Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Går det bra med andra typer av "tallrikar"??
704 besök totalt
rIK
katrineholm
Här sen Feb 2004

Trådstartare

Behövs lite kunnande å övrig hjälp som går att få...........

Skulle till att sänka bilen idag med mina HR fjädrar. Men när jag fått ner fjäderbenet,dämparna å allt och tagit bort fjädrarna och fått dit de nya fjädrarna, så visar det sig att orginaltallrikarna upptill som sedan skall monteras tebax(fick inga nya med i sänkningsatsen)är för små i diametern för att kunna pressa ihop det hela.....alltså; tallrikarna behöver vara större i diametern för att pressa ihop HR fjädrarna, och min fråga blir då:

Kan jag använda mig av någon annan bilmodells tallrik eller är det bara att hoppas på att HR själva har större ligger nånstans(tycker ju det borde följa med i köpet)

Någon som råkat ut för detta dilemma förr???

Behöver verkligen tips!!

Tilläggas: Den nuvarande diametern på tallrikern är ca 8 cm ....

Alla tips-goda tips!

/ r

Kalix
Här sen Nov 2002

Tycker att det låter som att du inte har fått rätt fjädrar. Fjädertallrikarna följer vad jag vet aldrig med i sänkningssatser.

Citera
Johan Rius
Kävlinge / Skåne
Här sen Feb 2003

Du skriver inte vilken bil det handlar om men jag chansar på nån form av Golf VR6 Synchro...

Det finns två olika storlekar på de övre tallrikarna lite beroende på årsmodell.
Tror du har tallriken med art. nr. 357 412 341 A och den större heter 1H0 412 341 (kan vara precis tvärtom också )

Bör inte kosta skjortan på VAG så kolla med dem. De bör kunna svara på vilken som är den större.

Lycka till.

rIK
katrineholm
Här sen Feb 2004

Trådstartare
aaaaaaaaaaaaaa förlåt!! Bilen är en VR6 Syncro(-97) som du kunde ana...(hur?)

Får väl ta mig till VAG imorgon och fråga....

tack! // richard

Kävlinge / Skåne
Här sen Feb 2003

Kollade din historik här och drog slutsatsen...
Finns 191 412 341 också, kollade lite äldre modell då jag inte lyckades luska ut årsmod.

Tror jag bör tillägga att frågor som denna passar bäst på www.gtiklubben.nu där märkestokarna (inkl. jag) håller till, här bör vi hålla diskussionen till problemen som kan uppstå vid sänkning av McP-framvagnen.
Se: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=8461

Allmänt banåkaforum
704 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande