Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1007 besök totalt |
Porsche cup på ringen. 100 tävlande
Någon som vet hur det gått? På kvalet var Robin Rudholm snabbast av svenskarna på 8:46 och om jag förstod det rätt på 18 plats totalt av alla 100 startande. Även om de släpper iväg fältet i tre separata grupper så.... kan det bli stökigt gissar jag ![]() Annorlunda raceupplägg, mer som time attack fast bara nästan, man kör 6 varv och den som har bästa totaltiden på dessa sex varv vinner. Man kan alltså teoretiskt starta långt ner i fältet, gå i mål långt ner i fältet (fast lite högre upp än man startade) och vara vinnare av hela tjottabalongen! Fast startar man i andra halvan av en grupp så blir det väldig mycket bilar att köra om om man ska få snabba tider.... _________________ ![]() |
||
Re:
Lita aldrig på nåt jag skriver ![]() På vilka premisser man fördelade bilarna på tre "klungor" i starten har jag inte riktigt koll på. Trodde det var utifrån kvaltiderna men vem vet... Läste att Prinsen hamnat i räcket men det lät som det inte var så farligt? _________________ ![]() |
||
Var komentatorn på Eurosport fortfarande midsommarfull.
Hörde komentarer som bla "synd att det inte är någon svensk med" och sekunderna senare går en bil i räcket. Bilen hade "OLSBERG" i stor txt på sidan och man hör komentaren "Där var det färdigkört för honom, synd att det inte är några svenskar med". om jag inte är missinformerad var nästan hela svenska Carreracup där och körde ![]() _________________ MVH Lars Gustafsson. PCS Racing & GT3 Cup Challenge En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter. |
||
_________________ Peter Fröjd -------------- BMW M3 e90 |
||
Re:
_________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||
Racet finns att se på Porsches hemsida: http://www.porsche.com/microsite/mot
_________________ Mikael S |
||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1007 besök totalt |