| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Banvänliga bilar?
|
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (4432 totalt) |
|
Re:
http://vimeo.com/24797720 _________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
|
||
|
Re:
Kan man åka hoj så kan man väl åka Se7en, och med en bra vindavvisare, halvdörrar och integralhjälm funkar det faktiskt alldeles utmärkt även i våldsamt ösregn - så länge man rullar. Vindruta + sufflett är väl ett alternativ, men vindruta utan sufflett funkar betydligt sämre än vindavvisare, vad jag erfarit. Har funderat på hardtop med vindruta, som passar med vindavvisaren monterad, men det har inte kommit längre än så. Jag är kanske inte tillräckligt gammal och bekväm än för att det ska prioriteras?
Men, det är ju iaf svårt att få mer nöje och prestanda för pengarna. Är det tal om BMW M-modeller och vassare saker så kan man nog åka riktigt hårig Se7en för mindre pengar, speciellt om man beaktar driftkostnaderna. Om inget annat funkar så ligger väl en omgång F3-slicks runt 10000:-, men R-däcken är betydligt billigare, och räcker gott och väl för att hänga med blyslädar med slicks i kurvorna. Det mesta på bilen är förhållandevis litet, billigt och håller länge, och det räcker med en lite vassare standardmotor för att få extrema prestanda. Som referens kör jag med en 3-liters Jaguar V6 nu (från S-type), och det hör väl nästan till kategorin vansinnigt, trots att det är en "snäll" motor med enormt brett och jämnt register. Det börjar närma sig GT-bilarnas 2 kg/bhp, så trimning är väl inte riktigt vad man tänker på nu, utan det lutar mer åt att generera mer grepp på ett eller annat sätt. Ska man ha allt i ett så blir det gärna dyrt, speciellt om det ska gå riktigt fort - så man kanske helt enkelt borde ha en bil för banan och en för gatan? Kör man Se7en på banan så kan man ju ha riktigt kul, och ändå ha råd med något trevligt att glida med också. _________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||
|
Eller varför inte:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Perfekt kombination av barntillåten lekbil
// Johan |
||
|
_________________ Simon Möllefors Kör: M3 e30 -87 Körde: Mini Cooper -97 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Banvänliga bilar?