Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 7706 besök totalt |
Alla de tävlingschaffisar som kör med Öhlins och vinner sina serier är nog mindre tveksamma, så det kan nog anses ganska bevisat att de kan bygga bra bildämpare. Frågan är väl om det är värt pengarna för en hobbyåkare? _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||
Jag har pratat med en hel del Öhlins-folk, samt varit på studiebesök i deras fabrik. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
Kan du ge något exempel på någon som vunnit sin serie med Öhlinare? _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
Vad är skillnaden mellan Distributör och Återförsäljare då? Tror inte att killen som byggde mina Öhlinare köpte delar från KH...handlade nog direkt från öhlins _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||||||
Här några exempel ifrån 2001-2002: 2002: Frank Biela, LeMans 24H Audi R8 Tom Kristensen, Emanuele Pirro Tony Stewart NASCAR Winston Cup Joe Gibbs Racing Sam Hornish Jr. Indy Racing League Panther Racing 2001: G. Pozzo Rally GrN Mitsubishi Gil de Ferran Cart Team Penske Helio Castroneves Indy 500 Team Penske Frank Biela, LeMans 24H Audi R8 Tom Kristensen, Emanuele Pirro I STCC körde KMS och Flash med Öhlinsdämpare ifjol. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||
Några fler ifrån ifjol:
Tom Kristensen, Rinaldo Capello, Guy Smith Le Mans 24 h Bentley Martin Rowe Production Cars WRC Subaru Scott Dixon IRL G-Force/Toyota Paul Tracy CART Ford-Cosworth/Lola JJ Lehto/Johnny Herbert ALMS Audi _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||
Då kommer ju den naturliga frågan: Vilka fler tillverkare av bilstötdämpare har du pratat med respektive besökt fabriken på ??? _________________ Lars H Bamsefar kan vara närmare än du tror.... |
||||||
Jag har jobbat som konstruktör av bildämpare på Öhlins, bland annat indycardämpare, sevendämpare och andra småhemliga fix. Frågor på det? ![]() _________________ Ciao Peter Söderlund Ferrari 328 GTB | Alfa 159 Q4 |
||||||
om man inte vill gå så långt bort som Anders Y gjorde så kan man kika lite på hemmaplan o komma fram till: Ravila Motorsport -SLC Filemon Racing -SLC Morin Racing -SLC Mikael Jernberg -Rallycross Magnus Krokström -Rallycross/backe TRM -SLC _________________ Karl Brag |
||||||
De gödslar inte med deg i lönekuvertet... "Kul arbetsplats" funkar inte när man ska betala hyran, så att säga... _________________ Ciao Peter Söderlund Ferrari 328 GTB | Alfa 159 Q4 |
||||||
Öhlins har inte lyckats att övertyga mig om att de skulle vara bättre än KONI. Vissa hävdar att Penske kan göra dämpare, men de dämparna vet jag för lite om för att kunna bedömma. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
Penskestallet kör på... håll i dig. Öhlins
![]() Man kan säga att en av Öhlins stora fördelar är att de gör att bilen blir ganska så snäll mot däcken. Däcken håller längre och överhettar inte lika fort. Justeringarna FUNGERAR och är lätta att använda är en annan bra grej. (Jag har därmed INTE sagt att de inte gör det på andra dämpare.) _________________ Ciao Peter Söderlund Ferrari 328 GTB | Alfa 159 Q4 |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 7706 besök totalt |