Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
jtcc 2012 (clio cup)
1052 besök totalt
nikke-tribal
Lerum
Här sen Dec 2004

Trådstartare
jtcc 2012 (clio cup)

tja

är det någon här på rejsa som har någon koll på dessa clio bilar?
Funderar om man skall försöka ge sig på en satsning 2012.
Har kört Camaro cup (gen4) och där var min budget 200 000kr per säsong och det räckte inte.

tacksam för erfarna svar

mvh
Niklas
Nice Engineering

NErixon
Uppsala
Här sen Feb 2004

Re: jtcc 2012 (clio cup)

nikke-tribal skrev:
tja

är det någon här på rejsa som har någon koll på dessa clio bilar?
Funderar om man skall försöka ge sig på en satsning 2012.
Har kört Camaro cup (gen4) och där var min budget 200 000kr per säsong och det räckte inte.

tacksam för erfarna svar

mvh
Niklas
Nice Engineering

Vad undrar du mer specifikt?

Här sen Aug 2008

Hej

Niklas

vi körde långlopp under åren 2003-2006 med Renault Megane cup bil omgjord för långlopp.
Efter det så har jag och några andra killar varit i danmark och i tyskland och kollat på Clio cupen 3ggr 2009-2010 och dessa bilar har nästan allt, de är driftsäkra, är ganska billiga i reparationer förutom sadev lådan, som är svindyr i delar.

När jag sedan fick höra om den nya clion i press medelandet på stcc sida så blev jag intesserad av klassen om dom hade ändrat något från klassen i tyskland och danmark, de är i stort sett samma bilar nu och då.
Jag har pratat med Renault Nordic i veckan och den nya clion kommer kosta runt 300000kr, där finns även ett så kallt långlopps paket att köpa till, lite mer effekt runt 230hk samma som i Clio R3 bilarna för rally, luft domkrafter, snabbtanknings system, större bromsar mm, själva paketet är inte fastställt något pris på ännu fast det skulle jag få inom några veckor.

Vi kommer nog att kolla vidare på en satsning på långlopp igen under året, och under Juli månad så skall vi åka och testa en updaterad version av clio cup bilen för långlopp på Sturup så får vi se vad det blir av det.

För denna klassen så tror jag att 200000kr räcker ganska långt, om jag skulle vara som dig så hade jag nog satsat på ERCUP långlopp, så om du är intresserad av ev hänga på och försöka få ihop budget för en säsong eller fler så ta kontakt med mig så kan vi snackas vid och ev skrida lite planer.

mvh

Martin

Lerum
Här sen Dec 2004

Trådstartare

kotten17
Stockholm
Här sen Maj 2007

satsa

Niklas jag tycker du ska satsa sen tar du och spöar Simon på banan året efter..))

MVH Conny

Ume
Här sen Jul 2003

Re:

nikke-tribal skrev:
http://www.stcc.se/inside-stcc/take-part/clio-cup-jtcc-2012/

Härligt!
Där har ju Flashen sin nya/gamla klass.
Han har ju kört Clio Cup å den passar ju även gamla förare

jtcc 2012 (clio cup)
1052 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande