Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13 >> 3 besök senaste veckan (76249 totalt) |
Re:
Uj vad läcker bilen börjar bli! ![]() ![]()
![]() ![]() |
||||
![]() Guldbakgrund till loggan på motorhuven - Check! ![]() Ölreklam på plats på framdörrarna också. BMW Club Schweden loggan på bakdörren är bara en magnetdekal, men det är ju lika bra att förvara dem så att de kommer med på träffarna ![]() _________________ Mattias Eriksson Porsche 996 Carrera 2 -99 Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you. |
||||
Re:
Allting ska på till att börja med i alla fall. Det man eventuellt inte gillar efter ett tag kan man ju plocka bort senare ![]() ![]() _________________ Mattias Eriksson Porsche 996 Carrera 2 -99 Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you. |
||||
Re:
Ingen fara Måns, jag köper bilar för att köra med dem, inte för att tvätta dem ![]() _________________ Mattias Eriksson Porsche 996 Carrera 2 -99 Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you. |
||||
Re:
Bejpp,bjepp, bjepp!! ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Abdol Oskowi. BMW Club Schweden. |
||||
|
||||
_________________ Farbod Chehrehvani BMW 635CSi (M106) E24 BMW 3.0Si E3 BMW M5E34 Projekttråd: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=58157&postdays=0&postorder=asc&start=0 |
||||
Re:
Tackar! ![]() ![]() Mvh _________________ Mattias Eriksson Porsche 996 Carrera 2 -99 Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you. |
||||
Tackar!
![]() ![]() _________________ Mattias Eriksson Porsche 996 Carrera 2 -99 Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you. |
||||
Uppgraderade till helförsäkring i år. Den gäller även på banträffar i BMW CS/SC regi vilket är ett stort plus
![]() ![]() ![]() Just det, måste packa med mig en låda av produkten som jag gör reklam för också... ![]() http://www.systembolaget.se/Sok-dryc _________________ Mattias Eriksson Porsche 996 Carrera 2 -99 Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you. |
||||
Vilken kanonhelg det var på Mantorp!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Mattias Eriksson Porsche 996 Carrera 2 -99 Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you. |
||||
Börjar fundera på att sälja, dock inte riktigt ännu. Kommer att vara nyservad och nybesiktad vid en eventuell försäljning. Någon som har en vettig prisidé? 60-70.000? Mer? Mindre?
Lite kortfattad info om ni inte orkar läsa hela tråden: Renoverad topp med nya vippor, dubbla ventilfjädrar, ventilerna slipades in. Cat Cams 284-graders kam monterades. Denna kam ska ha exakt samma specifikation som Dr Schrick:s 284-graders kam. S38B38 grenrör från en BMW (E34) M5 3,8 monterat med nya flänsar = borttagen PulsAir avgasrening. Alla packningar, termostat etc är bytt. Ny hardyskiva. Bytt koppling till en starkare modell från Sachs. Sportluftfilter monterat. Diffbroms original 25% Dubbelt tvåtums sportavgassystem från Raka Rör med två rostfria dämpare. Diverse nya stag och bussningar. Nya silentblock som limfylldes (för att bli hårdare). Inställd framvagn. Nya styrleder. Fjädertornsstag både fram och bak (Weichers Sport). Fälgar från BMW (E34) M5 3,8 med 235/45-17 fram och 255/40-17 bak. Helt nya bakdäck. Lämpliga fälgar till R-däck medföljer (BMW Style 5 krysseker 8x16). Coilovers från XYZ. Nya 2011 för 9000 kr, aldrig hunnit gå på bana med dem. original mörkblå M-inredning i väldigt bra skick förutom det nästan obligatoriska hålet på förarstolens sidostöd. Två helt nya skalstolar (ej FIA godkända) medföljer. Vita blinkers bak, i övrigt original kjolpaket. Borttagna sidolister. Motorhuv, baklucka, framskärmar och kåpa/täckplåt över kupéfläkten är bytt till glasfiberdelar. Nylackad i augusti 2010 efter montering av glasfiberdelarna. Komplett DTM-dekor (replika) från M3 E30, plus lite extra stripning. Accelererar snabbare än BMW Z4, Mercedes E430 och Audi A8 4,2 Quattro. Om man får fäste... ![]() _________________ Mattias Eriksson Porsche 996 Carrera 2 -99 Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you. |
||||
Den lever
![]() ![]() Tog den till en träff med BMW CS idag. Mekaniskt verkar den fungera fint. Dock så har både hastighetsmätaren, varvräknaren och tempmätaren slutat fungera vilket kanske inte är alldeles optimalt... Får väl göra ett vinterprojekt av det. Kommer att flytta till ett hus med ett trevligt isolerat garage den första december vilket borde göra det lite lättare med motivationen att skruva. Fyra meter till ett varmt garage är trots allt mycket trevligare än fem kilometer till ett kallt garage. _________________ Mattias Eriksson Porsche 996 Carrera 2 -99 Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you. |
||||
Hej
Kul att se min gamla bil. Jag är "gubben" i Halmstad ( nu Bolmsö ) som ägde bilen från 1996 till 2004 eller var det 2005 ? Det var ju surt att det bara var ett relä till "databoxern" som var kasst. Vi, inklusiv en kunnig bilmek felsökte som f-n. Sålde den för 9000 sek ! Hade jag bara haft någonstans att ställa in den hade jag aldrig sålt den. Men men så är det. Har du kollat tanken, den har en skada i hörnet. Jag fick täta den med ett medel som tål bensin. Var blev orginalfälgarna av ? (BBS). Ja ja kul att se att den fortfarande lever och att du lagt ner ett sånt jobb på den. MVH Bengt J _________________ Bengt Jonsson |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13 >> 3 besök senaste veckan (76249 totalt) |