Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Mitsubishi EVO V -1998 - HD film från nya Rudskogen
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
31691 besök totalt
Birdy_sx
Västerlanda
Här sen Dec 2004

Trådstartare
Re:

Gustav Uhlander skrev:
Ser grymmt bra ut! Hoppas du får den mappad och bromsad innan vintern. Är riktigt nyfiken på hur den där turbon kommer funka i din bil respons och effekt mässigt.

Hoppas jag med
Jag har kört den andra evon som jag har hjälpt under våren, ungefär samma spec som min motor och med samma turbo setup. Registret är riktigt bra och den kommer igång fort. Verkar vara en riktigt fin turbo, kommer inte få några problem med turbolagg på banan iaf

Fjollträsk
Här sen Jan 2003

Sweeeeet.
Jag valde som sagt 6262 till min s2a men misstänker att den nog kommer bli lite jobbig att köra men ja man vill ju lätt ha lite för mycket så funderar på att testa den där om det är för mycket lagg i mitt agg så kommer bli riktigt intressant.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Birdy_sx
Västerlanda
Här sen Dec 2004

Trådstartare
Re:

Gustav Uhlander skrev:
Sweeeeet.
Jag valde som sagt 6262 till min s2a men misstänker att den nog kommer bli lite jobbig att köra men ja man vill ju lätt ha lite för mycket så funderar på att testa den där om det är för mycket lagg i mitt agg så kommer bli riktigt intressant.

Tror inte det kommer bli så farligt ändå. Hur mycket ska du varva audi spisen?

Fjollträsk
Här sen Jan 2003

Tänkte lägga mig runt 8500 ungefär. Har lite hårdare ventilfjädrar och lättare lyftare osv men fortfarande hydraliska så får safea lite där.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Birdy_sx
Västerlanda
Här sen Dec 2004

Trådstartare
Re:

Gustav Uhlander skrev:
Tänkte lägga mig runt 8500 ungefär. Har lite hårdare ventilfjädrar och lättare lyftare osv men fortfarande hydraliska så får safea lite där.

Då har du säkert 4-4500 varv med mycket laddtryck så det blir nog inga problem

Fjollträsk
Här sen Jan 2003

Mjo får hoppas på det iaf

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003

Några framsteg?

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Birdy_sx
Västerlanda
Här sen Dec 2004

Trådstartare
Ja några framsteg har de blivit.
Jag har lackat och monterat fronten, luftat bromsarna, oljekylar slangar är pressade och på plats, har testat elen till pumparna och de fungerar, nya bränslesystemet är tätt. Tändsystemet från Sparktech har kommit och är monterat, riktigt fina grejer.

Väntar på undre kamkåpan till motorn, oljeretur fläns, luftfilter, tätningar till spjället(läcker vid axeln) och 1650cc spridarna från usa. Några av delarna är restade så har ingen aning om när de kommer

Fjollträsk
Här sen Jan 2003

Ahhhh alltid surt att vänta på delar

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Birdy_sx
Västerlanda
Här sen Dec 2004

Trådstartare
Ja det är segt, speciellt när man inte kan få ett datum när grejerna kommer så man vet.
Men men, så fort delarna kommer ska den ihop och mappas. Blir ingen bankörning i år helt enkelt men ska ut och köra endel med den så jag ser att allt funkar. Sen ska de på nya fälgar/däck, CW och hjulinställning sen är den klar inför 2011

Fjollträsk
Här sen Jan 2003

Sweeeet det låter bra

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Birdy_sx
Västerlanda
Här sen Dec 2004

Trådstartare
Bara så ingen tror att projektet står still pga. dålig motivation så tänkte jag göra en uppdatering.

Bilen står på lyften som innan och jag väntar fortfarande på delar från usa. Har försökt kontakta firman flera gånger via mail och några via telefon men får inget svar. Riktigt störande! antingen vill ja ha mina delar eller åtminstånde veta när de kommer. Så jag vet om jag behöver beställa/betala för allt igen från någon annan. Målet var att ha bilen på rullen innan årets slut så jag ser att allt fungerar som jag vill och då har jag även god tid på mig att fixa små saker innan första banträffen nästa år.

Västerlanda
Här sen Dec 2004

Trådstartare
Eftersom mitt nya förbättrade spjäll som skulle passa på standard insuget aldrig dyker upp så bygger jag ett eget insug och använder ett spjäll i lagom storlek.

