Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996 TURBO X50 -02, Nurburgring med Porscheklubben
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
40976 besök totalt
mopack
Skåne
Här sen Okt 2005
Inlägg: 258



Re:

Pentén skrev:

det verkar vara samma pris som i england =) fast stödjer den svenska markanden


thumbs up

_________________
Alex Sonesson
"We can't change the laws of physics, but we can try to move the limits..." - Anonymous Porsche engineer
Citera
Pentén
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 583


Trådstartare
Re:

dole skrev:
Slavcylindern och accumulator kostar 545.03 euro på design911 ink moms och frakt.


Jag fick det till Pund och 586
Total £586.55



Clutch Master Cylinder Porsche 996 Turbo (99342317152) 1 £87.84 £87.84 Edit | Delete



Clutch Slave Cylinder. Porsche 996 Turbo / 997 Turbo (99611623752) 1 £264.68 £264.68 Edit | Delete



Pressure Accumulator. Porsche 993TT / 996 TT / 997TT (99731416600)

_________________
Robert Pentén
7:53 BTG
996 Turbo X50
997 Gt3 CS MK1
997 Gt3 CS MK2
993 C2 ombyggd för bana
993 C2 gatbil
Ferrari 430 Scuderia
BMW 325i E90 för VLN
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Alltså samma pris som jag tar + arbete

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Pentén
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 583


Trådstartare
om man gör detta själv (har meckat tidigare ) hur mågna timmar tar det?

_________________
Robert Pentén
7:53 BTG
996 Turbo X50
997 Gt3 CS MK1
997 Gt3 CS MK2
993 C2 ombyggd för bana
993 C2 gatbil
Ferrari 430 Scuderia
BMW 325i E90 för VLN
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Re:

Pentén skrev:
om man gör detta själv (har meckat tidigare ) hur mågna timmar tar det?

1-2 dagar ca..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
dole
Eskilstuna
Här sen Aug 2006
Inlägg: 326



Re:

Pentén skrev:
dole skrev:
Slavcylindern och accumulator kostar 545.03 euro på design911 ink moms och frakt.


Jag fick det till Pund och 586
Total £586.55



Clutch Master Cylinder Porsche 996 Turbo (99342317152) 1 £87.84 £87.84 Edit | Delete



Clutch Slave Cylinder. Porsche 996 Turbo / 997 Turbo (99611623752) 1 £264.68 £264.68 Edit | Delete




Pressure Accumulator. Porsche 993TT / 996 TT / 997TT (99731416600)


Märkligt att du fick det priset


_________________
Douglas Lerwall
996 TT Renn Schnecken
Citera
Pentén
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 583


Trådstartare
Jag la till clutch master cylinder också :/ kanske inte behövs?

_________________
Robert Pentén
7:53 BTG
996 Turbo X50
997 Gt3 CS MK1
997 Gt3 CS MK2
993 C2 ombyggd för bana
993 C2 gatbil
Ferrari 430 Scuderia
BMW 325i E90 för VLN
Citera
dole
Eskilstuna
Här sen Aug 2006
Inlägg: 326



Re:

Pentén skrev:
Jag la till clutch master cylinder också :/ kanske inte behövs?


Nej den behövs inte

_________________
Douglas Lerwall
996 TT Renn Schnecken
Citera
Pentén
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 583


Trådstartare
Vad bra , tack tack.

En fråga om olje pluggen , efter jag gjort en egen mellan oljebyte så droppar det från en av oljepluggarna . Väldigt lite men ändå. Ska man använda locktight eller bricka?

_________________
Robert Pentén
7:53 BTG
996 Turbo X50
997 Gt3 CS MK1
997 Gt3 CS MK2
993 C2 ombyggd för bana
993 C2 gatbil
Ferrari 430 Scuderia
BMW 325i E90 för VLN
Citera
Speedfreak
Huddinge
Här sen Maj 2010
Inlägg: 284



Re:

Pentén skrev:
Vad bra , tack tack.

En fråga om olje pluggen , efter jag gjort en egen mellan oljebyte så droppar det från en av oljepluggarna . Väldigt lite men ändå. Ska man använda locktight eller bricka?


