Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 16052 besök totalt |
och så var däcksproblemet löst.
Fick lite pengar tillbaks ifrån staten och det bestämdes snabbt att dem pengarna skulle läggas på däck så var det klart. Dock vart det inte bara däck utom jag lyckades få tag på en uppsätning 7x17 Speedline Corse Crono fälgar med däck för samma summa pengar som dem däcken jag hade siktat in mig på. Med dem gammla fram och nya bak. ![]() Bara dem nya. ![]() Vet dock inte om dem Pirelli P7000 som sitter monterade är dem bästa däcken, TW 160 är ju kanske inte helt illa dock. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Någon som vet om den sändningen ligger på nätet??
Ursäkta trådkapningen... ![]() ![]() _________________ Fredrik Becker Åker bana med en bil med 122 hästar, och 2.500kg. Då ofta med en räserbil i bogserbandet ![]() |
||||
Re:
Grabbar låt bli min tråd ![]() ![]() ![]() ![]() Vet inte om den ligger på nätet, men jag är lika nyfiken som er. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Provade att för skojs skull plocka ur inredningen i bakre halvan av bilen, eller okej inte för skojs skull utom för att kunna göra rent matta, stolar, dörrsidor och liknande ordentligt med hjälp av ånga......
Men det var inte särskilt många skruvar och clips för att få ut allt ![]() ![]() ![]() ![]() och såhär glad blir man då..... ![]() _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Lite sent men nu har jag fått lite bilder ifrån när vi var nere på ringen under semestern
![]() Kommer in efter andra varvet. ![]() Efter avslutad körning och på väg hemmåt. ![]() Innan resan så gjordes det även en "mindre" service som inkluderade byte av motorolja, oljefilter, diffolja i bakdiffen, olja i vxllåda/fördelningslåda/framdiff, bromsoljebyte samt byte av bromsbelägg. Här kommer lite blandade bilder på detta. Bromsarna vart Carbotec XP8or både fram och bak. Vänster bak. ![]() Höger bak ![]() Höger fram. ![]() Samt en bild på vad det är för dämpare, nån som har koll på dessa??? ![]() Nästa planerade event är i morgon på Anderstorp, ska bli kul att prova även den banan. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Dämparna:
Vanliga utbytesdämpare från Sachs. http://www.autokatalogen.se/wls/view_product_list.do?filtered=true&nodeId=n286181 _________________ Mattias Silverglantz |
||||
Re:
Kan du och Rudolf ordna bra pris på dem??? och är allt bra med dig, Nita och Dewin? _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Re:
Det stämmer, hur viste du det? _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Efter en sommar med skrap ifrån bakdämparna som bara har blivit värre ju fler mil som har körts, så har problemet nu fått en iallafall tillfällig lösning nu när jag fyllde år och fick nya bakdämpare av flickvännen, hennes föräldrar och pappa så har det blivit lite respit på att köpa ställbara coilover dämpare.
Kommer bilder när dem monteras. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 16052 besök totalt |