Tranås
Här sen Maj 2008

Mycket snygga svetsar må jag säga

Mitsubishi Lancer Evo III

Certifierad bilvårdsnörd
www.cdbilvardsprodukter.se

Mantorp 1.33.8 (Evo 3)
Citera
Birdy_sx
Västerlanda
Här sen Dec 2004

Trådstartare
Tack Pontus!

Västerlanda
Här sen Dec 2004

Trådstartare
Har inte uppdaterat på länge men fick mappat bilen i förrgår. Bilen och motorn krånglade inget under mappning så det är jag nöjd med, det enda som vi hade problem med var att vi inte fick turbo styrningen att fungera så vi kopplade en manuell boost controller till wastegaten istället.

Mappade först på 98a och då blev de 568 hk @ 2bar på motorn sen bytte vi bränsle till e85 och vid samma laddtryck blev det 631 hk och 659 nm på motorn. Jag var nöjd att få så mycket effekt vid 2 bar så jag ville inte ladda mer, känns skönt att köra på bana med så lågt laddtryck.

Insuget gav mig mycket mer topp effekt men tappade ca 5-700 rpm innan turbon laddade. Så kurvan blev inte så fin som jag trodde, kommer posta den när jag fått den skickad till mig! Jag är nästan säker på att en kam justering löser detta, men det får vänta tills vintern för jag är jätte nöjd med hur bilen går och den tappar inget mellan växlarna ändå.

Är som sagt mycket nöjd med att allt har fungerat så felfritt som det har gjort än så länge!

Lite bilder från dagen, kameran slutade fungera men film klipp kommer nog på maxxtunings hemsida snart. Då lägger jag upp länken!

Här sen Feb 2003

Lågt laddyryck.fniss

Birdy_sx
Västerlanda
Här sen Dec 2004

Trådstartare
Re:

Supramannen skrev:
Lågt laddyryck.fniss

okej, inte jätte högt

Västerlanda
Här sen Dec 2004

Trådstartare
Nu var första bankörningen med nya versionen gjord! Det blev TPC på kinnekulle igår, var lite nervöst med tanke på allt som är ändrat så visste inte riktigt hur det skulle gå. Fick en uppsättning begagnade 225 888 och satte dessa på orginal fälgarna för jag hade inte köpt hem nya..

Har aldrig tidigare varit så nöjd med hur bilen kändes på bana, så RC och fjäderhårdheter verkar stämma riktigt bra. Bilen hade inte problem med understyrning som tidigare och nu hade jag ändå krängaren bak på mjukaste läget, tidigare har den alltid varit på hårdaste och ändå understyrt en hel del.

Motorn fungerade bra och att effekten kommer lite sent störde inte min körning. Men jag har fått problem med växellådan och det går inte att växla snabbt, detta gjorde att jag inte kunde växla upp på vissa ställen och fick istället släppa av för att inte gå på varvstoppet.

Bilen började misstända lite på trean så jag körde in i depån och bytte stift. Sen funkade den igen och jag kunde köra mer, men problemet kom tillbaka efter lunch så då vågade jag inte köra mer. Men hann ändå få rätt mycket körtid!

Jag är riktigt nöjd med dagen och känner att det inte var bilen eller ens de gamla däcken som satte stopp utan det var jag själv som behöver mer körtid för att våga pressa hårdare. Bilen började krångla när jag hade fått i en laptimer men runt 1.03 körde jag vilket inte är en bra tid men eftersom allt kändes riktigt bra kommer den utan att ändra på bilen gå att få mycket bättre tider

Bilder och film klipp kommer! Tyvärr funkade inte "in car" kameran

Västerlanda
Här sen Dec 2004

Trådstartare
Här kommer en film från kullen och jobbet jag gjorde på bilen innan körningen. Monterade på en extra ljuddämpare för att klara 95db gränsen. Var som sagt en rolig dag

631 bhp Time Attack EVo - Shakedown on Vimeo

Alingsås
Här sen Mar 2009

Härlig video! Synd att inte Inderberg kunde köra på grund av småfel.

Citera
Våra race- och banåkarbilar
Mitsubishi EVO V -1998 - HD film från nya Rudskogen
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
31691 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande