Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
FORMULA 1 GRAND PRIX DU CANADA
<<   1, 2, 3, 4
5145 besök totalt
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

Trådstartare
Re:

Mats Karlsson skrev:
C skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
Jag trodde F1 var en utomhussport. Går det inte att köra i 300 så får man väl köra i 250.
Får väl hoppas Hamilton får nåt tiotals platsers nedflyttning i nästa race...

Michael Bäck skrev:

Regndäck & anpassa farten vad är problemet

om det är flera cm mindre utrymme mellan plankan och underlaget än det är cm vatten på underlaget, hur föreslår ni att de ska göra då? Är det bättre att se ett lopp där tre-fyra av kurvorna tas i 30 km/h och i bästa fall kanske 3 bilar kommer i mål på för att alla kör 2km/h för fort i en kurva och sätter sig i amcot? Är, mer underhållande att rödflagga, mer säkert att rödflagga, tightare race om man rödflaggar, kommer nog inte på något negativt än att vi vanliga meniskor snällt får sitta och vänta en timme eller så på att det startas om. Hade ni kört en 15 mijkr bil med sikt på 2m och det stillastående vattnet som det var?

I det här läget så var det rätt med rödflagg och omstart men....vilken racing det skulle kunna bli om....
förslag till regeländring: Rejset startar 14:00 oavsett väderlek och pågår tills förutbestämt antal varv är körda, konstruera bilarna därefter.

Det är ju bara så jäkla dumt att ens ha med regndäck om de inte duger till att köra i regn.
Samma sak med bilarna , varför kan de bara köras i duggregn om man har regndäck.
ok att det regnade betydligt mer men iaf , förr kördes det F1 i alla väder.

F1 håller på att reglera bort allt kul och kanske sig själv.
TUR att rejsen varit bra på slutet thumbs up , MEN vad händer när reglerna sabbar ette eller flera rejs? thumbs down

C skrev:
Man har ju fortfarande höjdproblemet på F1 bilarna. Bilarna planar direkt om ingen kört spåret man tar innom 15 sec innan man är där. Som bekant, och lite komiskt med tanke på att det är på en ö, så är avrinningen nästan obefintlig på den banan. Så vart skulle vattnet tagit vägen? Upp i luften? ja, då rammlar den ner igen..

OM det inte blåser på sidan och rammlar ner i ån bredvid och problemet är löst

Slåtte
Här sen Nov 2002

Re:

BTG skrev:
En fråga som inte varit uppe: Bromstestade Kobayashi (Kamui är en av mina favoriter!) Heidfelt i böjen där Nicks vinge gick sönder?
Att Kobayashi inte kom iväg/tappade traction tycker jag inte det ser ut som, det såg väldigt lustigt ut... Nick hade ju bromsat in och båda har börjat öka farten när Kobayashi helt plötsligt stannar av (bromsar?) och sedan vips får fart igen...

om jag förstått saken rätt så hamnade Kobayashi utanför det torra idealspåret och tappade greppet för en stund.

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003

Märkligt att inte Heidfelt, som åkte precis bakom, råkade ut för samma sak...
I mina öron låter det som en efterhandskonstruktion av "bromstest".

Kamui är annars underbar att se, även om han har polerats till att bli en mer ordinär F1-chaufför nu jämfört med hans första tid i F1.

NS: 38 varv
Citera
Elitracing (åskådarracing)
FORMULA 1 GRAND PRIX DU CANADA
<<   1, 2, 3, 4
5145 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande