brief. Mer info om De-Brief i en senare post längre ner. Tjipp på er alla, nu har vi klarat av Kinnekulle och som en händelse så öppnade anmälan till Gatbilskörning med BMWSC på Ring Knutstorp den 2:a Juli 2011, IDAG... nyss faktiskt. i samband med detta gick även nedan mail ut. så rusa in o anmäl er så syns vi på knutan. Välkomna Gatbilsgeneralen --- Bäste BMW vän! Nu är 2 gatbilsträffar avklarade med BMW Sport Club, men det är bara början, nu är den nämligen dags för Ring Knutstorp !!! Vi vill med detta mail informera att vi redan har öppnat anmälan till BMWSC bankörning med gatbilar på Ring Knutstorp den 2:e Juli 2011. Först till kvarn gäller. Med detta event äv vi tillbaka och kör ihop med våra vänner i BMW Cup igen, ordningen år återställd ! Ni finner anmälan som vanligt på www.bmwsc.com under menyn bankörning. Preliminärt banschema BMWSC banträff på Ring Knutstorp - Lördagen den 2:e Juli 2011 Fredag Kl. 1800-2200 Besiktning BMW Cup fredag Lördag Kl. 0700-0830 Besiktning BMW Cup (begränsat antal) Kl. 0800-0900 Incheckning och besiktning för licensierade gatbilsförare Kl. 0800-0830 Förarmöte BMW Cup vid huvudposteringen (obligatoriskt) Kl. 0830-0845 Funktionärsmöte Kl. 0900-0920 BMW Cup tidsträning Standard/Mod grp 1. Kl. 0920-0940 BMW Cup tidsträning Mod/Special grp 2. Kl. 0930-1000 Förarmöte gatbilar (obligatoriskt - restaurangen) Kl. 0940-1000 BMW Cup tidsträning Standard/Mod grp 1. Kl. 1000-1020 BMW Cup tidsträning Mod/Special grp 2 Kl. 1020-1200 Bankörning licensierade gatbilsförare (gruppindelning) Kl. 1200-1230 BMW Cup deltävling Kl. 1230-1300 Mini Cup Kl. 1230-1300 Lunch Kl. 1300-1430 Bankörning licensierade gatbilsförare (gruppindelning) Kl. 1430-1500 BMW Cup deltävling Kl. 1440-1455 De-Brief gatbilsförare (restaurangen) Kl. 1500-1600 Bankörning licensierade gatbilsförare open pit Kl. 1530-1545 Prisutdelning BMW Cup/Mini Cup. Mer information finner ni på hemsidan www.bmwsc.com BMW Club Schweden har förlängt avtalet med BMW originalförsäkring så det gäller hela 2011 med samma villkor som tidigare år. Så för er som har era gatbilar försäkrade hos BMW originalförsäkring, se till att vara medlemmar i BMW Club Schweden också, så gäller försäkringen på bankörningar anordnade av BMWSC och BMWCS. För villkor var god läs på www.bmwcs.com. Väl mött på Ring Knutstorp Consider yourself informed ! Hälsningar Gatbilsgeneralen med Gatbilsrepresentanterna och BMWSC Styrelse |
||||
|
Re:
Gå o lägg dig !!! Ps. du var inte först... du kom 3:a denna gång :-) Ses på knutan, i min backspegel... |
||||
|
Jag också
, bara hoppas det inte är allt för krångligt att få i ordning på bilen, den var lite skum efter kullen, och som den är vågar jag inte köra den ända ner till knutan, lite jobbigt om nått pajjar där , men men, i vilket fall som helst kommer jag vara där med eller utan skrutten
_________________ Viktor Starkman |
||||
|
Re:
Gott o höra !!!! att du kommer i vilket fall som helst o arrangerar. Det e lojalitet det ! Tack :-) |
||||
|
Re:
Det är ju självklart, det är så trevligt att vara på plats utan att köra också , fast det blir ju lite abstinens men det överlever man, men prio 1 är att bilen ska funka som den ska
||||
|
Re:
Det är tack vare alla som är ute i sista sekund och kommer inom de sista 5minuterna av incheckningen, så är det så att incheckningen stänger en halvtimme innan förarmöte, som besiktigare han vi alltid varit sena till mötet, på kullen blev allt ganska mycket försenat. Så snälla, kom i tid!! Det är inte så kul att majoriteten av bilarna kommer mot slutet. (nu vet jag ju att du inte är seriös i det du skriver Måns men bra att du tog upp det)
||||
|
Re:
Gott... vi har tagit emot dina synpunkter Måns och har faktiskt justerat lite grann. Incheckning är nu från 0800-0900 förarmöte kl 0930-1000 så har man en halvtimme att packa ur bilen och göra lite justeringar oxå. Går även bra att ta denna diskussion per telefon måns, i framtiden ! |
||||
|
Jag har gjort en ändring till i gatbilsschemat för knutstorpsträffen.
Det har nu tillkommit ett moment som heter De-Brief gatbilsförare. Detta är inget obligatoriskt moment utan ett vad vi hoppas blir ett lyckat och återkommande moment. Kort innebär det att vi samlas efter en tids gatbilskörande på banan för att gå igenom, diskutera och svara på frågor om allt som rör körningen. Spårval, bromspunkter, erfarenheter, däckstryck, vem respekterar och vem respekterar inte blinkersregeln, osv. Arrangörer och Instruktörer kommer oxå finnas på plats för att svara på frågor o ge tips till alla som deltar på De-Brief. Delta o gör detta moment till nåt bra så vi kan fortsätta erbjuda det på kommande träffar. |
||||
|
Detta har jag varit med om på någon annan trackday och det föll mig absolut i smaken.
Att det kommer fram om någon inte tex gör något olämpligt och hur man kan förbättra det. Sen kan jag tycka att man kan ta det i depån och upplåta banan till bättre saker!
Allmänt banåkaforum
|
1, 2, 3 >> 4 besök senaste veckan (7778 totalt) |