Bricka

_________________
Mvh/Dick Gilled

Radical SR8
AMG GT R
Citera
Pentén
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 583


Trådstartare
Tackar

_________________
Robert Pentén
7:53 BTG
996 Turbo X50
997 Gt3 CS MK1
997 Gt3 CS MK2
993 C2 ombyggd för bana
993 C2 gatbil
Ferrari 430 Scuderia
BMW 325i E90 för VLN
Citera
Pentén
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 583


Trådstartare
Hello

Vad föreslår ni för däcktryck i 285/30/18 r888 däcken ? Varm/ kall tryck

_________________
Robert Pentén
7:53 BTG
996 Turbo X50
997 Gt3 CS MK1
997 Gt3 CS MK2
993 C2 ombyggd för bana
993 C2 gatbil
Ferrari 430 Scuderia
BMW 325i E90 för VLN
Citera
Pentén
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 583


Trådstartare
Nu hände något lustigt!
När jag ska stänga passagerar dörren så går rutan ner som den ska när man tar ner handtaget men så fort jag släpper det så går rutan upp igen. Jätte svårt att stänga dörren nu eftersom rutan inte går ner av sig själv. Man måste hålla upp handtaget . Verkar som något blivit bakvänt ? Något ni vet något om ? Ha det fint!

_________________
Robert Pentén
7:53 BTG
996 Turbo X50
997 Gt3 CS MK1
997 Gt3 CS MK2
993 C2 ombyggd för bana
993 C2 gatbil
Ferrari 430 Scuderia
BMW 325i E90 för VLN
Citera
fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1000



har du inte en brytare i dörrkarmen?? rutan borde vara nere så fort dörren är öppen...
handtagsfunktionenär för öppningen.. !?

_________________
Fredrik Larsson
M3-88 Z3M Coupe-99
Citera
LÖL
Enköping
Här sen Sep 2008
Inlägg: 134

Namndispens
Namndispens

Re:

Pentén skrev:
Vad föreslår ni för däcktryck i 285/30/18 r888 däcken ? Varm/ kall tryck


Sökfunktionen är din vän

däcktryck R888 + 996 turbo

_________________
#68
Porsche 911
BMW S1000 RR
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



285 an i Toyo på 996 turbo är inte rätt däck

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Pentén
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 583


Trådstartare
Re:

MP996 skrev:
Pentén skrev:
Vad föreslår ni för däcktryck i 285/30/18 r888 däcken ? Varm/ kall tryck


Sökfunktionen är din vän

däcktryck R888 + 996 turbo


Jätte bra ! Tack så mycket
Spårvalet för 996 turbo på Gotland ring var fet någon annnsn som skrev om va ? Nu ska jag testa sök

_________________
Robert Pentén
7:53 BTG
996 Turbo X50
997 Gt3 CS MK1
997 Gt3 CS MK2
993 C2 ombyggd för bana
993 C2 gatbil
Ferrari 430 Scuderia
BMW 325i E90 för VLN
Citera
Pentén
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 583


Trådstartare
Re:

Fredrik Larsson skrev:
har du inte en brytare i dörrkarmen?? rutan borde vara nere så fort dörren är öppen...
handtagsfunktionenär för öppningen.. !?



Hej. Jag ser ingen brytare tyvärr. När det funkar ska ju rutan åka ner när man öppnar dörren sen hålla sig nere tills man stängt den. Det måste finnas någon brytare av något slag i lås mekanismen??

Nu är det så att rutan åker bara ner när jag håller in handtaget och åker upp när jag släpper det.

_________________
Robert Pentén
7:53 BTG
996 Turbo X50
997 Gt3 CS MK1
997 Gt3 CS MK2
993 C2 ombyggd för bana
993 C2 gatbil
Ferrari 430 Scuderia
BMW 325i E90 för VLN
Citera
Pentén
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 583


Trådstartare
Re:

Supramannen skrev:
285 an i Toyo på 996 turbo är inte rätt däck



295 bör det vara som original men efter lite sökande fann jag att det inte ska vara några problem med 285or för viskodiffen

Douglas skrev att det funkar bra , dock blir det lite mer drivning i framhjulen pga av den minskade diam bak

_________________
Robert Pentén
7:53 BTG
996 Turbo X50
997 Gt3 CS MK1
997 Gt3 CS MK2
993 C2 ombyggd för bana
993 C2 gatbil
Ferrari 430 Scuderia
BMW 325i E90 för VLN
Citera
LuddeR
Täby/Sthlm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1622



Tar det verkligen 1-2 dagar att byta kopplingsgrejerna?


Fungerar innerbelysningen ihop med den dörren där rutan strular? brytare brukar sitta integrerad i låskistan.

_________________
// Ludde R
Ludde Rosten.

Hellre Nürburgring än vigselring
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Re:

Pentén skrev:
Supramannen skrev:
285 an i Toyo på 996 turbo är inte rätt däck



295 bör det vara som original men efter lite sökande fann jag att det inte ska vara några problem med 285or för viskodiffen


i michi ja...men toyo har annan rullis 24,8 mot 25,1

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996 TURBO X50 -02, Nurburgring med Porscheklubben
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
40976 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande