Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
M3 CSL Köpa eller inte
<<   1, 2
3796 besök totalt
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Får man verkligen den nya GT3an för 800 kkr? Då ter sig ju GT3 som det självklara valet, för mig i alla fall....

Men som sagt. Intressant med märkeskänslor. Själv valde jag mellan Elise och Z3M Roadster när jag skulle köpa bil. Hoppas ni håller med om att jag gjorde det rätta valet
Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Stopp och belägg. Nya 911 GT3 med 380 hk måste väl kosta mer än 800 kkr. Skulle gissa på minst 900 kkr.
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002

kid skrev:
johann skrev:
Man får ju dock en GT3 för samma pengar så det gäller att CSL:en är bättre, är den det?

Ja det undrar jag med.
Är en M3 så mycket bättre än en GT3?.
Bättre än en Carrera 4 vet vi ju redan

Inte M3, M3 CSL! En väldans skillnad...tror vi iaf.

Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002

Elise skrev:
Stopp och belägg. Nya 911 GT3 med 380 hk måste väl kosta mer än 800 kkr. Skulle gissa på minst 900 kkr.

Standardpriset är 87900 Euro exkl moms. Räknat med en Eurokurs på 9,10 + moms blir priset i sverige 999900 kr och för att låta udda vara jämnt så säge vi väl 1 Mkr.

Försökte ringa porsche center för att få en definitiv uppgift och se om jag kunde ställa mig i kö för en men det var ingen säljare ledig, så då återgår väl jag till att titta på 964:or då!

mvh
Daniel

"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Det verkar inte som om GT3 säljs längre?

De beggade som finns i Sverige kostar:
# 911 (996) Coupé 2000 265 2-WD Manual Arctic silver metallic 8730 km 03/00 900.000 SEK SE 100 %

# 911 (996) Coupé 2000 265 2-WD Manual Speed yellow 43000 km 04/99 795.000 SEK SE 100 %

Det verkar med andra ord som om GT3:an kräver lite mer deg än CSL:n.

Rimbo
Här sen Nov 2002

BTG skrev:
Det verkar inte som om GT3 säljs längre?

De beggade som finns i Sverige kostar:
# 911 (996) Coupé 2000 265 2-WD Manual Arctic silver metallic 8730 km 03/00 900.000 SEK SE 100 %

# 911 (996) Coupé 2000 265 2-WD Manual Speed yellow 43000 km 04/99 795.000 SEK SE 100 %

Det verkar med andra ord som om GT3:an kräver lite mer deg än CSL:n.

Nepp GT3 säljs inte längre men det kommer en ny om ett ta! Bilder ligger i en annan tråd här! Såg inte helt fel ut iallafall

Stockholm
Här sen Nov 2002

Stockholm
Här sen Nov 2002

Elise skrev:
Får man verkligen den nya GT3an för 800 kkr? Då ter sig ju GT3 som det självklara valet, för mig i alla fall....

Men som sagt. Intressant med märkeskänslor. Själv valde jag mellan Elise och Z3M Roadster när jag skulle köpa bil. Hoppas ni håller med om att jag gjorde det rätta valet

Nej men en fin begagnad.

Jag hade nog valt en M Coupé istället.
Tycker Elise har alla rätt förutom pulver, där ligger Exige mer rätt.
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

janne N skrev:

Emot. Får ångest av att tänka på att sätta den i ett räcke. Dyr.

Tuffa problem du har

Det borde ge minst sagt samma ångest att sätta en M3 E46 eller liknande i räcket och du vet ju att när du sitter där i din CSL kommer det kännas riktigt bra på banan i alla fall - du kommer glömma allt vad ågren heter. Krocka är aldrig kul, oavsett bil.

Spiidfriik
Piteå
Här sen Dec 2002

GT3 kostar mer. Finns en här i Piteå och jag har för mej att han sa att han fick en hundring tillbaka på miljonen och det var -00. I fjol köpte han även en GT2 men har kvar GT3:an (det är dock inte en CS).

För att återgå till ursprungsfrågan: köp CSL! Du har ju som sagt redan bestämt dej en gång.
Visst, sett rent ekonomiskt kan du nog få bättre fart på din nuvarande M3 med samma pengainsats, men jag gissar att du inte skruvar speciellt mycket själv och då finns det några rätt stora nackdelar med att trimma en redan hårt trimmad bil (inte bara maskinellt). Främst tillförlitlighet...

Jag vet ju givetvis inget om tillförlitligheten på CSL:en, men där har du ju iaf nybilsgarantier etc.

Vad gäller om man törs använda grejorna eller inte så är det ju något helt personligt och det är bara du som kan svara på det.
Själv vet jag att jag inte har några såna spärrar (heller).
Pengar är bara pengar och de är i mina ögon helt värdelösa tills man omsätter dem i grejer.

Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002

För att definitivt sluta spekulera om priset på nya GT3 så har jag nu ringt Porsche Center och pratat om detta. Den kommer att kosta 999.000 kr.

Åter till ämnet CSL men 3.0 i bilderna. Vad ligger dessa på i pris för en i mint condition? De är minst sagt sköna. Min favorit bland klassiska BMW.

mvh
Daniel

"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
larsson
Rimbo
Här sen Nov 2002

DanielB skrev:
Åter till ämnet CSL men 3.0 i bilderna. Vad ligger dessa på i pris för en i mint condition? De är minst sagt sköna. Min favorit bland klassiska BMW.

mvh
Daniel

Har för mig att ja sett annonser där de ligger runt en 250-300k (osäker dock)
Vad jag vet är att de rullar en där ja bor (litet ställe, 5-6000 invånare).
och den ser såååå fin ut

Göteborg
Här sen Nov 2002

tänkte vad någon föregående talare sa om 2 bilar , är det helt uteslutet behålla m3 som en ren gatbil och köpa en caterham r300/500 , 964 rs, radical s3 och ha den som banbil, är detta ohållbart köp csl'n

Shoppingclion
Citera
Allmänt banåkaforum
M3 CSL Köpa eller inte
<<   1, 2
3796 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande