Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 3 besök senaste veckan (73708 totalt) |
Nu när kadetten e borta så e de dax att ta tag i min ungdomsbil som jag byggde när jag var 18(39 nu)
Har stått i en container sen 98:a Tyckte det var dax nu,länge sedan man såg en sån som var riktigt ball Sagt o gjort Bara tvinga med några polare o hämta liket ![]() Efter 13 år ser den dagens sol igen ![]() _________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
||
_________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
||
Varit i garaget o lämnat lite grejor
Behöver nog ett större garage om jag ska kunna göra nått oxå ![]() _________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
||
_________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
||
Mer grejor har inhandlats
![]() Det var en sådan här grej 1031 med torsendiff från bakaxel.se ![]() Även ett momentstag inhandlades Tror det kan bli bra ![]() _________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
||
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
Tackar för det
Nu ser ni nog motor valet Har fortsatt lite i andra änden istället eftersom SFRo bestämmelserna o jag inte kommer överens kapade bort lite fästen o så sen tämkte jag kolla om motorn skulle få plats ![]() Så när kapen väl var framme så... ![]() Får mäta lite till när jag har hämtat framvagnsbalken i containern Torrsump hade kanske varit lämpligt? _________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
||
Sen funderade jag på hur jag skulle få plats med långa ben o stora fötter
Stående pedalställ får det nog bli sen fick jag titta lite på höjden i bilen ![]() Stör mig på takluckan o all extra vikt den innebär(sen e det nån dum jävel som har lättat bilen på fyllan för 10 år sedan) så sagt o gjort så försvann den ivf o huvudbågen passades in lite Dock är passformen helt kass Är 1dm för smal mot b stolpen o nere vid golvet ![]() _________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
||
Flytta bak maskin så mycket det bara går. Det kommer du ha igen på viktfördelningen sen!
Mvh Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
Jepp motorn ska bak så mkt det går
Så jag får nog kapa lite till idag ![]() Måste ju få plats själv oxå Så nu väntar jag bara på ett pedalstäl...... _________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
||
Hade ju nått kul liggandes på hyllan
![]() När man hade delat så blev dom såhär ![]() sen verkar dom bli ännu mindre ![]() ![]() ![]() Gjorde ju såhär på kadetten så det lär väl funka här oxå,fick ju grym respons mot att ha spjället innan plenumet ![]() Bara resten kvar _________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
||
Var tvungen att ta mig in containern o leta efter en framvagn för att kunna mäta in motor o låda
Har aldrig gillat orginal infästningen i rambalken så denna byggdes om av en Rhs profil med insvetsade långmuttrar ![]() ![]() Lekte lite till idag med insugsbygget Borrade,gängade o skruvade fast orginalinsuget i en RHS balk ![]() ![]() Ska få det planat så det blir lite jämnare än tillyxat med vinkelslip _________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
||
Tackar Det är märkningar på rör på jobbet Jobbar på örtofta sockerbruk _________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
||
Fick insuget planat till rätt längd idag
![]() Provade även in motorn lite mer Verkar som kapen får gå varm lite till Tyvärr hittar jag inte mina ekonomibitar till rambenen Skulle vilja byta dom innan jag går vidare ![]() _________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
||
Frågan är nu tror ni att det räcker att jag använder dom främre hålen(se bild) lr jag måste ha något längre bak,förutom v-lådan såklart?
Dessa hål kommer rakt över framvagnsbalken ![]() _________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
||
Det räcker gott med dem hålen!
Ställer större krav på din växellådsbalk bara! MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 3 besök senaste veckan (73708 totalt) |